De sărbători, mai mult de jumătate dintre tineri preferă să fie musafiri, potrivit celui mai recent sondaj realizat de Carrefour despre activitățile și preferințele de Crăciun în țara noastră. Sărbătorile de iarnă sunt perioada preferată a anului pentru toți, mai ales pentru ocazia de a petrece mai mult timp cu familia, aceasta fiind activitatea preferată pentru 41% dintre respondenți. Dar Crăciunul vine și cu multă responsabilitate, atât pentru gazde, cât și pentru musafiri, mersul la cumpărături fiind pe primul loc dintre activitățile preferate de sărbători (64%din respondenți).

Rezultatele sondajului arată că 64% dintre români intră în spiritul sărbătorilor atunci când fac cumpărături și pregătiri pentru Crăciun.

Asfel, tinerii (68%) văd timpul drept cea mai valoroasă resursă și aleg să o dedice familiei și prietenilor în totalitate, luându-și în serios rolul de musafir. Pe măsură ce înaintează în vârstă (după 35 de ani), românii renunță treptat la haina de musafir, pentru cea de gazdă.

„Ne-am propus să facem o radiografie a felului în care românii percep și petrec sărbătorile de iarnă. Am vrut să aflăm ce îi energizează pe oameni și cum se pregătesc ei de sezonul festiv în 2023. Și am fost plăcut surprinși să descoperim că cel mai important pentru ei este timpul petrecut alături de cei dragi, mai mult de jumătate dintre ei îmbrățișează cu mare drag atât statutul de gazdă, cât și de musafir.”, a declarat Narcis Horhoianu, Marketing Director, Carrefour România.

Ce înseamnă Crăciunul pentru români

Pentru cei mai mulți români, Crăciunul este cel mai așteptat eveniment al anului, conform studiului. Mai important decât statutul de gazdă sau musafir, 41% dintre ei apreciază cel mai mult ocazia de a petrece timp cu familia și prietenii în confortul locuinței. Doar 13% și-au exprimat preferința de a călători în această perioadă.

Musafir și gazdă: roluri bine definite

Printre activități precum mersul la cumpărături, pregătirea și aranjarea mesei festive, 1 din 2 români acordă o atenție deosebită decorării casei atunci când își așteaptă rudele și prietenii să îi treacă pragul.

Din dorința de a-i face pe oaspeți să se simtă ca acasă, românii își iau rolul de gazdă foarte în serios, ba chiar sunt de părere că este de datoria lor să binedispună pe toată lumea. Pentru asta, cei mai mulți (56%) spun că adoră să meargă la cumpărat de cadouri.

Pregătirile, un adevărat ritual pentru gazde

Pentru gazde, există un adevărat ritual al pregătirilor. Conform studiului, decorarea casei și pregătirea mâncării le revine în principal femeilor, în timp ce bărbații merg la cumpărat cadouri. Toate acestea, pe nelipsitul fundal sonor al colindelor, preferate de 1 din 4 români.

Musafirul gustă din toate preparatele

După un an agitat, românii profită de timpul liber din perioada Crăciunului și preferă să petreacă sărbătorile în tihnă, să se relaxeze, evitând activitățile care consumă multă energie (59%), aspecte preferabile din postura de musafir.

Mai degrabă, preferă să ajute gazda la pregătirea mesei, în timp ce beau împreună un pahar de vin și mai fac câte o glumă printre înghițituri.

Odată așezați la masă, cea mai mare preocupare a musafirilor este să deguste cât mai multe preparate, preferabil câte puțin din toate, în semn de apreciere pentru efortul depus de gazde.

Totodată, mai arată studiul, tradiționalele sarmale sunt preparatul culinar preferat de sărbători pentru 1 din 3 români.

Cadourile, pe lista de cumpărături

Mai bine de jumătate dintre români sunt încântați să primească, dar să și ofere celor dragi cadouri.

Cadourile nu lipsesc de pe lista de cumpărături, rămânând în topul așteptărilor față de musafiri, care nu trebuie să se prezinte în vizită cu mâna goală, ci să treacă pragul gazdei cu un dar (49%), băuturi (32%) și dulciuri (31%) sau, pur și simplu, mâncare (22%).

Românii apelează la magazinele online (53%), dar și la hipermarketuri, supermarketuri și mall-uri pentru cumpărarea cadourilor.

Chiar dacă inflația este în creștere, iar puterea de cumpărare mai mică decât în anii precedenți, cei mai mulți români (41%) alocă între 100 și 500 de lei pentru cei dragi.

Studiul inițiat de Carrefour România și condus de Cult Market Research a fost realizat în intervalul 21-22 noiembrie pe un eșantion reprezentativ format din 610 persoane cu vârste cuprinse între 18-65 de ani.

Sursa foto: Shutterstock / DGLimages

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Social »



Setari Cookie-uri