ING Bank Romania a raportat dupa primele 9 luni din an un avans semnificativ al profitului net, cu 35%, la 529 milioane lei, in contextul cresterii bazei de clienti activi cu 14% fata de anul trecut si a portofoliului de credite cu 17%.

Astfel, potrivit comunicatului transmis de banca, numarul de clienti activi a ajuns la 1,25 milioane, dupa o crestere de 155.000 in ultimele 12 luni. De asemenea, ING a precizat ca numarul de clienti care isi incaseaza veniturile recurente in conturile bancii este mai mare cu 126.000.

Cota de piata pe segmentul creditelor acordate a crescut cu 0,9% fata de anul trecut, ajungand la 9,8%, volumul imprumuturilor ajungand la 24,6 miliarde lei, mai mult cu 17% fata de perioada similara din 2017. "Distributia creditarii ramane echilibrata intre segmentul companiilor (43%) si cel al persoanelor fizice (57%). Soldul creditelor acordate intreprinderilor mici si mijlocii a crescut cu 23% fata de anul trecut, sustinut de lansarea unui nou produs de creditare, ING SRLeu, lansat in iunie. In segmentul persoanelor fizice, creditul de nevoi personale disponibil online a fost extins si cu optiunea de refinantare", se mai arata in comunicatul ING.

Rata creditelor neperformante a scazut pana la 3%, mult sub media pietei bancare din Romania.

Totodata, cota de piata in segmentul depozitelor atrase a ajuns la 9%, sustinuta de cresteri atat pe segmentul persoanelor fizice, cat si pentru clientii companii. Valoarea depozitelor a crescut cu 4,6 miliarde lei, cu 18% mai mult fata de acum 12 luni, pana la 29,6 miliarde lei.

In contextul acestor cresteri pe volumele bilantiere, profitul brut cumulat pe cele trei trimestre a ajuns la nivelul de 603 milioane lei, cu 31% mai mult comparativ cu aceeasi perioada a anului trecut, cand a fost de 459 milioane lei.

Cresterea organica puternica, data de volume si tranzactii mai mari, a dus la venituri majorate cu 28%, depasind 1,35 miliarde lei in primele noua luni ale anului.

Pe de alta parte, costurile operationale au crescut cu 23%, la 656 milioane lei, influentate de costurile de personal, mutarea bancii in noul sediu si investitiile in digitalizare.

Costurile de risc au crescut cu 48%, o data cu cresterea si diversificarea portofoliului, dar si in urma implementarii IFRS9 din ianuarie 2018, ajungand la un total de 96 milioane lei.

Ce cresteri raporteaza ING in zona digitala?

ING Bank anunta faptul ca, fata de perioada echivalenta din 2017, numarul logarilor in ING Home'Bank a crescut cu 64%, iar numarul tranzactiilor efectuate in Home'Bank cu 33%. Per ansamblu, ING Home’Bank avea la finalul lunii septembrie 680.000 clientii activi, 55% dintre acestia folosind aplicatia de mobil.

In ceea ce priveste serviciul de plata cu ING Pay, lansata in iulie, clientii au efectuat peste 1 million de tranzactii cu telefonul mobil.

ING Business, platforma omni-channel de internet banking pentru clientii de Mid-Corporate Banking, a fost actualizata cu noi functionalitati in cursul acestui an. Totodata, ING a mai lansat in aceasta vara si un credit instant destinat micro-companiilor, ING SRLeu, care a devenit deja optiunea folosita pentru 50% din creditele nou acordate instant.

Sursa foto: Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »


Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Finanțe - Bănci »


Setari Cookie-uri