Relația dintre un cadrul medical și pacient este indispensabilă în a obține și, totodată, a oferi o îngrijire medicală de calitate. Deși competențele medicale și actul medical propriu-zis sunt două elemente cruciale, modul în care medicul află și transmite informații medicale importante are un rol la fel de important sau, uneori, chiar mai important.

O comunicare cât mai deschisă, empatică și, în același timp, orientată către nevoile pacientului poate îmbunătăți semnificativ atât rezultatele terapeutice, cât și satisfacția generală a pacientului.

În cele ce urmează, vei afla 4 motive principale pentru care comunicarea medic-pacient merită la fel de multă atenție ca și actul medical în sine.

Obținerea încrederii pacientului

Pentru ca pacientul să urmeze toate recomandările medicale și să îți administreze tratamentul prescris, el trebuie, înainte de toate, să aibă încredere deplină în medicul său curant. Această încredere se poate câștigă doar printr-o comunicare cât mai deschisă, sinceră și calibrată pe nevoile și emoțiile pacientului.

Medicul trebuie să explice clar toți pașii terapeutici și să înțeleagă experiența și din punctul de vedere al pacientului său. Empatia și răbdarea sunt două arme esențiale în lupta către vindecare.

Chiar dacă unii pacienți sunt dificili și tratamentul nu poate fi aplicat conform cerințelor, o asigurare malpraxis asistent medical sau medic poate atenua strict dificultățile de punere în aplicare a practicii medicale. Pentru un rezultat cât mai bun, este necesară identificarea unui teren de mijloc de comunicare cu acești pacienți.

Personalizarea planului de îngrijire

Fiecare pacient are propriile sale nevoi și particularități, iar planul de tratament ar trebui întotdeauna adaptat. Pentru ca acest lucru să fie posibil, medicul trebuie să înțeleagă contextul medical și preocupările specifice ale pacientului și să le integreze în suspiciunile de diagnostic pe care le observă.

O comunicare deschisă nu doar că îi va permite medicului să adapteze limbajul, abordarea și recomandările în funcție de vârstă, educație și țară de proveniență, ci va putea obține și un feedback de ajutor. Astfel, se va putea crea un plan de tratament optim, ce va avea șanse mai mari de succes.

Depistarea timpurie de simptome noi

Pacienții nu au întotdeauna abilitatea de a conștientiza sau de a-și aminti absolut toate simptomele sau alte informații medicale relevante despre propria stare de sănătate. Un medic va putea pune întrebările adiționale potrivite, încurajând pacientul să se exprime liber. Astfel, acesta poate identifica anumite cuvinte cheie care să-l aducă mai aproape de suspiciunea de diagnostic potrivită.

De asemenea, întrebările despre rezultatele terapeutice până la momentul dat pot scoate la iveală efecte adverse sau alte probleme ce vor necesita atenție medicală.

Creșterea aderenței la tratament

Aderența scăzută la tratament este o problemă importantă în multe categorii de vârstă și tipuri de afecțiuni cronice. Pacienții care își înțeleg bine afecțiunea de care suferă, importanța tratamentului pe care îl urmează și, totodată, efectele acestuia sunt mult mai motivați să îl urmeze într-un mod corespunzător.

Prin urmare, în acest caz, explicațiile clare ale medicului și răspunsurile oferite la toate posibilele întrebări și nelămuriri îi vor face pe aceștia să adere mai bine la planul stabilit.

În concluzie, comunicarea deschisă și eficientă dintre cadrul medical și pacient este la fel de importantă (sau, uneori, chiar mai importantă) decât actul medical în sine. În timp ce competențele medicale sunt esențiale, modul în care specialistul comunică cu pacienții săi are un impact decisiv asupra calității îngrijirilor oferite.

Sursa foto: Shutterstock.com

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Sănătate »


Setari Cookie-uri