Ursus Breweries a publicat cel de-al șaptelea Raport de Dezvoltare Durabilă, aferent perioadei 2021-2022, care evaluează, conform standardelor internaționale Global Reporting Initiative (GRI), progresul făcut de companie în ceea ce privește aspectele legate de guvernanță, sociale și de mediu.

Liderul pieții de bere din România, Ursus Breweries este un actor-cheie din economia locală și a realizat contribuții 567 milioane de lei la bugetul de stat în anul 2022. Printre inițiativele care asigură evoluția companiei înspre un ecosistem mai sustenabil, se numără și inaugurarea unei instalații de recuperare a energiei la fabrica din Buzău, scăderea cantității de materii prime folosite în ambalaje, alături de continuarea proiectelor care promovează un consum responsabil de alcool, inclusiv prin extinderea portofoliul de produse fără alcool.

În același timp, Ursus Breweries a redus cu 24% cantitatea de plastic folosită în procesul de ambalare, comparativ cu anul de referință 2019, și a continuat inițiativele prin care încurajează consumatorii să colecteze separat deșeurile, oferind și infrastructura necesară pentru a face asta la cele mai iubite festivaluri sau chiar și în zonele de relaxare amenajate de brandul Ciucaș. Mai mult, compania a încurajat și a susținut și angajații care au vrut să se implice în acțiuni de voluntariat organizate pentru comunitate și a creat, pe plan intern, un mediu care pune preț pe incluziune și diversitate.
Realizările și progresul Ursus Breweries în sfera dezvoltării durabile pot fi consultate în raportul integral aici.

Reducerea emisiilor de dioxid de carbon

Emisiile de dioxid carbon ale fabricilor Ursus Breweries au scăzut, în 2022, la 50% față de anul de referință 2019. Acest rezultat s-a realizat prin instalarea de echipamente de reducere a consumului, precum iluminatul cu LED, automatizarea proceselor, înlocuirea gazului natural în anumite procese cu biogaz produs în stațiile de tratare a apelor uzate din fabrici, recuperarea energiei termice din diverse procese, înlocuirea unor instalații de recuperare a condensului cu variante îmbunătățite din punct de vedere al performanței.
Ursus Breweries a demarat achiziția de autovehicule cu emisii de carbon mai scăzute și folosește stivuitoare electrice în locul celor alimentate cu GPL. În plus, în 2022 a achiziționat pentru fabrici 100% energie electrică produsă din surse regenerabile.

Reducerea consumului de apă

Mai mult de jumătate din apa folosită în fabricile din Buzău, Brașov și Timișoara provine din puțurile proprii și fiecare fabrică de bere are propriile ținte de consum. Ursus Breweries are deja o performanță ridicată în ceea ce privește consumul de apă la nivelul industriei berii, iar obiectivul este să scadă consumul mediu de la 2,77 litri în 2022, până la de 2,75 litri de apă pe litrul de bere îmbuteliat până în 2025.

Folosirea ambalajelor reutilizabile și reciclabile

Ursus Breweries a redus cantitatea de materiale folosite în ambalaje, fiind utilizat cu 24% mai puțin plastic față de anul de referință 2019. De asemenea, este folosit 100% material reciclat pentru baxurile si tăvițele de carton ale dozelor. Obiectivul este ca până în 2030 compania să folosească ambalaje primare și secundare care pot fi reutilizate, reciclate sau care conțin minim 50% material reciclat.

Incluziune și bunăstare

Datorită atenției pe care o acordă angajaților, Ursus Breweries a reușit să obțină pe parcursul a trei ani (2021, 2022, 2023) certificarea Top Employer România, din partea unui reputat institut european. Ursus Breweries este și primul producător de bere din România care a semnat angajamentul organizației LEAD Network (Leading Executives Advancing Diversity), de a construi o cultură organizațională incluzivă, bazată pe diversitate și egalitate de gen. Prin aceasta, ne alăturăm misiunii de a facilita atragerea, menținerea și promovarea femeilor în industria de retail și de bunuri de larg consum. În acest sens, aproximativ 46% din funcțiile de management din companie sunt ocupate de femei.

Consum responsabil de alcool

Ursus Breweries a continuat să inoveze și să dezvolte portofoliul de produse fără alcool sau cu conținut mai scăzut de alcool. Ținta Ursus Breweries este ca, până în 2030, 20% din portfoliu să fie format din produse fără alcool. În prezent, toate etichetele produselor Ursus Breweries, precum și toate materialele de comunicare comercială includ mesaje de promovare a consumului responsabil.

De asemenea, Ursus Breweries derulează campanii dedicate reducerii consumului iresponsabil de alcool în rândul adulților și prevenirii consumului de alcool în rândul minorilor. Astfel, continuând parteneriatul de lungă durată cu Federația Organizațiilor Non-Guvernamentale pentru Copii (FONPC), peste 2.800 de părinți și profesioniști din educație au beneficiat în mod direct de programul de prevenire a consumului de alcool în rândul minorilor.

În același timp, Ursus Breweries a continuat parteneriatul cu Poliția Română și a realizat cercetarea sociologică “Atitudini sociale privind riscul în trafic 2022”, având ca obiectiv sporirea gradului de conștientizare a șoferilor privind riscurile asociate consumului de alcool la volan. Totodată, Ursus Breweries a actualizat aplicația mobilă Zero la Mie, prin care utilizatorii pot să afle timpul estimativ în care nivelul de alcool din sânge revine la zero.
Raportul de Dezvoltare Durabilă Ursus Breweries poate fi accesat aici.

Sursa foto: Ursus Breweries

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri