In urma cu trei ani, casa de avocatura Bostina si Asociatii, unul din cei mai importanti jucatori de pe piata locala, a cumparat o cladire istorica, amplasata in centrul Bucurestiului, pe strada Jean Louis Calderon. Dupa lucrari de renovare si consolidare, care au durat aproape doi ani, in noul sediu au fost relocate toate companiile din grupul de consultanta Bostina.
Cladirea in care isi are sediul casa de avocatura Bostina si Asociatii a fost finalizata in anul 1946, lucrarile de constructie fiind incepute inaintea celui de-al Doilea Razboi Mondial. Imobilul a fost achizitionat in vara anului 2007, pentru 3,5 milioane de euro, renovat si consolidat in perioada 2008-2010, valoarea investitiei totale ajungand la aproape sase milioane de euro.

“Imi plac lucrurile clasice, elegante. Nu ne-am dorit o cladire moderna de birouri, ci una cu poveste. Asta a fost provocarea: sa salvam o cladire istorica”, subliniaza Doru Bostina (foto), avocat coordonator.

Clasic si elegant este si biroul sau, amplasat la etajul unu al cladirii, cu o suprafata de circa 40 mp. Obiectul care il caracterizeaza cel mai bine este chiar masa de scris.

Renovarea cladirii

Lucrarile de renovare si consolidare pentru noul sediu au inceput la un an de la achizitie, fiind coordonate de Daniel Andrei, office manager in cadrul Bostina si Asociatii.

“Totul a inceput in anul 2006, cand am facut niste calcule si ne-am dat seama ca faptul ca eram impartiti in doua sedii ne costa intre 5.000 si 8.000 euro lunar, in afara de chiria platita”, povesteste Daniel Andrei.

Suprafata cladirii au fost extinsa cu circa 370 mp, pana la 3.070 mp, care sunt defasurati pe sapte niveluri, respectiv subsol, parter si sase etaje. La subsol se afla camerele tehnice, o sala de mese si o bucatarie. La parter si restul etajelor se afla cate o receptie si birourile angajatilor.

In total, in sediul amplasat pe strada Jean Louis Calderon lucreaza 120 de angajati, dintre care 81 sunt avocati.

“Cel mai mare obstacol in renovarea si consolidarea cladirii a fost structura acesteia. Am ales consolidarea cu fibra de carbon pentru stalpii de sustinere si grinzi, intrucat un mm de fibra de carbon are rezistenta a 6 mm de tabla de otel”, explica Andrei.

Renovarea unei cladiri din anul 1946 nu a fost insa lipsita de surprize. “In martie 2009, am gasit o grenada ofesiva dezamorsata”, isi aminteste Daniel Andrei.

Ce si-au dorit angajatii de la noul sediu

Inainte de inceperea lucrarilor de constructie, a fost facut un sondaj de opinie in randul angajatilor pentru a vedea care sunt asteptarile lor fata de noul sediu. Unii au pus pe primul loc spatiul deschis, altii au preferat spatiul inchis pentru intimitate, in timp ce o parte din angajati si-au dorit mai multe sali de intalniri si spatii pentru fumat.

In prezent, sediul casei de avocatura are sase sali de sedinta si o sala de consiliul, pentru 24 de persoane, amplasata la ultimul etaj. Tot la etajul sase se afla si o terasa in aer liber. In ceea ce priveste birourile angajatilor, circa 70% din spatii sunt inchise si 30% deschise.

Pe langa sediul central din strada Jean Louis Calderon, Bostina si Asociatii mai detine un imobil amplasat pe strada Silvestru si alte 20 de spatii inchiriate pentru birourile din tara, cele mai mari fiind in Iasi si Timisoara. Recent, biroul din Constanta a fost relocat intr-un alt spatiu, intrucat echipa de avocati a fost extinsa.

Casa de avocatura Bostina si Asociatii are peste 130 de avocati si a raportat pentru anul trecut o cifra de afaceri de 16,9 milioane de euro, clasandu-se in topul primelor cinci companii de pe piata de profil.

BIROU DE COMPANIE este o sectiune saptamanala care prezinta birouri ale celor mai puternice firme din Romania.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Imobiliare și construcții »


Setari Cookie-uri