Tiberiu Pop, Cel.ro: In eCommerce se dau amenzi pe legi extrem de vechi – din 1992!

Cel.ro este unul dintre cele mai mari magazine online din tara, estimand pentru anul acesta cresterea veniturilor cu circa 45%, fata de 2015, pana la 253 de milioane de lei (56 milioane euro). Ce tendinte vede Tiberiu Pop, manager al companiei, pe piata de eCommerce, sau pe ce nise se va extinde, citeste din interviul exclusiv cu wall-street.ro.

Trei tendinte in eCommerce-ul anului 2016

L-am intrebat pe Tiberiu care au fost trei tendinte principale in primele opt luni ale anului curent, comparat cu 2014-2015. Prima dintre ele, pe care am pus accent in sectiunea eCommerce a wall-street.ro de mai multi ani, se refera la mobile.

“Mobilul transforma in mod ireversibil Internetul. Traficul de pe mobil a depasit traficul venit din desktop. O a doua tendinta - marketingul online continua sa se reinventeze astfel incat sa ofere reclame si recomandari cat mai relevante bazate pe istoricul de navigare”, spune el.

Nu in ultimul rand, social media continua sa creasca ca importanta in mixul de marketing, vanzarile generate prin acest canal dublandu-se de la an la an, puncteaza Tiberiu Pop.

Cel.ro a achizitionat mai multe site-uri de comert electronic in ultimii ani, de mai mici dimensiuni (Mediadot, Azerty, Marketonline.ro). “Acestea vor ramane cu identitate proprie, insa listeaza aceleasi produse ca Cel.ro”, explica Tiberiu.

Noi game de produse, anul acesta

Cel.ro are un business similar cu eMag sau Elefant.ro, alegand sa integreze mai multe game de produse (decat electroIT) in magazinul online.

Astfel, compania are planuri mari pentru restul anului curent – va lansa marketplace-ul (probabil pe model similar Amazon/eMag – n.r.) si va introduce sectiunea de asigurari. “Totodata, vom relansa sectiunea de carti. Non IT-ul are in momentul de fata o pondere de sub 10% din cifra de afacri, in principal din cauza lipsei de furnizori care au intrastructura tehnica necesara pentru a oferi vanzarea la bucata si informatii de stoc in timp real”, explica managerul Cel.ro.

Evolutia pietei eCommerce

Aici am avut parte de o surpriza. Daca majoritatea jucatorilor admit ca piata din Romania este foarte concurentiala in zona de comert online, Tiberiu Pop considera exact opusul – “concurenta in eCommerce-ul romanesc nu prea exista”.

“Exista o firma mare care are resurse nelimitate in comparatie cu noi (cel mai probabil eMag – n.r.) si un vanzator offline care nu a inteles niciodata online-ul (dupa iesirea Domo, pe piata au ramas Altex si Flanco in zona traditionala – n.r.). Aceasta diferenta de forte nu a facut altceva decat sa reduca numarul de magazine online relevante de la cateva zeci la doar 3. Nu cred ca situatia ar fi putut fi altfel pentru ca nu exista investitori si nu exista investitori pentru ca este o piata mica si distorsionata, marjele sunt mici, iar bataia de cap si lipsa de know how sunt foarte mari”, spune Tiberiu Pop.

Practic, Cel.ro, desi din esalonul doi de forte (dupa eMag), este “varful de lance” al long-tail-ului eCommerce-ului romanesc. Este oarecum normal ca, din pozitia aceasta, sa priveasca piata ca fiind un oligopol si “putin unfair”.

Chiar si asa, antreprenorul estimeaza ca afacerile companiei vor creste cu minim 45% anul acesta, pana la 253 de milioane de lei.

Citeste si:
TOP: Cinci calități care le lipsesc șefilor, potrivit angajaților
TOP: Cinci calități care le...

Canale de marketing eficiente

In principal, Cel.ro foloseste tot ce tine de online pentru a face marketing, “pentru ca este mult mai acceptabil din punct de vedere al costurilor si putem, de asemenea, sa vedem cati din banii investiti aduc profit si cati nu”.

“Faptul ca CEL.ro se finanteaza din propriile venituri nu ne permite sa mergem pe canale mai putin eficiente pentru online asa cum sunt TV-ul si radio-ul, pentru a putea concura cu magazinele online care au in spate fonduri de investitii”, “inteapa”, iarasi, eMag, Tiberiu Pop.

Si cati bani i-ar trebui lui Cel.ro pentru a concura “umar la umar” cu liderul pietei? Din calculele lui Tiberiu Pop, o finantare de cel putin 10 milioane de euro “ne-ar permite sa ajungem intr-un timp relativ scurt la vanzari similare cu liderul pietei”.

Ce ar modifica la legislatia eCommerce din Romania

Din punctul de vedere al lui Tiberiu, legislatia care se aplica eCommerce-ului este deficitara, lasand loc de interpretari si abuzuri din partea agentilor constatatori ai ANPC.

“In 2016, cand toata Romania este online, agentii constatatori dau amenzi pe legi emise cu foarte mult timp in urma, neadaptate din pacate societatii actuale in care traim si ne desfasuram activitatea. O astfel de lege este, de exemplu, OG 21/1992”.

“Ar ajuta foarte mult daca s-ar imbunatati operatiunile firmelor de curierat care fac fata cu greu nevoilor magazinelor online, daca s-ar organiza campanii de educare a clientilor pentru a avea asteptari realiste legate de online si s-ar investitii in infrastructura tehnica a bancilor pentru ca plata cu cardul sa fie o experienta placuta si nu o aventura”, mai spune, nu foarte multumit, Pop.

Citeste si:
SUA, dupa scrisoarea lui Giuliani:Suntem ingrijorati de noul cod penal
Ambasada SUA se delimiteaza...

In primele opt luni ale anului curent, 22% din plati au fost realizate cu cardul in magazinul online Cel.ro, in crestere cu un punct procentual fata de 2015.

Mobile-ul devine, incet dar sigur, regele eCommerce-ului. Astfel, 52% din traficul inregistrat pe Cel.ro vine din mobile, si circa 30% din comenzi sunt venite de pe telefoane si tablete.


Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Succese »



Citește și
Gusta, Certinvest: Riscul desfiintarii Pilonului II inca exista si trage in jos investitiile
Setari Cookie-uri