Conflictul armat din Ucraina a generat un potenţial economic, dar şi o presiune asupra portului Constanţa, astfel că dezvoltarea şi modernizarea au devenit imperative, susţin reprezentanţii organizaţiei patronale Constanta Port Business Association (CPBA).

Potrivit unui comunicat, propunerile CPBA pentru reducerea blocadei din zona Mării Negre au oferit "soluţii valide, implementate de către autorităţi, care au răspuns la nevoile de creştere a capacităţilor de operare şi a eficienţei în servicii", scrie Agerpres.

.

"Încă din anul 2022 CPBA a depus la Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii un proiect pentru creşterea capacităţii de operare, solicitând aprobarea unei Scheme de ajutor de stat pentru realizarea de investiţii în suprastructură portuară", se menţionează în comunicat.

Conform sursei citate, în 2023, prin rezilienţă şi interacţiunea sinergică cu Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii (MTI) şi CE, CPBA a accelerat accesul la fondurile europene nerambursabile şi depunerea de proiecte private în cadrul Programului Transport 2021-2027.

"Aceste resurse vor fi direcţionate către dezvoltarea infrastructurii şi suprastructurii portuare, având impact semnificativ asupra capacităţii de operare şi eficienţei serviciilor portuare.", se mai precizează în comunicat.

Totodată, CPBA a înaintat permanent autorităţilor guvernamentale şi portuare şi Comisiei Europene propuneri de optimizarea proceselor şi eliminarea blocajelor în trafic, în scopul adaptarii capacităţii de preluare a fluxurilor de marfă în creştere record din anul acesta.

"Ca răspuns, anul 2023 a adus implementarea de către autorităţi a propunerilor de reorganizare a zonelor de acostare şi manevră portuară pentru nave fluviale (relocarea danei de aşteptare în zona Cernavodă), modernizarea traficului rutier prin digitalizare şi simplificarea proceselor în lanţul de transport maritim şi fluvial", susţin reprezentanţii organizaţiei.

Totodată, reprezentanţii CPBA susţin că 2023 a fost un an deosebit, "axându-se pe iniţiative strategice pentru dezvoltare portuară şi consolidarea poziţiei portului Constanţa la nivel internaţional".

"CPBA a reprezentat o forţă determinantă în evoluţia portului Constanţa în anul 2023, acţionând într-un context geopolitic complex cu atenţie, flexibilitate şi competenţă în domeniul transportului naval", se mai spune în comunicat.

Astfel, prin coeziunea puternică dintre membri şi colaborarea eficientă cu autorităţile şi organismele europene (Comisia Europeană şi Comisia Dunării), CPBA a reuşit să răspundă provocărilor geopolitice şi economice regionale şi internaţionale, contribuind la dezvoltarea portului Constanţa şi creşterea competitivităţii acestuia.

CPBA a consolidat poziţia portului în anul 2023, fiind activ în proiecte strategice majore, cum ar fi dezvoltarea şi modernizarea portuară, promovarea internaţională prin organizarea Forumului Marea Caspică - Marea Neagră şi în acţiuni de consultare şi negociere legislativă care interesează activitatea şi bunul mers al agenţilor economici şi industriei portuare în general.

Pe de altă parte, CPBA a avut un rol proeminent în digitalizare şi eficientizarea operaţiunilor, contribuind la optimizarea traficului rutier şi la simplificarea procedurilor vamale în tranzitul de mărfuri.

"La propunerea CPBA, autoritatea administrativă portuară a implementat cu succes o soluţie de management şi automatizare a accesului şi monitorizării mijloacelor de transport rutier, rezolvând problema stringentă a blocajelor în trafic în perimetrul portuar. CPBA este implicată activ în proiectul de digitalizare al administraţiei, Port Community System, o necesitate pentru modernizarea în vederea eficientizării serviciilor în portul Constanţa semnalată continuu de către organizaţie. Participarea în Comitetul Director contribuie la elaborarea specificaţiilor necesare pentru proiectarea acestui sistem informatic integral", se mai precizează în comunicat.

În aprilie, alături de Ambasada Republicii Kazahstan în România, CPBA a organizat în premieră Forumul Marea Caspică - Marea Neagră. Evenimentul a iniţiat interacţiune cu statele din Asia Centrală şi Caucazul de Sud şi a evidenţiat potenţialul portului Constanţa în cadrul comunităţii globale, în transportul de mărfuri pe Coridorul Mijlociu, ruta care leagă Asia de Europa prin Kazahstan şi Marea Caspică.

"CPBA îşi continuă demersurile pentru atingerea obiectivului de promovare a oportunităţilor şi de atragere a noi fluxuri de mărfuri prin portul Constanţa. Participarea la evenimentul internaţional Tbilisi Silk Road Forum din Georgia a reprezentat o nouă oportunitate de promovare şi dezvoltare a colaborării pe plan global în domeniul logisticii multimodale şi a consolidat prezenţa portului Constanţa şi a CPBA în comunitatea internaţională", susţin reprezentanţii organizaţiei.

Sursa foto: shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Economie »


Setari Cookie-uri