Luca Mateescu este responsabil de Lime Romania in calitate de manager de operatiuni, pozitie preluata in iunie 2019, imediat dupa lansarea din Bucuresti. Am discutat cu el despre numarul de trotinete electrice din Bucuresti, cate dintre ele au fost tinta vandalilor, dar si despre cateva statistici interesante si ce ar schimba la nivel legislativ.

In trecut, Luca a lucrat in peste opt tari domeniul consultantei strategice pentru firme de renume international precum Boston Consulting Group si AT Kearney. Pasionat de abilitatea indivizilor de a crea schimbare in societate, Luca a condus Aspire, organizatie internationala care se adreseaza tinerilor talentati care doresc sa isi atinga potentialul si le ofera acces la cursuri de leadership si antreprenoriat predate de profesori de la Harvard si alte scoli similare, continuand sa fie aproape de organizatie ca mentor in diferite acceleratoare de business. Luca a absolvit Facultatea de Drept, Universitatea Bucuresti in 2011.

Despre Lime

Lime, unul dintre principalii jucatori in micromobilitate, a anuntat recent faptul ca utilizatorii sai au depasit 100 milioane de calatorii, o premiera mondiala pentru o platforma de micromobilitate. Compania, lansata in septembrie 2017, deserveste in prezent peste 120 de orase din intreaga lume, in peste 30 de tari de pe cinci continente si isi propune sa reinventeze viata urbana prin acest fenomen al mobilitatii, transformand totodata viata orasului pentru a face loc unui mediu urban mai curat si mai sanatos pentru generatiile viitoare. Suntem prezenti in peste 40 de orase din 19 tari europene. Pentru informatii suplimentare, accesati pagina www.li.me.

WALL-STREET.ro: Care au fost provocarile primelor saptamani? Ce a trebuit sa "calibrati, din mers", si care sunt provocarile in prezent?

Luca Mateescu: Lime s-a integrat foarte bine in dinamica orasului - in primele luni de functionare, conform datelor interne, in primele 100 de zile de la lansare Lime a inregistrat sute de mii de calatorii, dintre care peste 100.000 de calatorii efectuate in locul utilizarii automobilelor. Am avut trei luni de crestere dinamica si de implicare activa in viata orasului – am adaptat si extins zonele de acoperire Lime, avem o echipa puternica de juiceri care se ocupa de incarcarea si amplasarea trotinetelor pe strazi, am pastrat legatura cu autoritatile, am inceput sa dezvoltam parteneriate comerciale si am organizat evenimente educationale concentrate pe o conduita potrivita in trafic si pe siguranta. Lime este un tip de serviciu care te forteaya sa fii adaptabil si flexibil, sa tii pulsul orasului si sa optimizezi acolo unde este nevoie - obiectivul nostru este sa fim prezenti acolo unde clientul are nevoie de noi, lucru care implica sa stim in permanenta care este cererea si sa o putem servi cel mai bine.

Citeste si:
PMB vrea sa reglementeze trotinetele electrice
PMB vrea sa reglementeze...

W-S.ro: Cu cate scootere ati intrat pe piata si cate (mai) sunt acum? Ce s-a intamplat cu restul?

LM: Am inceput cu aproximativ 1.000 de trotinete. Ne-am luat angajamentul si reusim, in continuare, sa mentinem activa o flota de 1.000 de trotinete, prin optimizarea cat mai buna a plasarii trotinetelor pe strada si prin eficientizarea procesului de incarcare.

W-S.ro: Cate vandalizari/furturi au avut loc si, important, ce risca cei care le vandalizeaza? Ati depistat astfel de persoane/ati apelat la politie?

LM: Desigur, au fost incidente, dar a fost o situatie echilibrata. Mai putin de 1% din totalul flotei noastre de trotinete electrice au fost tinta unor actiuni de vandalist si furt. In timp, oamenii au inteles ca trotinetele Lime au GSP si conexiune 3G, fiind usor de localizat la nevoie, acest lucru reducand semnificativ posibilele evenimente nedorite. Lucram foarte bine cu autoritatile si am raportat toate incidetele la politie, regula fata de care suntem foarte stricti.

Citeste si:
Video: Apar trotinetele electrice care merg singure
Segway-Ninebot vrea sa aduca...

WALL-STREET.ro a discutat si cu unul dintre mecanicii Lime care se ocupa de reparatia trotinetelor electrice.

Acesta a spus ca in reparatii nu vin un numar fix de trotinete, dar o medie este de circa...200 pe zi! "Cele mai multe probleme sunt la acceleratie, frana si furca slabita, insa mai sunt o gramada".

Din pacate, unele dintre trotinete au fost aruncate de vandali in Dambovita si acestea nu sunt recuperabile, spune specialistul.

