[EXCLUSIV] Marks&Spencer negociaza vanzarea celor 6 magazine din Romania: Pana la luarea unei decizii vom continua activitatea

Daca in noiembrie anul trecut retailerul de moda si food Marks&Spencer anunta ca va incepe consultari cu angajatii cu privire la propunerea de inchidere a celor sase magazine pe care le detine in Romania, dupa 16 ani de activitate, in prezent compania se afla in discutii avansate pentru vanzarea business-ului catre un investitor interesat de operatiunile locale, a spus pentru wall-street.ro Jonathan Glenister, director regional Marks & Spencer pentru Europa, China si India.

Alaturi de magazinele din Romania Marks&Spencer propunea anul trecut inchiderea altor 47 magazine aflate integral in proprietatea sa pe aceste zece piete, inclusiv zece magazine in China si sapte in Franta, precum si a magazinelor sale din Estonia, Ungaria, Lituania, Polonia, Slovacia, Olanda si Belgia.

“Ca parte a procesului amplu de consultari din Romania, am analizat diverse optiuni pentru a evita inchiderea magazinelor, prin identificarea unei alternative comerciale viabile impreuna cu potentiale terte parti. In urma discutiilor initiale favorabile cu o terta parte, care s-a aratat foarte interesata de operatiunile noastre locale, am inceput acum un dialog mai detaliat. Pana la finalizarea acestor discutii nu vom lua o decizie cu privire la propunerea de inchidere si ne vom continua activitatea in toate cele sase magazine. Dorim sa le multumim angajatilor nostri din Romania pentru profesionalismul si rabdarea aratate in cursul procesului de consultare colectiva si le vom oferi noi informatii cu privire la progresul discutiilor pana la sfarsitul lunii martie 2017”, a declarat Jonathan Glenister, director regional Marks & Spencer pentru Europa, China si India.

Acesta a precizat ca retailerul intentioneaza sa pastreze un numar cat mai mare de locuri de munca dintre cele 101 existente in prezent.

„Daca discutiile se vor incheia cu succes si vor avea ca rezultat vanzarea operatiunilor M&S, contractele de munca ale angajatilor implicati in operatiunile care fac obiectul vanzarii vor fi transferate de la M&S catre noul angajator, conform prevederilor legale”, a mai spus Glenister.

Citeste si:
Grupul LVMH Louis Vuitton si Rihanna lanseaza o noua casa de moda
Grupul LVMH Louis Vuitton si...

Operatiunile desfasurate de grup prin companii aflate in proprietatea sa pe zece piete au inregistrat o pierdere de 61,9 milioane euro si venituri de 235,4 milioane euro, iar activitatile de pe unele piete au acumulat pierderi in ultimii cinci ani. Analiza realizata de companie a indicat ca aceasta situatie este cauzata de o serie de factori, printre care portofoliul fragmentat de magazine detinute si dimensiunea redusa a afacerilor. In plus, exista oportunitati limitate de crestere pe aceste piete in viitor.

In Romania operatiunile erau conduse din 2012 de catre Sorin Stancu, manager cu 15 ani de experienta in cadrul grupului RTC. El coordona din aceasta pozitie operatiunile celor 18 magazine detinute de britanici in sase tari din zona Balcanilor. La nivelul lui 2015 compania inregistrase o pierdere de aproape 2 mil. euro, la o cifra de afaceri de 7,2 mil. euro, potrivit datelor furnizate de Ministerul Finantelor.

„In Romania, la baza acestei propuneri sta faptul ca operatiunile au avut mari dificultati in a atinge pragul de rentabilitate in patru din ultimii cinci ani, dimensiunea operatiunilor din Romania facand dificila obtinerea unui profit sustenabil”, a adaugat Jonathan Glenister.

Compania are 268 de magazine in regim de franciza pe 34 de piete, precum si societati mixte in India si Grecia. Pe de alta parte, Marks & Spencer va continua sa dezvolte sistemul de franciza din domeniul alimentar in Franta. In Romania, retailerul inaugurase anul trecut primul magazin cu produse alimentare, in centrul comercial Plaza din Capitala.

Citeste si:
Startup romanesc, in finala unui concurs international de fashiontech
Startup romanesc, in finala...

La polul opus, Irlanda, China si Cehia sunt tarile in care operatiunile retailerului sunt profitabile. Marks & Spencer efectueaza, de asemenea, vanzari online pe 21 piete, ajungand la clienti prin site-urile pe care le detine si le opereaza exclusiv pe cont propriu, prin platforme de e-commerce precum Myntra in India si Zalando in Europa, precum si prin partenerii sai de franciza existenti.

Sursa foto: Shutterstock


Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Succese »




Ascultă primul podcast de FinTech și digital banking din piață.

Citeste si
Liderul pietei de fashion in 2019, discounter care vinde si home&deco