Cum va evolua prețul apartamentelor în Drumul Taberei, odată cu inaugurarea metroului

Noua magistrală de metrou nu va duce la o creștere de prețuri pentru apartamentele din Drumul Taberei însă putem asista la un interes ceva mai crescut și la o majorare a numărului de tranzacții sau o reducere a perioadei în care apartamentele stau la vânzare, apreciază consultanții imobiliari la solicitarea wall-street.ro. Astfel, cartierul va fi din nou luat în calcul de cumpărătorii de apartamente, acum cu fluidizarea reală a traficului și a accesului mult mai facil.

Flavius Pop, senior consultant Living Department în cadrul JLL România, consideră, de exemplu, faptul că magistrala Drumul Taberei aduce deja un plus de valoare locuitorilor din zona încă de când aceasta a fost anunțată, adică de la momentul startului efectiv al lucrărilor de construcție.

Acest aspect s-a reflectat și printr-o creștere a prețurilor locuințelor, în special dacă vorbim de cele amplasate în imediata proximitate a stațiilor de metrou nou deschise. Așadar, în Drumul Taberei, au existat ușoare creșteri de prețuri, atunci când proiectul magistralei a fost confirmat. Odată cunoscute planurile, poziționările și accesul, vânzătorii au ajustat prețurile evidențiând anticipat impactul pozitiv al acestuia.

Flavius Pop

Dincolo de acest aspect, construcția noii magistrale de metrou din Drumul Taberei nu a avut în ultimii ani un impact semnificativ asupra pieței rezidențiale din zonă, după cum afirmă, de asemenea, Alexandru Pricop, managing partner în cadrul SVN România. El apreciază însă că accesul în anumite zone din cartierul Drumul Taberei va rămâne unul dificil, în pofida noii magistrale.

Citeste si:
Creștere de peste 60% a cifrei de afaceri pentru o berărie din...
O berărie din București a...
Citeste si:
Temperatura normala a corpului
Temperatura normala a corpului

Drumul Taberei este un cartier cu mult spațiu verde, cu potențial, însă oarecum rupt de restul orașului, cu acces dificil și preferat de cumpărătorii care deja cunosc cartierul și zona. Impactul asupra segmentului rezidențial nou va fi de asemenea redus, noua linie de metrou deservind comunitatea deja creată în blocurile finalizate înainte de 1990, în zone cu foarte puține parcele pretabile pentru dezvoltări rezidențiale semnificative.

Alexandru Pricop

Terenurile din jurul noilor stații de metrou, cumpărate deja de dezvoltatori

Prețurile imobiliarelor, încorporează în general avantajele și facilitățile existente într-o anumită zonă, iar accesul și conectivitatea îmbunătățesc și simplifică viața de zi cu zi a locuitorilor săi. Metroul are un statut aparte, amplificând potențialul și oportunitățile regiunii și din prisma viitoarelor investiții.

Locuitorii zonei trebuie să resimtă întâi de toate beneficiile pentru ca acestea să aibă ecouri în rândul unor noi potențiali cumpărători în zona, spune Alexandru Mitrache, head of transactions, Land & Investment Cushman & Wakefield.

Citeste si:
În București se va construi o nouă stație de metrou
În București se va construi o...

El subliniază că sunt mai mulți investitori care au anticipat acest moment și au securizat terenuri pentru proiecte importante în jurul stațiilor de metrou, cel mai amplu fiind One Cotroceni Park, dar și Cortina Academy, tot în zona Răzoare.

Punerea în funcțiune a magistralei de metrou nu ar trebui să aducă schimbări majore pe termen scurt în dinamica prețurilor terenurilor din zonă, dar va avea cu siguranță un efect psihologic apreciativ al zonei. Pe termen mediu și lung, creșterea calității vieții în această zona va putea susține cererea pentru noi locuințe, dezvoltarea continuă și implicit cererea pentru terenuri pretabile.

Alexandru Mitrache

Drumul Taberei, o comparație cu Expoziției

Accesul facil este întotdeauna punctul de pornire în re-evaluarea potențialului unei locații, spun consultanții. De exemplu, zona Expoziției, recent sub lupa marilor investitorii și dezvoltatori, atât din sfera birourilor cât și rezidențială, a pornit prin anunțarea și validarea magistralei de metrou M6.

Citeste si:
Italienii de la Nusco vor să transforme 2,5 hectare din București...
Italienii de la Nusco vor să...

Astfel terenurile au început să se vândă, să se aprecieze ca valoare, iar dezvoltăirle de birouri au atras mai departe proiecte rezidențiale și hoteluri, dinamizând locația prin acest mixt.

Drumul Taberei este în schimb un cartier deja așezat, are o destinație cu preponderență rezidențială, o medie a decibelilor mai scăzută față de restul cartierelor din București, dar totodată cu un fond de locuințe învechit. Foarte multe construcții datează din perioada dezvoltării sale 1961 -1974. Astfel noi oportunități vor fi analizate mai atent în vederea viitoarelor dezvoltări.

Flavius Pop

El adaugă că prețurile apartamentelor vechi ar putea, totuși, crește, în contextul în care cele din blocurile noi aveau deja implementat în preț acest aspect.

"Pe de altă parte, credem că spațiile commerciale de la parterul blocurilor din zonele afectate de lucrări, vor putea la rândul lor cunoaște mici creșteri de preț, favorizate de fluxul pietonal asigurat de stații. Cartierul va fi din nou luat în calcul de cumpărători din mai multe zone, acum cu fluidizarea reală a traficului și a accesului mult mai facil", mai spune consultantul JLL România.

Bucureștenii pot circula, odată cu 15 septembrie, pe magistrala 5 de metrou, secțiunea Râul Doamnei - Eroilor, inclusiv Valea Ialomiței. Inaugurarea, ce a avut loc la 5 ani distanță de la termenul agreat inițial, a fost realizată în prezența ministrului Transportului, președintelui Klaus Iohannis și a prim-ministrului Ludovic Orban, care nu au ezitat să lanseze noi promisiuni.

Reprezentanții statului au catalogat acest moment ca fiind ”unul istoric” și s-au bătut cu pumnul în piept că următoarele lucrări se vor derula mai rapid. Ei au adus în discuție și magistrala M6, legătura cu Otopeni, despre care au precizat că anul viitor va fi semnat contractul de proiectare și execuție.

Sursa foto: Agerpres

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Imobiliare și construcții »



Setari Cookie-uri