Contor Group Arad (CGC), unicul producator de contoare de apa din Europa Centrala si de Est, si-a finalizat oferta publica initiala (IPO) la mijlocul lunii martie anul curent, prin care a strans 11,7 milioane de lei (3,1 milioane euro).
Pachetul de actiuni de 31 milioane de actiuni, ce reprezinta 25% din capitalul social, a avut o rata de subscriere de 101% in cadrul IPO-ului. Valoare nominala a actiunilor este de 0,10 lei, actiunile avand pretul de 0,38 lei/titlu.

Oferta publica initiala s-a incheiat la sfarsitul lunii martie, societatea fiind admisa la tranzactionare de catre Consiliul Bursei in octombrie, insa nici pana acum actiunile nu au intrat la tranzactionare, investitorii care au subscris ofertei avand blocate de circa opt luni cele 11,7 milioane de lei.

Listarea va avea loc cel mai probabil in ianuarie

Gabriel Aldea (foto), responsabilul departamentului Front Office in cadrul Intercapital Invest, ne-a declarat ca perioada lunga de timp scursa din momentul in care a avut loc IPO-ul afecteaza in mod direct investitorii care au subscris in cadrul ofertei, deoarece unul din atributele cele mai importante ale actiunilor listate, posibilitatea transformarii rapide in cash, a fost practic anulat in aceasta perioada.

Conform informatiilor prezentate pe site-ul companiei pe data de 9 decembrie este stabilita o Adunare Generala a Actionarilor in care se va discuta despre data listarii, propunere care va fi transmisa mai apoi Bursei de la Bucuresti. Surse din companie ne-au explicat ca cel mai probabil listarea va avea loc in luna ianuarie.

“Este greu de preconizat cum vor reactiona investitorii la listarea actiunilor, dar va depinde de contextul pietei in acel moment. Se vor analiza bine situatiile financiare la noua luni si cele din 2008, daca vor fi disponibile, si investitorii vor decide daca nu cumva pretul de listare este mare”, considera Mirela Maxim, director al reprezentantei din Bucuresti a Interdealer Capital Invest.

Ea este de parere ca actiunilor vor scadea sub pretul din oferta publica initiala, dar nu se poate preconiza cat de mult s-ar putea deprecia.

Evolutia in primele zile de tranzactionare, asemanatoare ultimelor listari

Pentru a ne face o idee in legatura cu modul in care vor reactiona investitorii in momentul demararii tranzactionarii efective a acestor titluri la BVB, trebuie sa analizam cum au evoluat actiunile emitentilor pentru care s-au derulat anul acesta oferte publice, afirma Aldea.

“In toate cazurile, evolutia a fost in aceeasi directie cu cea a pietei, adica una descendenta, rezultatul direct al amanarii listarii efective fiind un pret de tranzactionare mai mic, deoarece investitorii iau in calcul si perioada scursa din momentul IPO-ului pana la listare”, declara brokerul Intercapital.

Mirela Maxim ne spune ca strategia adoptata de companie, de a intarzia listarea, ar putea fi una buna in cazul in care piata si-ar fi revenit sau ar fi inregistrat o stabilizare pe sfarsit de an. “Insa, cum evolutia din urmatorul an va sta sub semnul intrebarii, eficienta acestei strategii se va afla in momentul listarii”, continua ea.

Totusi, pentru a evita o depreciere puternica a titlurilor in primele zile ale listarii, intermediarul care a listat societatea poate sa intre la cumparare pentru a sustine pretul si pentru a crea volatilitate, atragand astfel speculatorii, insa acest lucru determina consum de lichiditati, ce sunt vitale in aceste momente de criza si pentru SSIF-uri, conchide reprezentantul Interdealer.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Piețe de capital »



Setari Cookie-uri