In 2018, circa 70.000 de angajati romani din peste 1.500 de companii private si institutii publice au primit, ca beneficiu extrasalarial, abonamente la salile de sport prin retreaua 7card. Abonamentul ofera acces la o retea care cuprinde 70% din centrele de relax&sport din Romania. Despre care sunt industriile cu cei mai activi angajati, care este ziua in care cei mai multi romani fac miscare, dar si care este portrerul romanului activ, am vorbit cu fondatorii 7card, Andrei Cretu si Iulian Circiumaru.

Romanii au adunat 1.863.000 de ore de miscare, in 2018, echivalentul a 213 ani, si au ars aproape un miliard de calorii, arata un studiu care analizeaza activitatea abonatilor 7card, realizat in perioada ianuarie-decembrie 2018.

7card este un abonament unic la o retea de circa 660 de sali partenete din 54 de orase, ceea ce reprezinta aproximativ 70% din totalitatea centrelor sportive si de relaxare din Romania. Abonamentul este oferit ca beneficiu extrasalarial angajatilor din peste 1.500 de companii, iar in anul 2018 a fost folosit de peste 70.000 de angajati.

“Este a doua oara cand analizam comportamentul abonatului 7card in retea si descoperim cu satisfactie ca accesarea acestuia nu se face numai pentru activitati de rutina, de intretinere, ci si pentru descoperirea unor sporturi de divertisment. Reteaua 7card ofera o varietate imensa de activitati datorita numarul mare de centre incluse, 70% din tara, ceea ce au transformat-o in cel mai mare jucator din piata”, a declarat Iulian Circiumaru, co-fondator 7card.

Cum sa faci miscare ca un...
Citeste si: Cum sa faci miscare ca un miliardar: 3 sporturi apreciate de cei...

Fondatorii 7card, Andrei Cretu (stanga) si Iulian Circiumaru (dreapta)

Angajatii de la stat nu stiu ca au acces la 7card

Companiile cu cei mai multi utilizatori 7card, in 2018, activau in urmatoarele industrii: software, automotive&componente, bunuri de larg consum, sectorul public si retail. Iar un clasament al celor mai multe companii care ofera abonamentul 7card arata asa: software (303), sectorul public (266), consultanta si servicii profesionale (127), bunuri de larg consum (101), retail (86).

"Mai nou, a intrat in top, direct pe locul doi, sectorul public. Sunt multe institutii de stat care ofera angajatilor acces la serviciile 7card, insa abonati sunt foarte putini pentru ca nu li se comunica faptul ca au acces la abonamentele noastre. Institutiile publice nu au o infrastructura de comunicare interna, nu exista o dispersie a informatiei in interiorul acestora. Am semnat un acord cadru cu aceste institutii, potrivit caruia 7card este disponibil angajatilor, numai ca acestia nu afla de acest lucru", a declarat Andrei Cretu, co-fondator 7card.

"In institutiile publice nici macar nu exista o persoana responsabila de beneficiile extrasalariale ale angajatilor. Colegii nostri gasesc oameni din institutii cu care sa aiba o discutie initiala si sa semneze o conventie mai mult informala, insa din acel punct lucrurile devin mai dificile", a adaugat Iulian Circiumaru.

Romanii, tot mai interesati...
Citeste si: Romanii, tot mai interesati de sport: Hervis, afaceri de 53 mil. euro

Pentru ca au avut multe solicitari de la angajatii de la stat, cei de la 7card au gasit o formula pentru a-si vinde serviciile si in mediul public.

"Cu institutiile publice am facut o concesie si am acceptat sa le oferim serviciile 7card, fara ca angajatorul sa acopere o parte din costuri, pentru ca nu exista o politica pentru beneficii extrasalariale, deci nici bugete. Am acceptat sa semnam un simplu acord prin care le oferim oamenilor acces la serviciile 7card la un pret ceva mai mare decat le oferim celor din mediul corporate, ca sa ne putem sustine. Am acceptat astfel sa ne oferim serviciile fara sa avem sustinerea angajatorilor. Dar ne-am lovit de marea problema a comunicarii", a explicat Andrei Cretu.

