Carierele oamenilor sunt uneori imprevizibile, iar când acest lucru se traduce prin renunțarea la un job de însoțitor de zbor Qatar Airways pentru un business în HoReCa din România, lucrurile devin chiar interesante. Dar este exact cazul Monicăi Pușcoiu, o tânără care în urmă cu numai câțiva ani abia dacă se dădea jos din avion, pentru ca acum să aibă propria cofetărie. Și nu oriunde, ci la Piața Romană.

Povestea Almond a început acum doi ani, când a început să facă dulciuri în Qatar, povestește antreprenoarea pentru wall-street.ro, aceasta producând timp de un an, în paralel cu munca, dulciuri pentru românii de acolo, dar și cozonaci pentru Ambasada României din această țară.

Ulterior, însă, a decis împreună cu soțul să se întoarcă în România pentru că pandemia continua, vaccinul nu apărea, iar regulile erau din ce în ce mai stricte.

Ajunsă în România, Monica Pușcoiu a făcut un curs de specialitate, astfel că și-a dat seama că își dorește să rămân în domeniu, în HoReCa, prin urmare următorul pas a fost să își găsească un laborator, unde a și început de altfel să facă produse pe comandă.

Cât despre laboratorul Almond, acesta este în Aviatorilor, unde inițial era un spațiu destul de limitat, dar după asocierea cu investitorul echipa a luat încă două spații pe care le transformă în prezent în spații de producție.

Așa am apucat-o pe drumul acesta, iar anul acesta, în aprilie, m-a sunat un client din Qatar să cumpere cozonac și după această revedere cu el ne-am asociat și așa am ajuns la povestea Almond.

Monica Pușcoiu, fondatoare Almond

Antreprenoarea explică faptul că valoarea investiției, atât în cofetăria de la Piața Romană cât și în laborator, este de 150.000 de euro, iar principalele provocări au fost și sunt în continuare oamenii dornici să facă parte din proiect.

Prin urmare forța de muncă din România, când vine vorba de producție și de dezvoltare, subliniază aceasta, este o provocare. Concret, ea spune că i-a fost greu să găsească oameni pentru laborator cu care să crească nivelul producției, din moment ce în fiecare zi are nevoie de un pic mai mult decât în ziua anterioară.

Mai mult, Monica Pușcoiu explică faptul că îi este foarte greu să găsească oameni dedicați și profesioniști, care să știe ce să facă, pentru ca ea să poată fi în altă parte și producția să meargă în continuare.

Totodată, aceasta mai spune că investiția va fi recuperată, conform planului de business, în următorii doi ani, dar echipa speră că și mai repede.

Cred că românii mai au încă bani pentru un răsfăț sănătos, pentru că ei sunt din ce în ce mai conștienți de importanța alimentelor pe care le consumă și sunt dornici de produsele pe care le facem.

Monica Pușcoiu, fondatoare Almond

Deși nu a deschis porțile în urmă cu mult timp, antreprenoarea explică însă că clienții au deja un produs preferat: tortul cu spanac.

Nu în ultimul rând, antreprenoarea explică faptul că echipa Almond vizează o extindere chiar pentru anul 2023, în special pentru perioada sărbătorilor, motiv pentru care se uită și la alte spații, chiar în zona de mall-uri.

Sursa foto: Wall-street.ro

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Luca Dinulescu
Luca Dinulescu este jurnalist, activând anterior pentru publicații precum Digi 24, Adevărul sau Academia Cațavencu. A desfășurat de asemenea o activitate publicistică constând în patru volume publicate, între acestea numărându-se proză, nuvele și benzi desenate. Este absolvent de Regie Film și a fost de asemenea posesor al bursei J.W.Fulbright pe scenaristică și regie de film.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Lifestyle »


Setari Cookie-uri