St. Pancras International - Londra (Marea Britanie)

St. Pancras International - Londra (Marea Britanie)

St. Pancras International sărbătorește 154 de ani de existență în acest an și reprezintă un vârf al arhitecturii victoriene și gotice. Acoperișul acestei gări a fost folosit ca inspirație și pentru design-ul cunoscutei gări din New York - Grand Central Station. St. Pancras International găzduiește trenurile Eurostar, care fac legătura între Marea Britanie, Franța, Belgia și Olanda.

Foto: Shutterstock / achinthamb

Eigerwand Station - Jungfrau (Elveția)

Eigerwand Station - Jungfrau (Elveția)

Eigerwand Station este o gară aflată în munții Alpi, călătorii având posibilitatea de admira aici lacuri glaciare, dar și satul Grindelwald, aflat la câteva sute de metri mai jos.

Foto: Shutterstock

Amsterdam Centraal Station – Amsterdam (Țările de Jos)

Amsterdam Centraal Station – Amsterdam (Țările de Jos)

Dacă Gara Centrală din Amsterdam pare familiară, acest lucru este pentru că gara împărtășește același arhitect ca și faimosul muzeu Rijksmuseum. Pierre Cuypers a proiectat ambele clădiri în stilul său gotic/renascentist. Centraal Station a marcat tranziția orașului de la un port maritim la un centru economic pentru întreaga țară.

Foto: Shutterstock

Milano Centrale – Milan (Italia)

Milano Centrale – Milan (Italia)

Modelată inițial după Union Station din Washington, după decenii de construcție, impozanta stație Milano Centrale a devenit un simbol al puterii și dominației regimului fascist al lui Mussolini. Creaturi mitologice înaripate și simboluri romane împodobesc fațada, iar 11.000 de metri cubi de marmură strălucesc la fiecare pas.

Foto: Shutterstock / TY Lim

Grand Central Terminal - New York (SUA)

Grand Central Terminal - New York (SUA)

Lista nu poate fi completă fără a include a șasea cea mai vizitată atracție din lume. Finalizată în 1913, gara Grand Central Terminal este unul dintre cele mai notabile exemple de arhitectură Beaux-Arts din America. Picturile murale cerești de pe tavan strălucesc în lumina strălucitoare a candelabrelor masive concepute pentru a valorifica puterea (pe atunci nouă) a electricității.

Foto: Shutterstock / Luboslav Tiles

Antwerp Central – Antwerp (Belgia)

Antwerp Central – Antwerp (Belgia)

Varietatea influențelor arhitecturale sunt aproape prea multe pentru a fi numărate, dar totul funcționează la Gara Centrală din Anvers. Designerul Louis Delacenserie a încorporat 20 de tipuri de marmură și piatră și a construit o cupolă masivă de sticlă care permite luminii să se reverse în acest spațiu unic. Supranumită „Catedrala Căilor Ferate” datorită dimensiunilor și ornamentelor sale impresionante, gara a fost grav avariată de bombele V-2 germane în timpul celui de-al Doilea Război Mondial, dar de atunci a fost restaurată la strălucirea de odinioară.

Foto: Shutterstock / Albert Pego

Liège-Guillemins - Liège (Belgia)

Liège-Guillemins - Liège (Belgia)

Clădirea gării din Liege este în aer liber, ea fiind finalizată în 2009. Are grinzi albe înalte care formează un arc masiv peste șine. Este a treia iterație a stației, prima construită în stil Beaux Arts în 1842 și a doua construită în stil internațional în 1958.

Foto: Shutterstock / Allard One

Gara São Bento - Porto (Portugalia)

Gara São Bento - Porto (Portugalia)

Construită pe fostul loc al unei mănăstiri din secolul al XVI-lea, Gara São Bento a fost proiectată de arhitectul José Marques da Silva. Clădirea are 20.000 de plăci vitrate care îi decorează interiorul. Artistul Jorge Colaço a finalizat proiectul între 1905 și 1916.

Foto: Shutterstock / Benny Marty

Chhatrapati Shivaji Terminus - Mumbai (India)

Chhatrapati Shivaji Terminus - Mumbai (India)

Pentru a fuziona stilul gotic victorian de atunci popular cu influențele indiene, arhitectul britanic F. W. Stevens a lucrat cu meșteri locali la această stație din 1888 pentru a crea structura elaborată văzută astăzi. Gara din Mumbai fost desemnată un sit al Patrimoniului Mondial UNESCO în 2004.

Foto: Shutterstock

Kanazawa Station - Kanazawa (Japonia)

Kanazawa Station - Kanazawa (Japonia)

Finalizată în 2005, gara modernă Kanazawa este acoperită de impresionantul Dom Motenashi din aluminiu și sticlă. Structura din lemn este o interpretare contemporană a porților tradiționale japoneze care se găsesc în fața sanctuarelor.

Foto: Shutterstock