Dacă tehnologia blockchain va fi adoptată la nivel global, două domenii importante fiind cel financiar și chiar guvernamental, și nu rămâne doar la stadiul în care este adoptată doar de unele companii private care investesc în astfel de soluții ca să își îmbunătățească sistemele, va duce la descentralizare, o mai mare rapiditate, dar și transparență și securitate, a precizat Laura Mănescu, Chief Development Officer Modex, în cadrul conferinței Future Banking.

Companiile pot integra tehnologia blockchain prin dezvoltare in-house, realizarea unor parteneriate cu companiile FinTech sau prin cumpărarea de soluții white label. Laura Mănescu consideră că alegerea depinde foarte mult de profilul și de mărimea entității care dorește să facă acest pas, dar și de procentul de digitalizare la nivel de procese interne pe care îl are implementat în sistemele proprii.

Citește și Adrian Dinculescu, Namirial: Corect ar fi ca România să construiască o schemă națională de identificare electronică

”Dacă au deja centre de dezvoltare, este în regulă să creeze tehnologie in house cu mențiunea că, pentru părți pentru care nu există calificare în rândul angajaților sau nu are sens să fie construită de către ei, pot achiziționa soluții deja dezvoltate. Poate fi vorba de o aplicație de mobile, o soluție bazată pe inteligența artificială sau un middleware cum este Modex Blockchain Database”, explică Laura Mănescu.

Integrarea prin intermediul unui parteneriat presupune depășirea unor bariere care există în acest moment si care impiedică băncile tradiționale și companiile FinTech să coopereze într-un mod eficient,

Citește și Clienții care au cont BCR și ING vor putea să își vadă conturile într-o singură aplicație

”Aceasta este realitatea curentă, se pare că parteneriatele fructuoase dintre aceste două părți sunt mai rare. Un parteneriat presupune de fapt o întâlnire la mijloc, presupune ca ambele părți să înteleagă că sunt responsabile să aibă oameni, o maturitate a business-ului și a proceselor pentru a merge cu adevărat către integrarea unei inovații și nu rămân doar la stadiul de proof of concept, așa cum se rezumă cam toate parteneriatele dintre un FinTech și o bancă tradițională”, adaugă Laura Mănescu.

Laura Mănescu: Angajatul trebuie să își facă treaba într-un mediu cu adevărat digital

În ceea ce privește achiziționarea de soluțlii white label, CDO-ul Modex consideră că un astfel de proces prespune existența unei maturități digitale a băncii, care trebuie să fie deschisă astfel încât adopția de soluții white label să se facă cât mai rapid pentru ambele părți.

”Din punctul meu de vedere, toate cele 3 metode menționate mai sus presupun ceva ce nu prea se menționează: atenția către back office. Angajatul trebuie să fie fericit și să își facă treaba într-un mediu cu adevărat digital. Degeaba avem AI (inteligență artificială n.r.) și aplicație de mobile dacă în spate se află procese manuale sau documente pe hârtie”, precizează Laura Mănescu.

Laura Mănescu a fost prezentă la Future Banking 2020, eveniment organizat de wall-street.ro în parteneriat cu ING Bank România (innovation partner), Mastercard (gold partner), Smart Fintech (gold partner), BCR România (gold partner), ING Tech (gold partner), Temenos (gold partner), Tremend (gold partner), Raiffeisen Bank România (gold partner), First Bank (silver partner), Elevator Lab (silver partner), Banca Transilvania (silver partner), Namirial Group (silver partner), Fintech OS (silver partner), CEC Bank (silver partner), iFactor (silver partner), Modex (silver partner), Info Cert (silver partner), Twispay (silver partner), Prime Dash (silver partner), Beez (silver partner), Citi (silver partner), Inform (sponsor) și Alpha Bank (sponsor).

Sursa foto: Mikko Lemola / Shutterstock.com

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Armand Iliescu
Armand s-a alăturat echipei Wall-street.ro în anul 2016, an în care a și finalizat cursurile Facultății de Jurnalism din cadrul Universității Hyperion . De-a lungul timpului a acoperit domenii precum FinTech, Finanțe-Bănci și Fiscalitate. A pus umărul timp de patru ani la consolidarea proiectului Future Banking , dedicat industriilor FinTech și digital banking, din poziția de Head of Growth. Tot în cadrul aceluiași proiect a dat startul emisiunii FinTech Friday,...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Finanțe - Bănci »


Setari Cookie-uri