Telespectatorii au petrecut in medie 2 ore si 56 de minute in fiecare zi in fata micilor ecrane in 2017 in cele 95 de tari monitorizate de expertii de la institutul Eurodata TV, potrivit unui raport publicat luni in cadrul evenimentului Marche International des Programmes de Television (MIPTV) din Cannes, informeaza AFP.

Consumul de televiziune a ramas stabil in ultimii ani, insa specialistii de la Eurodata au remarcat disparitati pronuntate intre tari: America de Nord se afla in partea superioara a ierarhiei, cu 4 ore si 3 minute pe persoana pe zi, in ceea ce priveste timpul mediu zilnic de vizionare, urmata de Europa - cu 3 ore si 49 de minute -, Brazilia si Rusia.

Timpul mediu de vizionare difera foarte mult in Asia, unde aceasta valoare este de 2 ore si 25 de minute (in China 2 ore si 12 minute), potrivit acestui raport, intitulat "One TV Year in the World".

"In 25 de ani, durata de vizionare TV in lume s-a mentinut, in ciuda disponibilitatii crescute a continuturilor video online", a subliniat Frederic Vaulpre, vicepresedintele Eurodata TV Worldwide, intr-un comunicat. "Astfel, observam o usoara scadere in America de Nord si in Asia, dar America de Sud isi continua ascensiunea, iar Europa se mentine la un nivel istoric inalt", a adaugat el.

Programele de televiziune sunt difuzate de mult timp pe micile ecrane. Programele transmise in reluare sau cele difuzate cu un anumit decalaj orar reprezinta de acum "in medie 8% din audienta suplimentara a continuturilor TV" in cele 35 de tari in care au fost masurate, constatare evidentiata in special in cazul tinerilor adulti, pasionati de vizionarea de continuturi pe telefoanele mobile. In Suedia, o tara avansata in ceea ce priveste tendintele digitale, tinerii adulti petrec in medie doar 1 ora si 59 de minute pe zi in fata televizoarelor.

Continuturile cele mai urmarite pe ecranele online si difuzate in reluare se adreseaza in special acestei categorii de public, potrivit raportului Eurodata. Este cazul emisiunilor de tip reality-show sau al serialelor ai caror protagonisti sunt tineri ("Brugklas", despre elevi de scoala generala, difuzat de NP3 in Olanda), care inregistreaza audiente uneori duble in raport cu emisiunile transmise la televizor.

La nivel mondial, Marea Britanie si Statele Unite raman cei mai mari exportatori de programe de televiziune, cu peste 500 de programe fiecare. Franta, Germania si Turcia completeaza topul 5 al exportatorilor TV.

Peste 4.100 de serialele importate (factuale, fictiune si entertainment) au fost lansate in 2017 in cele 48 de teritorii studiate de NoTa, serviciul care monitorizeaza noile programe difuzate de televiziuni si pe platformele online.

Fluxuri preferentiale ale comertului global exista deja intre mai multe regiuni ale lumii: Marea Britanie exporta jumatate dintre serialele sale TV, in special programe factuale, catre Europa de Nord. Franta isi vinde cele mai multe dintre programe catre tarile vecine si apropiate, inclusiv in Italia si Portugalia. Turcia exporta in proportii egale programele sale, in special de fictiune, spre Europa de Est, Orientul Mijlociu si America de Sud.

Insa marile programe care au succes pe plan international (precum emisiunea-concurs "The Voice") "se rarefiaza" si "productia locala este tot mai apreciata", a subliniat Avril Blondelot, reprezentanta a Eurodata TV.

Potrivit acestei experte, producatorii si posturile TV incearca de acum inainte "sa creeze continuturi care se vor detasa mai degraba pentru un public special (tineri, femei, varstnici) decat sa incerce cu orice pret sa seduca un public de masa".

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Alex Goaga
Alex Goaga scrie despre antreprenoriat, new media si IT&C de peste sase ani, visand (in timpul liber!) la viitoarele holograme portabile “tip Star Wars”. Pasionat de citit (benzi desenate printre altele) .

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Media & Pub »


Setari Cookie-uri