Vanzarile de telefoane inteligente (smartphone) au insemnat anul trecut 21,4% din piata totala de telefoane estimata la 253 de milioane de euro in 2009, potrivit companiei de cercetare GFK Romania.
Totodata, numarul unitatilor de telefoane inteligente vandute a insemnat anul trecut 3,7% din piata totala de telefoane estimata la patru, cinci milioane de exemplare anul trecut.

Diferenta dintre procentul unitatilor vandute si valoarea acestora se datoreaza preturilor mai mari ale telefoanelor inteligente comparativ cu cele „clasice”.

In primele noua luni ale anului trecut, vanzarile de telefoane inteligente au fost de circa 36 de milioane de euro, acestea reprezentand 20% din vanzarile de 180 de milioane de euro de telefoane mobile din aceeasi perioada, potrivit lui Ciprian Hatneanu, director retail&technology in cadrul companiei de cercetare GfK Romania.

Julien Ducarroz, director comercial business to consumer al Orange Romania, principalul operator telecom pe piata locala declara recent pentru Wall-Street ca telefoanele inteligente au insemnat 10% totalul telefoanelor vandute in 2009. Totodata el adauga ca in acest an vanzarile de smartphone-uri vor creste atat datorita ofertei mai mari de produse, dar si scaderii preturilor acestora.

El a mai precizat ca in decembrie vanzarile de smartphone-uri au insemnat aproximativ 10% din vanzarile de telefoane comercializate de Orange, in timp ce in decembrie 2008 acestea erau intre 1-2%.





Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea IT & C »



Setari Cookie-uri