Producatorul de materiale de constructii Adeplast Oradea, cu afaceri de 114 milioane de lei in 2008, a inregistrat o crestere a businessului pe anul trecut de 7,8% in lei, pana la 123 milioane de lei.
Afacerile companiei au scazut insa cu 6,5% in euro, din cauza deprecierii leului in raport cu moneda europeana. In 2008, cursul mediu de referinta anuntat de Banca Nationala a Romaniei (BNR) a fost de 3,6827 lei/euro, in vreme ce cursul mediu de anul trecut a fost de 4,2373 lei/euro, in crestere cu 15% fata de 2008.

“Am reusit sa crestem in ciuda scaderii drastice a pietei constructiilor si a abandonului unor concurenti din piata de mortare uscate”, explica Marcel Barbut, proprietarul Adeplast, cresterea in lei a businessului.

Majorarea in lei a cifrei de afaceri a fost determinata de intrarea companiei pe segmentul de vopsele. Vanzarile de vopsea au reprezentat 10% din cifra de afaceri.

In schimb, Adeplast a avut anul trecut un profit net de 6,4 milioane de lei, in scadere cu 25,6% fata de 2008.

“Anul greu ne-a afectat profitul, insa am investit puternic in dezvoltarea produselor AdePlast, in cresterea puterii noastre de vanzari, castigul fiind pe cota de piata”, mentioneaza Barbut.

Compania isi doreste, pe termen scurt, sa investeasca in constructia unei fabrici in zona Moldovei, care sa deserveasca eventualele exporturi in Ucraina si Moldova, precum si in doua unitati de productie mai mici, active tot in fabricarea de materiale de constructie.

Omul de afaceri analizeaza ca oportunitati de finantare a celor trei fabrici atat listarea la bursele din Sibiu (Sibex) si Varsovia, precum si accesarea de fonduri europene.

Adeplast detine doua fabrici de mortare uscate, la Oradea si Ploiesti, precum si o linie care produce vopsea.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri