Analistii estimeaza ca o noua amanare ar cauza noi pierderi de un miliard de euro pentru EADS, proprietarul Airbus. Anunturile constructorului au starnit furia companiilor aeriene care comandasera si platisera deja un avans pentru aeronavele A380, o noua amanare putand sa duca la procese in justitie si pierderea unor clienti importanti.
Problemele financiare intampinate de Airbus au dus la o scadere cu 29% a actiunilor EADS in acest an, precum si la exit-ul BAE Systems din cadrul companiei, grupul britanic de aparare renuntand luna trecuta la participatia sa de 20 de procente in cadrul Airbus pentru 2,8 miliarde de euro.
Airbus a anuntat la inceputul verii ca va amana cu sase luni toate livrarile programate pentru acest model. Scandalul care a urmat a condus la concedierea lui Noel Forgeard, co-presedinte la EADS, si a lui Gustav Humbert, co-director la Airbus. Dezvoltarea programului A380 a costat 12 miliarde euro, iar amanarea livrarilor va sterge alte 2 miliarde euro din profitul EADS pana in 2010.
A380 va fi cel mai mare avion civil din istorie, cu 555 de locuri, fiind astfel mai mare decat rivalul Boeing 747. Airbus primise pana in luna iulie 159 de comenzi din parte a 16 companii, ofcicialii companiei declarand la aceea vreme ca se asteapta la cel putin inca 20 de noi comenzi pentru A380 in acest an.
Citeste si:
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: