Intentia Executivului de a adopta un astfel de act normativ a fost anuntata la sfarsitul lunii iulie.
"Trimestrial, Ministerul Transporturilor va verifica gradul de incasare a veniturilor fata de cele prognozate, aferente pachetului minim social aprobat, pentru fiecare operator de transport feroviar de calatori. In situatia in care veniturile aferente pachetului minim social aprobat nu sunt incasate la un nivel de cel putin 50% din veniturile prognozate, se va reanaliza necesitatea mentinerii rutelor respective in activitate", se arata in document.
Pachetul minim social cuprinde un numar de trenuri de persoane si trasee mentinute in functiune din considerente sociale si pentru garantarea liberei circulatii a persoanelor, chiar daca din serviciile prestate sunt inregistrate pierderi. O parte dintre aceste trasee sunt operate de catre firme private, cu subventii platite de stat.
Pachetul minim social este stabilit de catre ministerul de resort anual, pentru intreaga retea de cale ferata.
Guvernul s-a angajat in negocierile cu Fondul Monetar International sa inchida 20% din liniile de cale ferata aflate in administrarea CFR, reprezentand aproximativ 4.000 de kilometri, daca nu gaseste un investitor care sa asigure intretinerea acestora.
La inceputul lunii iulie, Guvernul a decis inchiderea a aproximativ 1.000 de kilometri tronsoane feroviare considerate nerentabile si inchirierea altor circa 1.000 kilometri de linii de cale ferata, estimand ca operatiunea va genera economii de 109 milioane lei in bugetele companiilor CFR.
Incepand cu anul 2004, au fost inchiriate sectii de circulatie pe calea ferata cu o lungime insumata de peste 2.000 kilometri.
Potrivit datelor CFR, la nivelul anului 2009, lungimea totala a liniilor de cale ferata ale infrastructurii feroviare era de 20.210 km (retea desfasurata), din care 17.691 km infrastructura feroviara publica si 2.519 km infrastructura feroviara privata.
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: