Companiile de ride-sharing oferă un serviciu apreciat în marile orașe, dar ritmul alert îi face pe mulți să uite obiecte în mașinile care i-au dus la destinație. Uber a realizat un top cu obiectele care sunt uitate cel mai des, oferind și pașii pe care trebuie să-i urmezi dacă vrei să recuperezi un obiect personal pe care l-ai lăsat în urmă.

Cei de la Uber au lansat așa-numita „Enciclopedie anuală a lucrurilor uitate și găsite” în mașinile sale. Enciclopedia prezintă lista obiectelor uitate în Uber de către utilizatori, de la cele mai obișnuite, până la cele mai surprinzătoare. Cum este de așteptat, oamenii își uită cheile, telefonul, dar, în mod surprinzător, unii oameni își uită chiar și animalele de companie.

În România, Bucureștiul este orașul în care se uită cele mai multe obiecte, fiind pe locul 7 în topul orașelor europene. Enciclopedia cuprinde orașele cu cei mai mulți uituci, zilele săptămânii și momentele din zi în care au fost uitate cele mai multe obiecte, alături de sfaturi pentru recuperarea lor.

Top 10 cele mai frecvent uitate obiecte în Uber, la noi în țară

Anual, în România, peste 300.000 de persoane folosesc serviciile Uber în București, Cluj, Timișoara și Brașov, dintre care 250.000 de persoane sunt în Capitală. Aceștia își uită cel mai des telefonul mobil, care poate aluneca, cu ușurință, din buzunar, dar și cheile și portofelul. Pe lângă obiectele care pot să-ți „scape” din buzunare, Uber spune că mulți clienți își uită și ghiozdanele în mașină, dar și căștile sau ochelarii:

  1. Telefon
  2. Chei
  3. Portofel
  4. Ghiozdan
  5. Căști
  6. Ochelari
  7. Haine
  8. Geantă
  9. Pălării
  10. Țigări electronice

Foto via Uber

Compania a ajuns la concluzia că există și zile în care oamenii dau semne că sunt mai uitici, respectiv la captele săptămânii. Utilizatorii Uber din România uită obiecte cel mai des în zilele de vineri și sâmbătă, în general după-amiaza. Oamenii lasă lucruri în Uber la orele 17, 11 sau 16. Uber a realizat și lista obiectelor care sunt uitate mai des în anumite zile ale săptămânii:

  • De cele mai multe ori, utilizatorii uită încărcătorul în zilele de luni.
  • Cheile sunt uitate cel mai des în zilele de marți.
  • Miercurea, oamenii tind să-și uite portofelul.
  • Joi oamenii uită banii cash.
  • În zilele de vineri, utilizatorii își uită ceasul sau bijuteriile.
  • Sâmbăta utilizatorii de Uber își lasă în urmă pașaportul.
  • Duminica, în mașini sunt uitate cumpărăturile.

Bucureștiul, printre orașele europene în care clienții își uită cel mai adesea obiectele personale

Nu doar utilizatorii Uber din românia își uită, accidental, obiectele personale în mașinile operate prin platforma Uber. Cu toate acestea, Bucureștiul se află în topul capitalelor europene la acest capitol:

  1. Paris
  2. Madrid
  3. Varșovia
  4. Lisabona
  5. Berlin
  6. Amsterdam
  7. București
  8. Istanbul
  9. Stockholm
  10. Bruxelles

Foto via Uber

Uber operează de aproape un deceniu în România și are o istorie chiar mai vastă în alte țări. În tot acest timp, angajații companiei au avut „șansa” să audă despre obiecte cu totul și cu totul neobișnuite care au fost uitate în mașinile operate de Uber - deși nu se știe care dintre acestea au fost uitate de clienți din România (sau dacă a fost vreuna).

  1. O șampanie Moet
  2. „Câinele meu este în mașină!!!” - Un pudel de jucărie.
  3. Un șobolan, animal de companie
  4. Pozele de nuntă
  5. 2 cuie
  6. 10 perechi de blugi
  7. Ukulele
  8. Medicamente pentru pisici
  9. Ulei de masaj comestibil
  10. Cap de manechin pentru peruci

Sfaturile Uber pentru a-ți recupera un obiect pierdut

Cu toții știm că nu este o experiență plăcută să uiți ceva într-un taxi, într-un avion, un tren sau un autobuz, mai ales pentru că șansele de a recupera obiectele respective sunt slabe. În cazul Uber, obiectele sunt returnate proprietarilor cu ajutorul interacțiunii rapide cu departamentul de suport.
Cel mai simplu mod de a recupera un obiect pierdut este de a-l suna pe șofer, însă dacă telefonul este chiar obiectul uitat, utilizatorii se pot conecta la contul Uber de pe un computer. Odată conectați, iată ce trebuie să facă:

„Odată cu venirea vremii mai călduroase și a lui Mercur în Retrograd, ne-am întors și noi cu a șaptea ediție a Enciclopediei anuale a lucrurilor uitate și găsite în Uber,” spune Ana Maria Borlovan Head of Operations în Europa Centrală și de Est. „Nu uitați să verificați bancheta din spate înainte de a ieși din Uber. În cazul în care uitați obiecte prețioase, cum ar fi o sticlă de șampanie Moet sau un pudel, echipa noastră de suport e mai mult decât bucuroasă să vă ajute să le recuperați.”

1. Accesează „Călătoriile mele", apoi selectează călătoria în care ai uitat obiectul;
2. Selectează „Am pierdut un articol”;
3. Apăsă pe „Contactează șoferul în legătură cu un obiect pierdut”;
4. Derulează în jos și introdu numărul de telefon la care dorești să fii contactat. Apasă butonul Trimite;
5. Telefonul tău va suna și vei fi conectat direct cu numărul de mobil al șoferului;
6. Dacă șoferul tău răspunde și confirmă că obiectul declarat pierdut a fost găsit, stabilește de comun acord o zi și un loc de întâlnire pentru a intra în posesia obiectului;
7. Dacă șoferul nu răspunde, lasă-i un mesaj vocal cu descrierea detaliată a obiectului pierdut, alături de cea mai bună modalitatea de a te contacta;
8. Iar dacă ți-ai uitat telefonul personal și nu te poți loga în aplicație în altă parte, poți contacta echipa de suport și aici.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Social »



Setari Cookie-uri