Compania japoneza Sony, producatorul consolei de jocuri PlayStation si a laptopurilor Vaio, a anuntat ca va reduce costurile si va atrage mai multe comenzi pentru a compensa impactul negativ al apecierii yenului asupra profitului sau, informeaza Reuters.

Aprecierea yenului fata de dolarul american ameninta profitul Sony intr-un timp in care compania incearca sa-si sporeasca marjele de profit la televizoarele cu ecran plat, pe fondul scaderii preturilor si a concurentei cu firma Nintendo pe piata jocurilor video.

"Avem o strategie de a combate deprecierea dolarului pe termen mediu si lung", a declarat presedintele Sony, Ryoji Chubachi, in cadrul unei conferinte de presa la Taipei.

"Vom reduce costurile de productie cat de mult vom putea, iar pe termen scurt, vom incerca sa primim cat mai multe comenzi", a spus Chubachi.

Aprecierea rapida a yenului si a altor valute asiatice fata de dolarul american a afectat exporturile din regiune catre Statele Unite, o piata extrem de importanta pentru companii ca Sony, care inregistreaza trei sferturi din venituri in strainatate.

Cu fiecare apreciere de un yen a monedei nipone fata de dolarul american, Sony pierde aproximativ sase miliarde yeni (59 milioane dolari).

Sony, ce concureaza cu firme precum Samsung Electronics sau Sharp in productia de ecrane plate pentru televizoare, a redus in ultimii ani 10.000 locuri de munca si o gama larga de active ce nu erau de baza.

In ianuarie, Sony a raportat o crestere mica a profitului operational trimestrial, reducandu-si estimarile, odata ce aprecierea yenului a afectat vanzarile in strainatate.

Sony si-a sporit estimarile privind profitul net pentru anul fiscal curent cu 3%, la 340 miliarde yeni, in ciuda performantelor puternice inregistrate de compania de telefonie mobila cu capital mixt infiintata impreuna cu Ericsson.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri