Agențiile de turism și touroperatorii încearcă să găsească modalități prin care să împiedice falimentul, în condițiile crizei provocate de pandemia COVID-19. wall-street.ro a luat legătura cu Alin Burcea, proprietarul agenției Paralela 45, care a declarat, în exclusivitate, că singura soluție a turiștilor pentru restituirea banilor este statul român.

”Singura soluție, reală, pentru ca turiștii să își recupereze, total sau parțial, sumele achitate către agențiile de turism, este statul român”, comentează Burcea.

Alin Burcea adaugă faptul că există speranță pentru recuperarea banilor, prin intermediul unui portal, pe care Ministerul Economiei intenționează să îl facă funcțional. Ulterior, agențiile vor căuta modalitatea de echilibrarea a costurilor cu statul român.

”În acest moment, Ministerul Economiei lucrează la un portal unde vom trece toate sumele achitate de către turiști. Se încearcă găsirea de resurse pentru restituirea, totală sau parțială, a acestor sume. După asta, ne reglăm noi cu statul român”, a adăugat Alin Burcea.

Din păcate, niciun partener străin nu se “înghesuie” să restituie sumele primite. Suntem în situație de “război”, fiecare stat își protejează oamenii săi.

Citeste si:
Paralela45 reia zborurile charter de la 7 iulie. Cazare, de la 13 euro
Paralela45 reia zborurile...

Alin Burcea explică de ce le este aproape imposibil agențiilor, în general, nu doar celor de la Paralela 45, să ofere banii înapoi turiștilor. În acest sens, proprietarul Paralela 45 face un apel pentru răbdarea turiștilor și capacitatea acestora de a înțelege dificultatea situației.

”Sunt foarte puține agențiile care pot să restituie banii turiștilor. Ce trebuie să se înțeleagă este că banii nu rămân la noi, ei merg la parteneri, la touroperatorul grec, turc, spaniol sau bulgar etc. De asemenea, noi contractăm și plătim avansuri mari și la companii aeriene, pentru zborurile charter. Nu îți ține nimeni avioanele la dispoziție fără bani avans, și nu vorbim despre 1.000 de euro. De aceea, agențiile românești nu au banii pe care îi cer oamenii, sumele fiind virate, în general, la extern. Din păcate, niciun partener străin nu se “înghesuie” să restituie sumele primite. Suntem în situație de “război”, fiecare stat își protejează oamenii săi”, explică proprietarul agenției Paralela 45.

Este clar, cel puțin pentru mine, că nu putem să vedem niciun ban, decât dacă statul român va face demersuri, presiuni.

Alin Burcea descrie demersurile făcute în fața partenerilor străini pentru restituirea avansurilor deja achitate, însă nu a reușit să obțină un rezultat pozitiv.

Citeste si:
Scania anunță disponibilizări, mii de angajați ar putea fi dați afară
Scania anunță...

”Am cerut, evident, partenerilor străini restituirea, încă din luna martie, dar nimeni nu se gândește la așa ceva. Este clar, cel puțin pentru mine, că nu putem să vedem niciun ban, decât dacă statul român va face demersuri, presiuni. Noi, ca și companii private, nu reușim”, comentează Burcea.

Până acum, nu aș putea spune că guvernul ne-a sprijinit, în mod special, pe noi, cei din turism.

Proprietarul agenției Paralela 45 apreciază măsurile luate de Guvernul României, însă este de părere că ajutorul promis întârzie să apară. Pentru moment, există doar o serie amplă de discuții.

”Evident, deși noi am cerut să ni se restituie banii, nimeni nu se înghesuie. Există cineva, un proprietar de hotel, care să dea banii înapoi, azi, în această situație de “război”? Am înțeles că se caută soluții, că există fonduri europene care pot fi alocate pentru restituirea banilor turiștilor, sub formă de bonuri de masă sau vouchere de vacanță. Este bună și această variantă, bonurile de masă sprijină industria alimentară, voucherele de vacanță ajută hotelurile din România, iar turiștii își recuperează, într-un fel, banii. Sunt discuții, se încearcă găsirea unor soluții, dar deocamdată nu s-au găsit”, relatează Alin Burcea.

Citeste si:
Un operator aerian low cost renunţă la 30% din angajaţi
easyJet vrea să renunţe la...

Ce trebuie să se înțeleagă: sunt banii oamenilor, peste 200.000 de persoane, nu sunt banii agențiilor.

Alin Burcea exemplifică măsurile propuse de agențiile de turism guvernului României, printr-o situație similară din străinătate.

”Sunt deja țări europene care au obținut bani de la Uniune, cum este Danemarca. Fondul de garantare al agențiilor din Danemarca a obținut un credit de 220 de milioane de euro pe șase ani. Vor restitui banii oamenilor și văd ei cum recuperează. Deci, există precedent! Ce trebuie să se înțeleagă: sunt banii oamenilor, peste 200.000 de persoane, nu sunt banii agențiilor”, declară proprietarul Paralela 45.

După ce trece starea de urgență și nu va mai exista acest șomaj tehnic, fiecare antreprenor va ține exact numărul de oameni pe care și-l permite financiar.

Nu în ultimul rând, Alin Burcea precizează că se străduiește să își păstreze toți angajații, însă îi este foarte greu, date fiind circumstanțele. Șomajul tehnic nu poate fi o soluție pe termen lung. Iar proprietarul se teme de un val mare de concedieri.

”O parte din angajați a plecat în șomaj, o parte a intrat în șomaj tehnic, o parte lucrează. Mai puțin pe partea profesională, mai mult pe partea juridico-financiară... Evident, ne străduim să ținem cât mai mulți oameni, cu care lucrăm de zeci de ani, sunt relații vechi. După ce trece starea de urgență și nu va mai exista acest șomaj tehnic, fiecare antreprenor va ține exact numărul de oameni pe care și-l permite financiar”, conchide Alin Burcea, proprietarul agenției Paralela 45.

Paralela 45 este una dintre primele trei agenții de turism, înființată în ianuarie 1990. Aproximativ 1,8 milioane de turiști au călătorit în 30 de ani cu Paralela 45. Activitatea touroperatorului se desfășoară acum prin rețeaua de 50 de agenții proprii și francize. Primele două agenții Paralela 45 deschise au fost în București și Timișoara.


Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Turism »



Citește și
Premiera: eMAG lanseaza serviciul de restituire instanta a banilor
Setari Cookie-uri