”Trăim o perioadă dificilă, dar și plină de oportunități. Oportunitatea de a avea mult mai mult timp de reflecție, de a crea, de a scrie, de a face strategii. Apoi, oportunitatea de a te reinventa. Pentru că unii oameni știu să se reinventeze, să acționeze, să nu dea vina pe alții și să gândească pozitiv, indiferent de situație”, declară Traian Bădulescu, consultant în turism, pentru wall-street.ro. Cum se desfășoară viața unui consultant în turism pe timp de criză, cum își realizează veniturile și ce sfaturi oferă?

”Am fost foarte activ în calitatea mea de consultant în turism și în această lună martie, care s-a dovedit a fi cea mai grea lună pentru turismul mondial. Așa cum spuneam într-o declarație precedentă, practic, în prezent turismul s-a oprit. Însă nu și activitatea noastră de consultanți în turism”, ne transmite, optimist, Traian Bădulescu.

”Munca se plătește, dragostea se răsplătește”

Traian ne povestește că primește constant apeluri și își ajută partenerii în această situație de criză. Acesta consideră că solidaritatea este elementul cheie pentru depășirea situației de criză prin care trecem.

”Am primit multe telefoane, în această perioadă, în care mi s-a cerut sfatul sau sprijinul. Și l-am oferit benevol, ținând cont de situație. Am oferit sfaturi de comunicare și de strategie partenerilor, luând toate variantele posibile: de la cea mai optimistă până la cea mai pesimistă. O industrie alături de care ai fost mult timp merită sprijinită și fără a te gândi permanent la aspectul pecuniar. Asumarea unor pierderi acum înseamnă câștig pentru viitor, și nu mă refer aici doar la domeniul meu ori doar la turism. Important să le fii alături partenerilor, clienților și la greu, nu doar la bine. Nu e bine să fii mercantil, deși este o vorbă veche: ”munca se plătește, dragostea se răsplătește”, a adăugat acesta.

Ce fac consultanții în această perioadă

Industria turistică are nevoie de ajutor, precum și HoReCa, aflată în strânsă legătură cu turismul. Cele mai multe contracte de muncă suspendate provin din aceste industrii. Consultanții în turism au lansat comunicate și diverse inițiative, prin care să atragă atenția statului că domeniul turismului se află în pericol.

Citeste si:
Cum se pregătește "La Mama" pentru redeschiderea teraselor și...
Pandemia Coronavirus și Big...

”Împreună cu partenerii mei din turism, am lansat semnale și comunicate, privind nevoia sprijinirii industriei turistice de către stat și privind nevoia unității și a solidarității”, menționează Bădulescu.

Cât despre încasările unui consultant în turism, Traian a evitat subiectul, declarând că este o perioadă dificilă pentru toată lumea. Economiile și resursele proprii par a fi soluțiile pentru criza cauzată de COVID-19.

”În această perioadă nu vreau să aduc în prim plan încasările. Și eu am contracte neonorate, deși mi-am atins targetul. Dar ce pot face în situația asta, decât să înțeleg realitatea? De exemplu, poți să-i aduci unui hotel sute sau mii de clienți, însă, dacă a doua zi izbucnește o mare criză, trebuie să fii înțelegător”, a adăugat Traian.

Sfaturi pentru turiști

Bădulescu vorbește și despre turiști și atitudinea acestora în vremurile de acum. Nu uită să menționeze și câteva sfaturi de care turiștii români pot ține cont.

Citeste si:
Japonia îşi redeschide destinaţiile turistice cu măsuri restrictive
Japonia îşi redeschide...

”Am încercat să transmit turiștilor să nu se grăbească să anuleze concediile și deplasările pe care le vor avea începând cu luna mai și să vadă mai întâi cum va evolua situația. Turiștii trebuie, pe de altă parte, să înțeleagă că dacă vor ACUM restituirea integrală a banilor, cam toate agențiile de turism și touroperatorii vor intra în insolvență și faliment. Pentru că banii nu au rămas la aceștia, cu excepția comisionului, ci s-au dus mai departe, către hoteluri, transportatori, alți furnizori”, explică consultantul, pentru wall-street.ro.

De asemenea, Traian adaugă și mențiuni referitoare la cei care opinează în domeniul turismului, fără să înțeleagă procesul din spatele rezervării unei vacanțe.

”Sunt comunicatori care iau apărarea consumatorului, destul de mediatizați, care nu înțeleg sau nu vor să înțeleagă acest aspect. Cea mai bună soluție este reprogramarea concediilor, alături de emiterea de vouchere-credit valabile o perioadă mai lungă”, amintește consultantul în turism.

Își va reveni industria turismului?

Traian Bădulescu consideră că acesta este momentul în care turismul intern trebuie să fie promovat. Astfel, România va putea să se remarce pe piața internațională printr-o industrie turistică bine organizată.

Citeste si:
Și festivalul Summer Well se anulează din cauza pandemiei
Un alt mare festival de...

”Cred în viitorul turistic al României. În acest an, e clar că ne vom concentra, ca mesaj, mult mai mult pe țara noastră. De asemenea, mă voi concentra și pe București, care, cu siguranță, va avea șanse mari de revenire dar și de creștere, după încetarea crizei. Hotelurile, agențiile de turism și transportatorii care se vor concentra pe România își vor reveni mai repede. Și cred că dacă totul va fi bine la vară, anul viitor va fi unul bun pentru turismul românesc”, a mai spus Traian.

Turismul s-a oprit pe moment, dar nu va rămâne pe loc niciodată. Oamenii vor aprecia timpul liber și viața, implicit vacanțele, mai mult ca oricând.

”Cred că turismul va reveni mai puternic ca niciodată după trezirea colectivă. Natura ne va aștepta mai regenerată ca oricând și sper că vom fi mai atenți cu ea. Sper să ieșim din această criză total vindecați, chiar dacă cu probleme financiare mai mari. Banii sunt o energie, este nevoie de ei, dar atunci când creezi, când crezi și când faci bine pentru comunitate sau pentru cei din jur, banii vin”, mai afirmă Bădulescu.


Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Turism »



Citește și
Cum vom ieși la terase începând cu 1 iunie. Anastasiu: sunt măsuri de bun simț
Setari Cookie-uri