Turismul, una dintre cele mai afectate industrii de pandemia COVID-19, așteaptă cu nerăbdare deschiderea granițelor pentru relansarea activității. Turismul de dinaintea pandemiei, însemnând trafic mare de turiști și un volum mare de pachete de vacanță, va reveni abia peste 2-3 ani, a declarat, pentru wall-street.ro, Alin Burcea, proprietarul agenției de turism Paralela45.

După ce vom putea călători între orașe și se vor deschide granițele, românii vor merge numai în locurile care le inspiră încredere că starea lor de sănătate nu va fi afectată.

Operatorii economici din turism continuă dialogul cu instituțiile statului pentru stabilirea unui acord în ceea ce privește banii turiștilor sau reluarea căilor turistice. În ciuda tuturor insistențelor, Alin Burcea, proprietarul agenției Paralela45, a declarat că nu există măsuri concrete în direcția sprijinirii turismului din România.

”Discuții au loc permanent, ANAT a trimis autorităților nenumărate adrese cu propuneri. Nu s-a luat, deocamdată, nicio măsură concretă pentru turism. Spre exemplu, pentru reluarea vacanțelor, se discută despre încheierea unor convenții bilaterale între țări, prin care să fie stabilite condițiile de călătorie și ședere pentru turiști. România trebuie să aibă convenții cu Grecia, Bulgaria și Grecia”, a declarat Burcea, în exclusivitate, pentru wall-street.ro.

De asemenea, discuțiile despre prelungirea voucherelor de călătorie au dat o rază de speranță operatorilor economici, însă măsura nu este suficientă pentru acoperirea tuturor cheltuielilor companiilor din turism.

Voucherele de vacanță susțin turismul intern, pentru asta au fost create. Era firesc ca valabilitatea lor să fie prelungită, în condițiile în care oamenii au fost blocați în case de două stări de urgență. Când vor putea să călătorească, le vor folosi din plin”, a precizat proprietarul agenției Paralela45.

Ce înseamnă 15 mai pentru operatorii economici din turism

Mai este foarte puțin timp până pe 15 mai și măsuri concrete pentru susținerea industriei întârzie să apară. În timp ce în alte state s-au găsit imediat soluții pentru susținerea operatorilor din turism, la noi încă se analizează.

Chiar dacă această criză a lăsat consecințe grave asupra turismului în general, nu doar asupra celui românesc, trebuie să existe curajul unui nou început. Data 15 mai este momentul mult așteptat de toate companiile, deoarece vor intra în vigoare noi măsuri și noi standarde, menite să ajute atât operatorii economici, cât și turiștii.

Alin Burcea mărturisește că au fost depuse nenumărate solicitări guvernului României în vederea înapoierii banilor turiștilor. Este o perioadă dificilă la nivel internațional, iar șomajul tehnic a fost adoptat în majoritatea companiilor. Este de înțeles că oamenii nu mai au aceeași disponibilitate financiară în ceea ce privește vacanțele.

”Am cerut garantarea de către stat a voucherelor date turiștilor care nu mai pot merge în vacanță, fonduri europene pentru susținerea lor, suspendarea pentru o perioadă a articolului care obligă la returnarea banilor. Sunt banii turiștilor, nu ai agențiilor, bani pe care i-am virat partenerilor noștri străini și de la care nu se pot obține ușor, ci cel mai probabil în urma unor procese care vor dura ani de zile”, a adăugat proprietarul Paralela 45.

În plus, Alin Burcea menționează că la nivelul Comisiei Europene se discută despre faptul că statele UE ar trebui să garanteze vouchere pentru călătoria anulată în timpul pandemiei coronavirusului și să înceapă să ridice restricțiile la frontiera internă pentru a salva o parte din sezonul turistic de vară.

Cum se pregătește Paralela 45 pentru reluarea activității

Nu agențiile, hotelurile și companiile aeriene au închis granițele și au oprit traficul de persoane. Noi, agențiile de turism, suntem afectate încă dinainte de declararea pandemiei Covid-19.

Afectați încă de dinainte de izbucnirea focarului COVID-19 în România, operatorii din turism au estimat că va urma o perioadă dificilă, de lungă durată. Aflați în mijlocul pandemiei, agențiile de turism preconizează că oamenii vor fi mult mai prudenți în alegerea vacanțelor. În plus, vor manifesta un soi de selecție proprie în ceea ce privește nivelul de siguranță al locației alese.

”Când în România se discuta ca fapt divers despre un virus care face ravagii într-o regiune din China, agențiile de turism anulau și reprogramau vacanțe stabilite în această țară. De la jumătatea lunii martie lucrăm, fără a încasa, pentru a reprograma vacanțe care nu au mai fost posibile odată cu închiderea granițelor și suspendarea zborurilor”, a menționat Alin Burcea.

Citește și: Cristian Pandel, Owner & CEO Christian Tour: Pe 15 iunie deschidem sezonul estival, când vor decola primele curse charter

Din punctul de vedere al reluării activității, proprietarul Paralela 45 menționează că angajații agenției vând deja vacanțe pe litoral, dar și în alte zone turistice precum Delta Dunării sau stațiuni balneoclimaterice.

”Noi vrem să reluăm și operarea pe charter pe Grecia și Turcia, imediat ce se va putea. Grecii, turcii, dar și bulgarii iau măsuri pentru redeschiderea hotelurilor. Fie că este vorba despre mărirea distanței dintre mese în restaurant, suplimentarea numărului de angajați pentru servirea la masă sau norme de igienă pentru spațiile comune și plaje, hotelierii fac investiții pentru reînceperea activității”, a conchis Alin Burcea.

Citeste si:

    Lumea vrea să iasă, să se plimbe, să petreacă timp în aer liber, să socializeze. În mod evident, respectând normele de igienă.

    Citește și: Argumente pro și contra pentru un sejur cu rulota sau în cort, în vreme de pandemie

    Paralela 45 este una dintre primele trei agenții de turism, înființată în ianuarie 1990. Aproximativ 1,8 milioane de turiști au călătorit în 30 de ani cu Paralela 45. Activitatea touroperatorului se desfășoară acum prin rețeaua de 50 de agenții proprii și francize. Primele două agenții Paralela 45 deschise au fost în București și Timișoara.

    Abonează-te pe

    Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

    Despre autor
    Cristina Marin
    Cristina Marin s-a alăturat redacției la începutul anului 2020, cu puțin timp înainte de declanșarea pandemiei. Coincidență sau nu, cei peste trei ani petrecuți în cadrul rețelelor private de sănătate din România au ajutat-o să înțeleagă mai bine relația dintre pacient și sistemul de sănătate autohton despre care scrie în prezent la publicația Wall-street.ro. Cristina se află în permanentă legătură cu medicii din spitalele românești și...

    Te-ar putea interesa și:



    Mai multe articole din secțiunea Turism »



    Setari Cookie-uri