Ziua in care cei mai multi romani fac miscare

Activitatea sportiva inregistreaza o anumita sezonalitate. Dupa o pauza generoasa in sezonul rece, romanii se intorc in salile de antrenament in a doua jumatate a lunii ianuarie. In sezonul de vara, activitatea sportiva se mai estompeaza, dupa care in toamna se inregistreaza din nou un varf. Ca numar de vizite, februarie este luna cu cele mai multe intrari in salile de sport, arata studiul realizat de 7card.

Anul trecut, 12 februarie a fost ziua in care cei mai multi romani au facut miscare, fata de 28 februarie, in 2017. Cea mai activa zi a saptamanii, in 2018, a fost lunea, fata de martea, in urma cu doi ani, iar cele mai populare intervale orare in care romanii fac sport sunt 18.00-19.00, de luni pana vineri, si 10.00-11.00, in la sfarsit de saptamana.

7 lucruri care se intampla cu...
Citeste si: 7 lucruri care se intampla cu creierul tau atunci cand faci sport

Activitatile sportive cu cele mai multe vizite sunt fitness&aerobic, cycling, pilates. "Cresc activitatile de nisa. Ca si tendinta in materie de activitati sportive, in 2018, au fost dansurile, yoga, squash-ul, escalada, artele martiale. Este imbucurator si noi incurajam diversitatea si varietatea. E foarte bine ca ne indepartam de traditionalul ridicat de greutati si aerobic. Se experimenteaza mult in zona de activitati sportive", a declarat Andrei Cretu.

Orasele cu cei mai multi abonati 7Card sunt Bucuresti, Brasov, Cluj-Napoca, Iasi, Timisoara. Acestea cumuleaza circa 50% din abonatii 7card. Fitness&aerobic a fost activitatea cea mai populara in majoritatea oraselor din reteau 7card, urmata de cycling, zumba, kangoo jumps, in Bucuresti, arte martiale, squash si pilates, in Brasov, dansuri si inot, in Cluj, inot, cross fit si kangoo jumps, in Iasi, dansuri, tae boo si tenis, in Timisoara.

Potrivit studiului, 53% dintre abonatii activi sunt femei si 47% barbati. Media de varsta a utilizatorilor este de 30 de ani, in timp ce 26 de ani este varsta abonatului cu cele mai multe vizite la centrele de relaxare si sport. In 2018, cel mai tanar abonat avea patru ani, iar cel mai in varsta, 69 de ani.

“Varsta abonatului cu cele mai multe vizite la centrele din reteaua 7card este mai mica cu trei ani in 2018 fata de 2017, iar varsta medie a scazut cu un an, la 30, ceea ce arata ca sportul a devenit o prioritate in viata tinerilor. Sunt incurajati, in acelasi timp, si de angajatori, care vor sa isi fidelizeze angajatii tineri", a spus Andrei Cretu.

7card are, in prezent, circa 40.000 de abonati platitori, si estimeaza ca pana in vara numarul lor va creste la 50.000. Perspectivele sunt ca reteaua sa ajunga la 100.000 de abonati activi. In 2018, la sapte ani de la infiintare, compania Benefit Seven, cea care a lansat abonamentul 7card, a ajuns la o cifra de afaceri de 7 milioane de euro, in crestere cu 50% fata de 2017. Pentru 2019, fondatorii 7card estimeaza o cifra de afaceri de 10 milioane de euro.

Romanii si bulgarii, codasii Europei la capitolul miscare

Cu o valoare de 250 de milioane de euro, piata de fitness din Romania avea in jur de 550.000 de abonati. Cifra care, la nivel european, ne situeaza la coada clasamentului la capitolul miscare. "Romanii si bulgarii sunt codasii Europei la capitolul miscare, insa, ca dinamica, avem printre cele mai bune rate de crestere la nivel european. In ultimii cinci ani, rata de crestere in Romania a fost de peste 10%, in vreme ce in celelalte tari europene rata de fost de 4-5%", a precizat Andrei Cretu.

Potrivit Eurostat, doar 5% dintre romani practica activitate sportiva cu o oarecare regularitate. La polul opus, in tarile nordice, peste 40% din populatie face sport. In tarile nordice exista si un sistem integrat alasigurarilor sociale, astfel ca un individ care face sport plateste mai putin la asigurarile de sanatate si de viata. Nu este si cazul Romaniei.

Citeste si: Sodexo va prelua integral Benefit Seven, companie care detine 7card

Sursa foto: Shutterstock.com

Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Lifestyle »



Citeste si