Maserati a anunțat despărțirea de motoarele V8 încă din luna mai, iar acum, în cadrul „Goodwood Festival of Speed”, au fost prezentat public cele două modele „de adio”: Maserati Ghibli și Levante în varianta V8 Ultima. Motoarele sunt niște evoluții ale unor agregate Ferrari.

Maserati se retrage din afacerea cu motoare V8 la 64 de ani după ce a lansat primul său model cu acest tip de motorizare. Ultimele mașini ale „Tridentului” care vor utiliza agregatul cu opt pistoane vor fi Ghibli și Levante, ambele echipate cu propulsorul F154 de 3.800 cmc, twin-turbo. Acesta este un motor dezvoltat de Ferrari, la fel ca și F160, V6-le twin-turbo de 3,0 litri de pe același SUV Levante.

Berlina Ghibli va purta titulatura Ultima 334, acest detaliu făcând referire la viteza de top îmbunătățită de 334 km/h. Această viteză, cu 5 km/h mai mult ca până acum, a fost obținută în urma îmbunătățirii pachetului aerodinamic, inclusiv un spoiler din fibră de carbon, dar și a utilizării de jante mari de 21 inci încălțate cu anvelope noi, cu o compoziție specială. Ghibli este și mai rapid în exercițiul de accelerație de la 0 la 100 km/h unde ajunge în doar 3,9 secunde, față de 4,3 secunde în cazul variantei obișnuite.

Mașina este vopsită într-un albastru special „Scià di Persia” menit să amintească de Maseratiul 5000GT făcut pe comandă specială pentru Șahul Persiei. Pielea Terracotta bej din interior este, de asemenea, un tribut adus celebrului GT din anii '60. În ciuda performanțelor îmbunătățite, V8-ul F154 nu a fost modificat, el producând în continuare 564 de cai putere, la fel ca și în cazul SUV-ului Levante.

După ce a vândut mai bine de 100.000 de mașini cu motoare V8 începând cu 1959, Maserati a decis ca edițiile speciale Ultima să fie foarte exclusiviste: ambele modele vor fi asamblate într-o serie de doar 103 bucăți fiecare. Constructorul italian a anunțat că, începând de anul viitor, se va concentra pe propulsorul V6 Nettuno, dar și pe propulsiile hibride și 100% electrice. Este de menționat că Maserati are în ofertă și un propulsor cu patru cilindri cu tehnologie MHEV dezvoltat de Ford Performance.

Sursa foto: Maserati

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri