In Bucuresti, importanta comertului modern este mult mai evidenta (73%), hipermaketurile fiind de departe cel mai important canal pentru cumparaturi, cu 45% cota de piata in valoare. Aceasta s-a dublat fata de anul 2005.
Daca la nivelul tarii formatele comertului traditional - chioscuri, magazine generale, buticuri - se mentin la acelasi nivel, in Bucuresti trendul descendent al acestora este mai accentuat. Cota de piata a buticurilor s-a redus la jumatate fata de 2005, ajungand la 13%.
Daca ne referim insa la dimensiunile comunitatilor, in mediul rural consumatorii prefera comertul modern doar pentru 20% din cumparaturile de bunuri de larg consum.
“Chiar daca nu asistam la scaderi spectaculoase, supermarketurile isi continua trendul descendent, orientarea consumatorilor catre promotii si preturi avantajoase castigand in acest an teren in dauna proximitatii”, declara Andi Dumitrescu, director general GfK Romania.
Supermarketurile au pierdut consumatori in favoarea hipermarketurilor si discounterilor mai ales in capitala si orasele mari, in restul tarii situandu-se la acelasi nivel. Cu toate acestea, consumatorii au mers la fel de des in supermarketuri pentru cumparaturi in prima jumatate a anului 2009 fata de ianuarie – iunie 2008.
Studiul are la baza informatii obtinute prin monitorizarea consumului casnic a aproximativ 90 categorii de bunuri de larg consum prin intermediul cercetarii de tip Panel de Consumatori a GfK Romania, avand la baza un esantion de 2,200 gospodarii reprezentativ national. Informatiile se refera la primele sase luni ale anului 2009, comparativ cu aceeasi perioada a anului precedent.
Citeste si:
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: