"Catvertising" - pentru marca japoneza de guma Fit's LINK

Aceasta reclama pentru guma de mestecat a fost numita "Gokiken Shukkin", in traducere "Drumul vesel catre munca".

In doar 15 secunde, producatorul japonezo-coreean de dulciuri Lotte reuseste sa transmita ideea ca guma de mestecat Fit's Link dureaza 50 de minute (dupa ceasul digital din coltul ecranului) si ca daca mesteci guma, un prieten pufos va merge pe o funie doar ca tu sa ajungi mai repede la munca. O idee nebuneasca pusa in practica in tara care practic a inventat termenul de "catvertising", care s-ar putea traduce ca "pisicitate".

"Pisica si papagalul" - Freeview

Nimeni nu a fost mai surprins de acest moment improvizat de R&B in duet decat stapanul celor doua animale in reclama realizata pentru serviciul britanic de televiziune digitala gratuita Freeview. Femeia ar fi putut sa asiste la un adevarat carnagiu cand i-a gasit pe cei doi "prieteni" impreuna, insa a fost surprisa de o adevarata serenada.

Reclama a fost lansata de Valentine's Day, pe fundalul sonor al melodiei "You're all I need to get by", cantata de Marvin Gaye si Tammi Terrell. Realizata de Leo Burnett London, reclama #catandbudgie a fost cea mai vizualizata de pe site-ul The Drum in 2014. Sloganul exprima mesajul brandului, dar si definitia scenei din reclama din punctul de vedere al unui iubitor de animale: "Divertismentul este intotdeauna mai dulce atunci cand e gratuit".

"Bucket List" - Vodafone

De regula, orice reclama care foloseste ideea ultimelor dorinte este emotionanta, insa aceasta, facuta in Germania, reuseste sa fie una sensibila fara a exagera cu emotiile.

O tanara fata taie de pe lista batranului sau bunic, cu ajutorul magiei Vodafone, lucruri pe care acesta si-ar fi dorit sa le faca, printre care saritura de pe un varf inalt, mancatul unor gadaci mari, testastarea limitelor vitezei. Spotul publicitar promoveaza reteaua 4G Vodafone.

Agentiile de publicitate si de productie Jung von Matt, din Hamburg si Radical Media, au reusit sa aduca acest concept sub sloganul "Ce ai face daca ai putea sa faci orice".

"Paturi" - Ikea

Aceasta reclama halucinanta realizata de agentia Mother London ar putea reprezenta un cosmar pentru cei care viseaza ca nu se opresc din cazut in gol. Insa efectul vizual este unul cu adevarat spectaculos,pe versurile lui Shakespeare din Furtuna.

Realizarea reclamei s-a bazat pe parasutism, folosirea sarmei si cateva imagini generate pe calculator (computer generated imagery - CGI) care au ajutat-o pe actrita curajoasa care pare sa nu aiba alta grija in timp ce pluteste prin norii pufosi in timp ce se rostogoleste de pe un pat confortabil pe altul. Alaturi de cainele ei, ea "aterizeaza" in cele din urma in patul de acasa, acolo unde le este locul.

"Aventura asteapta" - Gama bucatarului, Lurpak

O realizare impresionanta a unor scene slow-motion in care apar ingrediente diverse, pe coloana sonora a filmului 2001: O odisee spatiala. Vocea care acompaniaza coloana sonora sopteste urmatoarele: "Cand stam pe marginea posibilitatilor, alegem calea cea mai putin urmata".

Acest scurt film este realizat ca o drama, inspirata parca de regizorul Stanley Kubrick. Reclama prezinta linia pentru bucatari, de uleiuri si unt, si este realizata de Wieden + Kennedy London, care invita parca la o cautare a altor produse ale componiei Lurpak.

"Silver lady" - National Express

Il mai tineti minte pe David Soul, unul dintre cei doi politisti din serialul anilor '70 "Starsky & Hutch"? El era unul din cei doi detectivi faimosi.

In viata reala, insa, el a facut cariera si cantand, nu doar ca actor. Brandul de transport britanic National Express a reusit sa aduca intr-o reclama unor din putinele hituri ale lui David Soul, "Silver Lady", intr-o reclama pentru autocare, realizata parca intentionat ca un kitsch.

Soul conduce un National Express in timp ce canta "Silver Lady" in reclama realizata de agentia Isobel. Reclama a fost regizata de Olly Williams, un veteran al clipurilor muzicale, care a mai lucrat cu Robbie Williams si The Gorillaz.

"The other side" - Honda

Aceasta campanie ar putea reprezenta viitorul publicitatii, chiar daca cei care vor prelua "formatul" ar putea fi acuzati de plagiat si de faptul ca nu au depasit standardele impuse de original.

"The other side" este un clip plin de stil, realizat de cei de la Wieden + Kennedy din Londra, pentru a promova noul Honda Civic R, printr-o reprezentare a dualitatii masinii. Agentia reuseste sa redea asta prin inserarea a doua mini-filmulete intr-un singur concept. Pe de "o parte", apare un scenariu ciudat de familie, in care un tata grijuliu ia fetitele de la scoala si le duce la o petrecere. Insa comutarea povestii se face prin apasarea tastei "R", catre un thriller care arata un jaf si o evadare rapida. Practic, clipul induce ideea unei vieti duble.

"Car Chase" - Kit Kat

Pedale apasate pana la capat si infractori care fug de politie, cam asta e povestea din spotul realizat de JWT London, intr-un scenariu ceva mai civilizat al temei "hotii si politistii".

#HaveABreak nu inseamna neaparat ca este in regula sa jefuiesti o banca si apoi sa mananci un desert, insa astfel cei doi infractori au o sansa de a se reorganiza. Ei primesc, ca bonus, si un raport despre trafic de la politisti.

Sursa foto: Panou publicitar/ Shutterstock.