Piața de retail a continuat să crească în anul 2023, jucătorii importanți din domeniu operând numeroase deschideri de magazine, în vreme ce unii dintre aceștia s-au remarcat chiar prin preluarea magazinelor unor competitori, cum a fost cazul preluării magazinelor Cora de către Carrefour, dar și cel al preluării magazinelor Profi de către Mega Image. Din perspectiva departamentului de achiziții Carrefour România însă, anul 2023 nu a fost doar despre creștere, ci și despre consolidarea businessului în trei domenii-cheie.

Primul dintre acestea se concentrează pe produse românești ”la un preț corect", menționează Vincent Arnault, Merchandise & Supply Chain Director Carrefour.

La baza acestui principiu, executivul companiei spune că este vorba despre rețeaua locală și ultralocală, în cadrul căreia există colaborări cu peste 1.300 de producători locali, dintre care aproximativ 700 se încadrează în categoria ultralocală, situați într-un areal de 50 km față de magazin.

Pentru a dezvolta această rețea, de altfel, Carrefour România s-a asociat în 2023 cu șase noi cooperative agricole din mai multe regiuni ale țării: Fierbinți, Beiuș, Ostrov, Târgu Secuiesc, Huși și Voinești, ajungând astfel la un total de zece cooperative partenere.

Concret, în cifre, spune Vincent Arnault, această colaborare presupune un total de 240 de familii de producători mici și medii, o suprafață cultivată de peste 620 de hectare și un volum anual de recoltă de peste 35.000.000 de unități de fructe și legume vândute.

În cadrul întregii noastre rețele, colaborăm cu peste 4.000 de furnizori, iar aproximativ 93% dintre aceștia sunt locali, sprijinind economia țării. Pentru noi, produsele de origine locală vor avea întotdeauna un statut privilegiat, astfel că vom continua să le acordăm o atenție deosebită.

Vincent Arnault, Merchandise & Supply Chain Director Carrefour

Înclinarea către produsele locale, adaugă acesta, se traduce însă pentru grupul Carrefour și la nivel global prin pilonul strategic al localizării. Astfel, acesta este pus în practică prin programul Act for Food, sub care sunt dezvoltate programe precum Creștem România Bio, Deschidem Vinul Românesc sau Poftim Brânza Românească.

Mai mult, explică Vincent Arnault, în prezent mărcile proprii Carrefour sunt produse cu 260 de furnizori români, portofoliul incluzând 40 de mărci proprii precum Drag de România, Filiera Calității, La Piața Carrefour.

Omnichannel-ul: cel de al doilea domeniu-cheie Carrefour în 2023

Reprezentantul Carrefour a numit de asemenea și cel de al doilea domeniu-cheie al activității Carrefour în 2023: viziunea omnichannel.

În acest sens, explică Vincent Arnault, Carrefour se poziționează astăzi ca fiind un jucător-cheie în România prin diversitatea mare de formate, intensificându-și în același timp prezența în sfera e-commerce prin platforma dedicată, carrefour.ro, dar și prin parteneriate strategice cu Bringo și Glovo.

De asemenea, aceasta adaugă faptul că pe parcursul acestui an compania a observat o maturizare în ceea ce privește zona de e-commerce; pe de altă parte, mai spune executivul, fiecare dintre formatele fizice Carrefour are anumite caracteristici:

1. Hipermarket (46 hipermarketuri, 3 deschideri): Acest format, introdus pe piața din România în 2001, continuă să ofere o experiență de cumpărături completă pentru clienți

2. Express (164 integrate și în sistem de franchiză, 22 deschideri în curs): Răspunde nevoii de viteză, timp suplimentar și proximitate

3. Market (191 supermarketuri, 5 deschideri): Poziționate la convergența primelor două formate, magazinele de tip Market pun accent pe prospețime, rapiditate și proximitate

4. Supeco (28 de magazine): Configurat ca un format de tip discount cash & carry, Supeco deservește atât clienții individuali, cât și pe cei corporativi.

5. Cora, un subiect aparte, care face tranziția către următorul punct cheie.

Investițiile strategice, al treilea domeniu-cheie Carrefour în 2023

În final, Vincent Arnault spune că cel de al treilea domeniu-cheie pe care compania și-a centrat activitatea în 2023 a fost cel al investițiilor strategice.

Astfel, explică acesta, achiziția Cora s-a tradus prin adăugarea a peste 2000 de angajați, 10 hipermarketuri și 9 magazine de proximitate; de asemenea, hipermarketurile și magazinele de proximitate nou achiziționate vor intra într-un proces gradual de remodelare, estimat să fie finalizat până la sfârșitul anului 2024.

Orice investiție de o asemenea amploare trebuie privită într-o perspectivă pe termen lung. Cu toate acestea, suntem încrezători că această decizie se va dovedi benefică pentru clienții noștri, reflectându-se pozitiv în coșurile lor de cumpărături, precum și pentru angajați, furnizori și business, în ansamblu.

Vincent Arnault, Merchandise & Supply Chain Director Carrefour

Sursa foto: Carrefour

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Luca Dinulescu
Luca Dinulescu este jurnalist, activând anterior pentru publicații precum Digi 24, Adevărul sau Academia Cațavencu. A desfășurat de asemenea o activitate publicistică constând în patru volume publicate, între acestea numărându-se proză, nuvele și benzi desenate. Este absolvent de Regie Film și a fost de asemenea posesor al bursei J.W.Fulbright pe scenaristică și regie de film.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri