Mai mult de jumătate dintre români ar aloca pentru cadourile de Crăciun între 50 şi 200 de euro, un buget mai mic decât în 2022, potrivit unui studiu realizat de Revolut.

"Un român din cinci are pregătit un buget de 200-500 de euro pentru aceste cheltuieli, în timp ce 2% nu vor cumpăra deloc cadouri (un procent inferior celui înregistrat în 2022). Şi pentru că oricât de mici ar fi, cadourile aduc, totuşi, bucurie în jurul bradului de Crăciun, 8% dintre respondenţi spun că vor cheltui pe cadouri măcar 50 de euro", arată studiul Revolut.

Un sfert dintre românii dau mai puțin de 100 de euro pe cadouri de Crăciun

Totodată, 28% dintre respondenţi au un buget de cadouri cuprins între 100-200 de euro iar 27% chiar mai puţin - 50-100 de euro.

"Moşul are în cont ceva mai mulţi bani pentru daruri în alte ţări. În Franţa, bugetele care se plasează între 200-500 de euro reprezintă 35%, în Spania şi Italia, câte 29%. Pe măsură ce ne apropiem de Estul Europei, şi bugetul Moşului se micşorează. Bugetele de 200-500 euro sunt mai rar întâlnite în Letonia (13%), Ungaria (14%), Polonia şi Lituania (18%)", susţin autorii studiului.

Revolut, aplicaţia financiară globală cu peste 35 de milioane de clienţi retail din care peste 3,3 milioane în România, a realizat alături de Dynata un studiu despre cadourile de Crăciun, fie că sunt axate pe lux sau pe îndeplinirea unor dorinţe financiare. Peste 14.000 de respondenţi din 14 ţări, printre care şi 1.000 de români, au arătat care sunt disponibilităţile financiare pentru cadourile de Crăciun în 2023 şi cum se raportează aceştia la produsele şi serviciile de lux, deseori enumerate pe lista de dorinţe către Moşul.

Sursa foto: Unsplash

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Social »



Setari Cookie-uri