Campania de marketing, care a pus numele persoanelor pe sticlele de Coca Cola, a schimbat cursul descendent al vanzarilor. Cum faci americanii sa bea iar sucuri carbogazoase? Le etichetezi numele pe sticle si doze, potrivit WSJ.

Compania Coca-Cola a avut cresteri cu peste 2% ale vanzarilor la marcile de bauturi carbogazoase, dupa ce a inceput campania cu etichetarea dozelor si sticlelor cu nume de persoane. Etichetele, care includeau si denumiri precum “Prieteni”, “Cei mai buni prieteni” sau “Familie”, au fost lansate in luna iunie in Statele Unite.

Intentia acestei campanii a fost sa determine consumatorii sa cumpere sticle personalizate nu doar pentru ei, ci si pentru prieteni sau rude. Campania “Imparte o Coca-Cola” a avut un succes atat de mare incat, pentru cateva luni, a schimbat trendul descendent al consumului de Coca Cola in America. Acest lucru a adus o crestere a vanzarilor pentru gigantul american, care incearca sa combata ingrijorarile cu privire la obezitate si la indulcitorii artificiali printr-un buget de marketing marit cu un miliard de dolari pentru urmatorii 3 ani, in crestere de la 3,3 miliarde de dolari din 2013.

Campania este una temporara, existand sansa de a fi reluata anul viitor

Campania de marketing s-a dorit a fi temporara, motiv pentru care din magazine incep sa dispara sticlele si dozele etichetate. Evan Holod, Senior Brand Managerul Coca Cola, a declarat ca este multumit de cum s-a desfasurat campania si ia in considerare reluarea ei anul urmator. Tinta acesteia a fost intregul public, dar in special tineretul. “Cand iti vezi numele scris langa un brand mare, totul devine personal” declara Ricardo El Torro, care si-a asigurat o sticla cu numele sau pe ea. Sticlele numite Casey, Ethan sau Brandon au avut licitari de 2,99, 3,29 si 5,24 dolari pe e-bay, iar proprietarul unui bichon maltez, pe nume Crystal, a postat o fotografie pe Instagram, care infatiseaza cainele alaturi de sticla cu acelasi nume, aceasta fiind una din cele 500.000 de fotografii din mediul online cu hashtagul #shareacoke.

Rivalul principal, Pepsi, nu s-a bucurat de acelasi succes

Dupa ce vanzarile au fost in declin 11 ani la rand, volumul acestora a crescut cu 0,4% in 12 saptamani, in comparatie cu aceeasi perioada a anului trecut, conform datelor obtinute de Well Fargo. In timp ce vanzarile Coca Cola au crescut cu 2,5% in termeni de profit, rivalii Pepsi si Dr. Pepper Snapple Group nu s-au bucurat de acelasi succes. “O sticla sau o doza de Coca-Cola cu numele tau pe ea starneste curiozitate”, declara Dean Crutchfield, un consultant de branding independent.

Campania “Imparte o Coca Cola” a fost lansata in 2011 in Australia, dupa ce directorii de bransa locali si agentia de publicitate Ogilvy au gandit o noua metoda de a trezi interesul consumatorilor bauturii. Astfel, consumul a crescut cu 7% printre tinerii australieni in timpul campaniei. De atunci, campania sezoniera s-a desfasurat in peste 80 de tari. In Statele Unite, Coca Cola a luat cele mai populare 250 de nume de la tineri si adolescenti si le-a pus pe sticlele de 250 ml. Cele mai intalnite nume au fost Chriss, Jess si Alex. Pe langa sticle, compania a printat un milion de doze cu peste 100.000 de nume pe toata durata verii. Pe website-ul campaniei, vizitatorii puteau face sticle virtuale de Coca Cola pe care isi puteau pune numele si pe care le puteau impartasi pe retelele de socializare, astfel peste 6 milioane de sticle au fost create in spatiul online.

Sursa foto: Flickr.com/Mike Mozart

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Media & Pub »


Setari Cookie-uri