Ponderea companiilor care gasesc cu dificultate angajatii potriviti a crescut anul trecut la 72%, comparativ cu 61% in anul 2015, iar acest lucru plaseaza Romania intre primele tari din lume in ceea ce priveste deficitul de talente, fiind depasita doar de Japonia si Taiwan. Dezvoltarea economica a Romaniei a condus la cresterea interesului investitorilor si companiilor pentru orasele secundare, asa cum este si cazul Iasului.

Acest lucru a facut ca tot mai multe corporatii sa isi extinda business-ul in Cluj, Timisoara sau Iasi sau sa isi relocheze complet activitatea din Capitala spre aceste noi destinatii de business, in incercarea de a acoperi si descoperi noi oportunitati de dezvoltare in afaceri.

Dupa Bucuresti, orasele principale considerate ca si esalonul doi, raman in continuare Cluj-Napoca, Timisoara, Iasi si Brasov, nu neaparat in aceasta ordine. In ultimii doi ani, au aparut si alte orase de interes pentru anumite companii in crestere si in cautare de forta de munca disponibila si ieftina. Printre aceste orase pot enumera Sibiu, Targu Mures, Oradea, Arad, Craiova, Suceava si chiar si Constanta. In principiu, orasele din acest esalon sunt vizate de companii pentru ca exista Universitati/Facultati si care nu cunosc inca dezvoltarea existenta in orasele din esalonul doi.

GfK este una dintre companiile care au ales orasul din inima Moldovei pentru a deschide un centru global de operatiuni, pentru care lucreaza in prezent peste 400 de angajati. GfK Global Service Center desfasoara activitati de procesare de date pentru companiile din grup si deserveste cele 100 de tari in care grupul GfK este prezent la nivel global.

“Centrul de la Iasi este in plina dezvoltare si isi extinde numarul de angajati de la o luna la alta. Majoritatea pozitiilor cautate la Iasi se adreseaza studentilor si absolventilor de statistica, informatica, informatica economica, matematica, sociologie, dar si celor cu profil umanist - limbi straine sau litere. Varietatea profilurilor este mare, incepand de la cele entry level (intervievator telefonic, codificator specialist pe produse), pana la analisti in statistica si programatori si, evident, pozitii de supervizare si management”, a spus pentru wall-street.ro Andi Dumitrescu, managing director al GfK Romania.

Citeste si:
Polițist infectat cu COVID-19, cercetat: Nu a spus că a fost în club
Un polițist de frontieră...

Ultimul an a fost unul provocator pentru piata de recrutare, iar anul acesta se anunta cel putin la fel. In marile orase, companiile se bat pe acelasi pool de candidati, cu aceleasi profile. Situatia este acuta in zona IT, dar si in domeniul nostru criza incepe sa se simta. Si noi recrutam programatori sau analisti de date, in general oameni tineri care prin definitie sunt foarte mobili”, explica Dumitrescu.

La Iasi GfK ofera multe posturi in care candidatul poate sa inceapa de la zero, fara a solicita cunostinte specifice. Compania se ocupa de formarea angajatilor, inclusiv de acea parte de soft skills care nu face parte din programele clasice de invatamant. In 2016, compania a derulat GfK Research Lab, un program de dezvoltare hard si soft skills, destinat viitorilor specialisti in domeniul cercetarii de piata.

“Este din ce in ce mai dificil pe masura ce alte companii vin si deschid in acelasi loc. Nu am avut aceasta problema cand am deschis, acum incepe sa devina din ce in ce mai problematic pentru ca angajatii au alternative. Daca esti IBM sau Oracle iti permiti sa platesti mai bine si tinerii au de unde alege. In Iasi este lupta pe tot ce inseamna partea aceasta de BPO-uri (Business Process Outsourcing). Cu noi in cladire este un gigant din IT, Amazon este de mult in Iasi, sunt multe companii pe IT, pe call-centere”, mai puncteaza Andi Dumitrescu.

Angajatorii ar trebui sa rezoneze cu angajatii. Tinerii au nevoie de mai multa consistenta si rabdare la job

“Generatia mea a avut marele avantaj ca eram cu totii doctori si ingineri. A fost oportunitatea noastra, trebuia sa vrei sa inveti si sa muncesti foarte mult. Generatia mea a vrut sa demonstreze ca invata repede. Expatii de vremea respectiva au vazut ca toata lumea este dispusa sa lucreze mult, zi si noapte. S-a incetatenit acest lucru si se munceste exagerat de mult. Generatia actuala are ca oportunitate diversitatea. Poti alege dintre o multitudine de domenii si ai si varianta antreprenoriatului”, spune Andi Dumitrescu.

Citeste si:
Coach: Femeile pot sa fie lideri mai buni decat barbatii
Coach: Femeile pot sa fie...

El considera ca un lucru important pentru un angajator este modul in care “rezoneaza” cu angajatii sai si mediul pe care il pune la dispozitie pentru ca acestia sa isi desfasoare activitatea.

“Daca lucrezi intr-un mediu cu placere, ai rezultate. Din partea tinerilor ar trebui mai multa consistenta, in sensul sa aiba rabdare la orice job pe care il au. Ar trebui sa aloce ceva mai mult timp unui job astfel incat sa aiba sentimentul ca au experienta acelui job. E ok sa iti doresti diversitatea. Insa daca iti propui sa faci un lucru trebuie sa aloci un anumit timp pana sa spui ca stapanesti acel lucru. Sunt prea dese schimbarile acestea si asta este in detrimentul lor si al angajatorilor”, crede Dumitrescu.

Compania de cercetare de piata GfK a incheiat anul trecut cu afaceri de peste 17 milioane de euro in Romania, dintre care aproape noua milioane de euro reprezinta business-ul local, restul fiind reprezentat de proiectele globale, realizate prin intermediul hub-urilor GfK.

Conform ESOMAR, piata de research in Romania era in 2015 de 45 de milioane de euro.

Citeste si:
Seful Knight Frank pe Europa: 2018 ar putea aduce un val de...
Seful Knight Frank pe Europa:...

Sursa foto: Dreamstime.com


Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Succese »



Citește și
Lumea in schimbare: Printul mostenitor care vrea sa revolutioneze imaginea Arabiei Saudite
Setari Cookie-uri