Primarul Brasovului continua modernizarea orasului prin investitiile in infrastructura electrica. In luna februarie a acestui an a semnat un nou contract de 19 milioane de euro pentru autobuze electrice, potrivit unui interviu Wall-Street.ro cu primarul George Scripcaru.

In luna iulie a anului trecut, primaria Brasov a incheiat un contract pentru 32 de autobuze electrice. Demersurile pentru purificarea aerului continua in Brasov prin incheierea unui contract pentru inca 25 de troleibuze si 10 autobuze.

Intrebat daca atrage fonduri europene pentru toate aceste investitii, edilul a declarat: “Sigur, cum sa nu?! Am semnat un contract in valoare de 19 milioane de euro pentru autobuze si troleibuze electrice. Avem statii de incarcare, garaj pentru autobuzele electrice, piste pentru biciclete, autobuze hibrid sau electrice. In prezent, acestea din urma se afla in faza de semnare de contracte. Partea de mobilitate si accesibilitate este cea mai “bogata”, aici avem cei mai multi bani”.

Dupa finalizarea achizitiilor, in Brasov vor circula 51 de troleibuze, 72 de autobuze electrice si 10 hibride. Cele opt linii de transport public ce vor fi deservite de mijloacele de transport achizitionate prin proiect, traverseaza municipiul Brasov de la un capat la altul intr-o retea ce uneste noua extremitati-puncte de intrare in localitate.

In ceea ce priveste infrastructura de garaj pentru transportul public, aceeasta are ca termen implementare anul 2022. Suma propusa este de 8 milioane de euro, prin POR (finantare 98%).

In plus, pentru amenajarea benzilor dedicate transportului public in municipiul Brasov si a trotuarelor adiacente sunt disponibile 4,5 milioane de euro, prin POR, finantare nerambursabila 98%. Termenul de implementare este estimat pentru 2021.

De asemenea, se afla in lucru si terminalul transport urban Gara Brasov. Pentru acesta sunt necesare 2,3 milioane de euro, prin POR, finantare nerambursabila 98%. Anul 2021 este cel propus pentru implementare.

Un alt proiect este extinderea managementului informatizat al sistemului de transport public. Costurile se ridica la aproximativ 3 milioane de euro, prin POR, finantare nerambursabila 98%.

Sistemul centralizat de monitorizare si control al traficului in municipiul Brasov, care costa circa 6 milioane de euro, prin POR, finantare nerambursabila 98% are, de asemenea, acelasi termen de implementare si anume, anul 2021.

Cat despre Poiana Brasov, primarul George Scripcaru are planuri mari, de asemenea. Autoritatile locale au in vedere extinderea partiilor cu inca 10 km. In plus, vor fi instalate noi sisteme de transport pe cablu, care constau intr-o telegondola, cu o capacitate de 10 persoane, pentru un traseu de 1.830 de metri. Dar si intr-un telescaun, cu o capacitate de transport de patru persoane, care va avea un traseu de 900 de metri.

In plus, exista planul pentru un al doilea lac de acumulare pentru domeniul schiabil, care va avea aproximativ 100.000 m.c. Acesta va face legatura cu lacul Ruia.

Citeste si: Ce orase din tara vor avea autobuze electrice. Primariile vor cumpara peste 330 de unitati.

Sursa foto: Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Cristina Marin
Cristina Marin s-a alăturat redacției la începutul anului 2020, cu puțin timp înainte de declanșarea pandemiei. Coincidență sau nu, cei peste trei ani petrecuți în cadrul rețelelor private de sănătate din România au ajutat-o să înțeleagă mai bine relația dintre pacient și sistemul de sănătate autohton despre care scrie în prezent la publicația Wall-street.ro. Cristina se află în permanentă legătură cu medicii din spitalele românești și...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Social »



Setari Cookie-uri