Federația Patronatelor din Turism a venit în spațiul public cu o propunere care a creat extrem de multe controverse. Organizația lucrează la un proiect prin care cei care vor să petreacă vacanța în alte țări să fie taxați cu un euro. ANAT nu este, însă, de acord cu această taxă.

Train Bădulescu de la ANAT explică faptul că fiecare turist plătește o taxă când ajunge într-o țară străină, dar nu când pleacă din țara sa natală. Acesta nu consideră oportună această taxă și crede că ar deranja turiștii.

„Din păcate e o propunere fără logică, agențiile de turism nu au fost ascultate (...) Vorbim de dreptul la liberă circulație și e cel puțin ilogică. Astfel de taxă ar deranja turiștii, ținem la turiști dar nu cred că este o idee bună, ar deranja turiștii. E o propunere intrigantă și nu cred că își are rostul. Noi suntem membri UE, vrem să fim și în Schengen, dar nu putem să facem asta (...) Avem taxe de stațiune, hoteliere, are și ministerul de resort un buget aici. Nu poti să forțezei turiștii care ies din țară să plătească o taxa pt promovarea României.

Ar fi o concurență neloială să obligi un român să plătească o taxă, indiferent de valoarea acestei taxe. Un turist când plătește o taxa trebuie să primească ceva la schimb. Mai curând ar fi bine să se facă un fond de asigurare pemntru companiile aeriene. Danemarca și alte țări occidentale au astfel de fonduri pentru că dacă știi că o companie intră în insolvență sau dă faliment, să beneficiezi de asigurare”, a declarat Traian Bădulescu, specialist comunicare în cadrul Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism (ANAT), la Digi24.

Taxă pentru românii care își fac vacanțele în străinătate? Ce a declarat ministrul de resort

Ministrul Economiei, Antreprenoriatului și Turismului, Ștefan-Radu Oprea, a reacționat pe Facebook: ”Aflu de la televiziunile de știri că ar exista o propunere din partea patronatelor din turism de instituire a unei taxe pentru cetățenii români care aleg să-și petreacă concediul în străinătate. Spun public că în cadrul Ministerului Economiei, Antreprenoriatului și Turismului NU s-a discutat o astfel de idee și NU a fost vreodată "găsită" o astfel de soluție pentru finanțarea imaginii României în exterior pentru atragerea turiștilor străini. Campaniile de promovare a României ca destinație turistică sunt finanțate din bugetul MEAT. Astăzi este ultima zi de campanie pe străzile din Paris, va urma încă o campanie în Marea Britanie la BBC.”

Sursa foto: Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Turism »



Setari Cookie-uri