In urma cu mai bine de-un an, Ioana Mucenic, antreprenoare din industria media si de publicitate, parasea Pastel si punea bazele Minio, agentie de creatie strategica. La un an de la lansare, Minio are afaceri de 600.000 de euro, un portofoliu de 20 de companii si planuri de dezvoltare ambitioase, dupa cum spune antreprenoarea.

“Minio este la granita dintre o companie de consultanta si una de creatie. Suntem o agentie de creatie strategica, cu focus crescut pe tehnologie. Rolul nostru este sa ajutam brandurile sa se apropie de consumator, in contextul in care gapul dintre ei creste tot mai mult. Publicitatea s-a modificat enorm in ultimii cinci ani, iar majoritatea brandurilor au o inertie din care nu reusesc sa iasa si, deci, au dificultati in adaptarea la noul consumator. Majoritatea clientilor ne implica in procesul de lucru mai devreme, ca sa ii ajutam sa gaseasca solutii la provocarile pe care le au si nu doar sa imbrace creativ un mesaj gata gandit”, povesteste Ioana.

Agentia Ioanei este focusata pe doua arii: creatia strategica si inovatia in tehnologie. Dupa cum spune antreprenoarea, isi doreste sa fie la intersectia dintre consultanta de marketing si agentie de publicitate. Mai mult, Minio se implica si in etapa de strategie de marketing si branding, nu doar in cea creativa.

“Totodata, avem o pasiune pentru tehnologia utila (innovation with a purpose), dezvoltand diferite proiecte in aceasta zona. Aici vorbim in special de solutii digitale, aplicatii, platforme, dar si componente de AR, VR, Kinect si solutii noi pentru zona de shopper”, explica aceasta.

Inceputurile Minio

Minio a inceput in ianuarie 2016, dupa ce, in decembrie, cu doar o luna inainte, Ioana Mucenic a plecat oficial din agentia pe care a infiintat-o si condus-o timp de 10 ani, alaturi de fosta sa asociata. “A fost o ruptura dificila, o decizie grea si dureroasa”, spune aceasta.

Despre inceputurile agentiei, antreprenoarea povesteste cum in prima luna a lucrat, alaturi de colegii sai, acasa, intr-un apartament mic, “unii la masa, altii pe canapea, altii pe jos. In tot acest timp, am gasit un nou sediu, am pus chiar noi tapetul, am montat birourile, am instalat calculatoarele, am pregatit template-urile de lucru, am facut site-ul. Si am castigat si primele pitchuri”, spune Ioana.

Din echipa care a decis sa o ia de la capat cu Ioana fac parte Paul Cotor, Ana Velea, Cristiana Pana, Ana Achimescu (acestia reprezentand si managementul), Florin Dobre, Marius Cioroaba si Mihai Balan. In total, zece persoane, atat juniori, cat si seniori, au pus bazele Minio, iar in prezent numarul acestora a ajuns la 16.

Cautam colegi noi, iar asta este o provocare incredibila. Din pacate, publicitatea pierde oameni si nu recruteaza suficiente tinere talente. De asemenea, este o industrie de uzura, astfel ca sunt putini cei care rezista multi ani, facandu-si meseria cu placere. De aceea, noi cautam mereu colegi noi, in principiu seniori, dar avem deschidere si catre tineri cu viziune noua, moderna. Acum, spre exemplu, cautam o echipa completa formata din art, dtp, copy & account”, spune antreprenoarea.

Minio in cifre

Investitia cu care Ioana a pornit la drum s-a ridicat la aproximativ 50.000 de euro, suma ce i-a permis sa acopere cheltuielile initiale si cash-flowul pana la stabilizare. In septembrie, dupa doar sapte luni de la lansarea oficiala, Minio a devenit profitabil.

Anul trecut, Minio a avut o cifra de afaceri de 600.000 de euro, peste planurile estimate de Ioana. “Anul acesta speram sa ramanem la acelasi nivel, crescand profitabilitatea. Practic, reducem proportia costurilor externe in cifra si ne focusam sa vindem cat mai multe servicii proprii, de calitate”, spune aceasta.

Cele mai performante servicii in cadrul Minio sunt campaniile 360, urmate de solutiile in-store si cele tehnologice custom-made. “ Ne mandrim cu abilitatea de a integra canalele intr-o campanie fluida si eficienta, cu impact real in businessul clientului. Neavand departamente, lucram in sistem de echipa, cu accountul ca si pilon central. In acest fel, nu se pierd informatii de la un departament la altul, iar colegii discuta mult mai mult despre evolutia campaniei lor. Este un mod de lucru pe care il imbunatatim permanent si care ne permite sa derulam campanii 360 complexe, cu zeci de materiale si puncte de contact cu consumatorul”, explica Ioana.

In prezent, Minio are in portofoliu aproximativ 20 de companii, din domenii precum FMCG, retail si pharma, precum Jacobs, Caroli, Vincon, Milupa, Reckit Benkisser.

Ce planuri are pentru Minio? “Foarte ambitioase. Minio este doar o parte a unui eco-sistem pe care il construiesc. Dar, pe termen scurt, focusul este sa invatam tot mai mult, sa ne cunoastem tot mai bine clientii, piata pe care ei activeaza, trendurile care ii afecteaza, pentru a le putea veni in intampinare cu solutii tot mai strategice, executate creativ. Am un obiectiv de loializare a clientilor, aspect vital pentru orice business, in paralel cu consolidarea echipei si a know-how-ului lor. Financiar, as vrea sa fim plus 20% fata de anul trecut, dar cu o structura diferita a cifrei de afaceri”, incheie Ioana Mucenic.


Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Economie »