"Timpul de reparare difera in functie de problema. Adica o acceleratie sau o frana se rezolva in 10 minute, iar o trotineta aproape dauna totala poate sa dureze intre 90 si 120 de minute".

W-S.ro: Cateva statistici - media de timp a folosirii scooterelor, nr. de kilometri, cea mai lunga cursa, cine foloseste scooterele etc.

LM: Lime a inregistrat sute de mii de calatorii in primele luni de trafic in Bucuresti, dintre care peste 100.000 de calatorii efectuate in locul utilizarii masinilor. Serviciul de inchiriere trotinete a fost adoptat de categorii foarte diverse de utilizatori si a fost folosit pentru calatorii care au variat intre 5 si 60 de minute, pentru deplasari scurte sau lungi, unele distante parcurse ajungand chiar si la 8-10 km. Majoritatea utilizatorilor sunt barbati, dar observam interes si din partea femeilor. In acest moment am estimat ca aproximativ 15% din utilizatori sunt femei dar credem ca numarul lor va creste pe masura ce tot mai multi vor folosi eficient trotinetele prin Bucuresti. Este important de mentionat ca serviciul este disponibil pentru cei care au un card bancar si au implinit 18 ani.

W-S.ro: Cand estimati ca va deveni profitabil business-ul?

Citeste si:
Trotinetele electrice polueaza mai mult decat autobuzele
Trotinetele electrice...

LM: Avem incredere in piata si economia romaneasca – am intrat de curand pe piata si am avut o evolutie pozitiva a business-ului in linie cu obiectivele de business. Ne concentram pe construirea unei afaceri care sa fie durabila pe termen lung si sa oferim cea mai inalta calitate a serviciilor.

W-S.ro: Cum colaborati cu ceilalti doi jucatori din piata? V-ati "impartit orasul", discutati frecvent cu ei?

LM: Este incurajator faptul ca exista si alte companii care doresc sa devolte micromibilitatea in oras, oferind modalitati sustenabile de a calatori in Bucuresti. Lime are la baza o filosofie simpla, respectiv orice comunitate merita acces la o mobilitate inteligenta, respectiv un mod mai curat, mai sigur si mai eficient de a ne deplasa prin oras. Lime doreste, in primul rand, sa asigure permanent acces la servicii de micromobilitate si se diferentiaza printr-o abordare centrata pe client si pe nevoile acestuia, prin angajamentul de a oferi cel mai sigur produs, disposibil cand si unde este nevoie de el, pe o arie foarte extinsa a Bucurestiului.

W-S.ro: Care sunt principalele provocari pe care va trebui sa le depasiti in urmatoarele luni, pentru ca ride sharing-ul de tipul acesta sa aiba succes (si) in Bucuresti? Vizati si o extindere in afara Bucurestiului?

LM: Cu sute de mii de calatorii in primele luni de utilizare, Lime este un serviciu de succes. Cred ca oferim unul dintre cele mai fiabile, de incredere si usor de accesat servicii de micromobilitate de pe piata. Utilizatorii se pot baza pe noi cand vor sa gaseasca o trotineta Lime la doar cateva minute distanta, deseori la mai putin de cateva sute de metrii. Dat fiind angajamentul nostru de a fi mereu prezenti, utilizatorii pot avea increderea ca ne vor gasi cu usurinta atunci cand isi doresc si pot lasa cu incredere masina acasa, contribuind astfel la realizarea viziunii unui Bucuresti mai putin aglomerat, fara emisii de carbon. Prioritatea este Bucuresti, in functie de cererea consumatorilor, vom incerca sa oferim serviciile noastre atractive, usor de utilizat si sustenabile si in alte localitati din Romania.

W-S.ro: Ce ai schimba la nivel legislativ astfel incat ride sharing-ul pe scootere sa fie mai bine inteles/acceptat? Also, ce ai implementa la nivelul Capitalei pentru ca mersul pe scootere sa fie mai sigur?

LM: Sustinem reglementarea si vrem sa vedem o dezvoltare pozitiva a modalitatilor de mobilitate alternativa in orasele noastre. Este adevarat ca acest lucru tine foarte mult si de infrastructura, de cresterea numarului de piste de bicicleta dar tine foarte mult si de educatie si de respectarea regulilor de circulatie. Sa ajuti oamenii sa se deplaseze prin oras este o imensa provocare, iar noi suntem deschisi colaborarii si participarii la aceasta solutie. In acest sens avem o campanie regionala #RespectTheRide care incurajeaza utilizatorii sa adopte practici de conducere sigure si sa contribuie la garantarea sigurantei rutiere pentru toti participantii la trafic. In plus, am organizat in Bucuresti mai multe evenimente First Ride Academy destinate utilizatorilor incepatori.


Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea IT & C »



Citeste si
Inchisoare pentru trotinete electrice pe trotuar in Singapore