Volumul total al creditelor acordate clientelei este de 32,2 miliarde de lei, cu 11 % mai mare fata de 30 iunie 2008. Creditele pentru persoane fizice au ajuns la 15,8 miliarde de lei, in crestere cu 10,5%, in timp ce creditele acordate clientelei de persoane juridice au crescut cu 11,5 %, pana la 16,4 miliarde de lei. Depozitele clientelei au ajuns la sfarsitul primului semestru al anului 2009 la 29,1 miliarde de lei.
Costul net al riscului a crescut, dar ramane mult inferior mediei sistemului bancar romanesc.
Rentabilitatea capitalului propriu (ROE) a fost la sfarsitul primului semestru de 22,3 %, in timp ce raportul cost/venituri s-a mentinut la un nivel de 43,8 %. Cheltuielile generale raman bine controlate, cresterea lor datorandu-se, in principal, impactului cursului de schimb EUR/RON.
„Primul semestru al anului 2009 s-a caracterizat printr-o incetinire marcata a cererii de credite si printr-o crestere accentuata a riscurilor atat in ceea ce priveste clientela persoane fizice, cat si clientela IMM. Aceasta situatie demonstreaza amploarea recesiunii resimtita in primul semestru. In acest context, BRD a reusit sa-si mentina rezultatele la un nivel satisfacator. Datorita eficacitatii procedurilor sale interne, masurilor de reducere a cheltuielilor generale si calitatii portofoliului sau, BRD si-a demonstrat capacitatea de rezistenta intr-un mediu dificil”, a declarat Patrick Gelin, presedintele - director general al BRD - Groupe Société Générale.
BRD - Groupe Société Générale avea, la sfarsitul lunii iunie 2009, 2,6 milioane de clienti. Banca a emis 2,2 milioane de carduri si opereaza o retea de 1 400 ATM-uri si 20 000 de POS-uri. Totalul activelor bancii se ridica, la sfarsitul lunii iunie 2009, la 49,5 miliarde RON (11,7 miliarde EUR).
Citeste si:
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: