Alaturi de Vodafone, Mega Image a realizat primul supermarket inteligent din Romania, plin de solutii IoT care ajuta atat clientii, cat si cele doua business-uri, dar, intr-un final, prin economii de materiale, transforma supermarket-ul intr-unul mai ecologic.

Prima solutie raspunde la o prima intrebare esentiala: cati oameni intra in magazin? Pentru a afla raspunsul, au montat doi senzori – unul la intrare, unul la iesire. Cu informatiile detaliate, Mega Image poate sa se organizeze mai bine. Mega Image aveau acces la numarul de bonuri, dar pe fiecare bon pot intra si doi, trei sau patru oameni!

In Barbu Vacarescu au intrat 5.499 si au iesit 6.032. De unde diferenta? “La intrare, senzorul din stanga, exista un bancomat si un aparat de cafea. Am vandut 500 de cafele, fara ca oamenii sa intre in magazin. Ce o sa facem? Mutam cafeaua in magazin, si punem croissanti langa cafea! Este o decizie de business aparent mica, dar importanta”, puncteaza Adrian Nicolaescu, marketing manager in cadrul Mega Image. .

Product advertising. Vodafone a implementat o solutie de digital media signage, o platforma inteligenta cu o interfata simpla prin care Mega Image alege promotiile pe care vor sa le impinga pe “totem-urile” de la intrarea in magazin. Aceeasi solutie este si in magazin, insa cu o propunere mai inteligenta.

Vodafone, venituri in...
Citeste si: Vodafone, venituri in crestere cu 5% in trimestrul trei

Adrian Nicolaescu, Mega Image

“Totemul se foloseste de senzori si recunoaste principalele caracteristici demografice ale clientilor. Astfel, serverul trimite propunerile de produse care sunt pe interesul cumparatorului – identificarea se face pe sex si varste, in functie de acestea fiind alese anumite produse”, completeaza managerul Mega Image.

Mega Image se promoveaza in offline mai ales prin reviste in magazin si prin flyere in casute postale. “Astfel, scapam de revista in magazin, prin aceste reclame digitale, economisind si hartie. In curand vom lansa si cardul nostru, prin care totul va deveni digital. Prin card, promotiile ajung pentru tine, doar pentru tine!”, spune, secretuos deocamdata, managerul Mega Image.

In 2018, consumatorii cauta produse de mare calitate, cu focus pe valoare.

Se inchide robinetul...
Citeste si: Se inchide robinetul: Blocare permanenta a site-urilor de filme

“Sunt 105 bucati pe raftul de panificatie. Este extrem de greu sa estimam ce se va vinde, cand, desi stim ce fel de paine se vinde intre orele 14-15, altele se vand intre 18-19:00, insa aveam nevoie de o solutie care sa ne dea alerte, sa ne spuna ce trebuie sa intre in cuptor. Pana acum ne uitam la raft, fizic, si stiam ce trebuie sa mai intre in cuptor”, explica Adrian Nicolaescu, marketing manager Mega Image.

Practic, Vodafone a montat senzori pe fiecare raft pentru a evalua numarul de produse, trimitand informatia catre un server care decide daca este cazul sa emita sau nu o alerta catre cei care coc produsele de panificatie.

Mega Image

Totodata, Vodafone a implementat senzori optici inteligenti care analizeaza miscarile clientilor si perioadele de asteptare in anumite zone specifice. Procesele sunt inregistrate si apoi analizate in cloud.

Primele detalii despre...
Citeste si: Primele detalii despre "cardul Mega Image": Cum vei putea economisi

Totodata, Vodafone a integrat un buton de asistenta. Prin apasarea acestuia, un consultant va veni sa ajute clientul. Angajatii Mega Image au o bratara la mana prin care acestia sunt anuntati ca cineva a apasat un buton.

Mai mult, Vodafone a integrat si Wi-Fi in magazin, in timp ce casele de marcat au primit si ele camere care numara oamenii de la coada. Atunci cand numarul de persoane creste peste un prag definit, se trimite o alerta pentru a se deschide o alta casa de marcat. Media de clienti la case este de 3. In weekend, numarul de clienti este mai mic, insa bonul este mai mare.

magazin Mega Image

La final, clientul poate aprecia experienta la cumparaturi, apasand cinci butoane aferente unui emoticon – de la rosu la verde. “La un milion de clienti, numarul de reclamatii lunar este extrem de mic. Extrem, extrem de mic. Am simtit insa nevoia sa usuram si mai mult sistemul. Daca apesi butonul rosu, imdiat vine un angajat pentru a afla ce s-a intamplat. De fapt, butonul rosu, “angry face”, se duce direct la seful de magazin. Este foarte important sa EXISTE acest buton, in primul rand, apoi putem masura, per total, experienta clientilor”.

Per total, Vodafone a implementat 9 solutii IoT, dupa o selectie care a inceput in urma cu sase luni, ca o idee generala.

“Pentru a putea lua o decizie corecta in a extinde solutia, lasam sa mai functionam cateva luni, sa vedem care sunt cele mai viabile si, cu siguranta, ulterior vom implementa acolo unde presiunea este cea mai mare pe case, pe clienti. Am ales Barbu Vacarescu pentru ca este un magazin complex, aglomerat, difera mult numarul de oameni intre timpul saptamanii si weekend, presiunea pe magazin este enorma la pranz”, mai spune oficialul Mega Image.