Pe locul intai in topul celor mai dinamice linii aeriene in 2010 este compania low cost Ryanair, care a anuntat deja extinderea portofoliului cu 146 de noi rute.

In plus, low cost-ul originar din Dublin va ajunge anul acesta la 39 de baze principale prin introducerea a 5 noi baze la Bari, Brindisi, Oslo Rygge, Malaga si Faro.

Locul al doilea este detinut tot de un operator cu tarife scazute, easyJet, care are in plan lansarea a 71 de noi zboruri si a unei baze in aeroportul britanic Doncaster/Sheffield in 2010.

Locul al treilea este ocupat de compania de linie Norwegian care va lansa 25 de rute noi anul acesta.

Si americanii de la American Airlines se vor extinde in cel de-al doilea an de criza, prin lansarea a 22 de noi zboruri, la fel ca si linia low cost Jet2 .

Pe pozitia a sasea se afla low cost-ul american Southwest care, conform celor declarate pana in prezent, va lansa 21 de zboruri pe parcursul lui 2010.

Un alt low cost, Air Berlin, si-a propus lansarea a 15 rute noi anul acesta. Planurile companiei nemtesti vizeaza si piata din Romania, prin introducerea, incepand din 10 mai a unei curse sezoniere in relatia cu Romania, Constanta - Munchen.

Zborul Air Berlin va fi operat in perioada 10 mai-21 septembrie si se va adresa atat segmentului leisure, cat si celui corporate.

Compania maghiara Wizz Air a anuntat lansarea a 14 noi destinatii in acest an.

Dezvoltarea va continua si in 2010. Recent, am anuntat ca vom aloca o a treia aeronava bazei din Cluj, permitand astfel lansarea de noi zboruri spre Pisa si Cuneo/Torino din iunie 2010. Cursa Timisoara - Forli/Pisa va fi operata incepand cu martie iar zboruri din Bucuresti spre Pisa vor fi accesibile din iunie, anul acesta”, au declarat, de curand, oficialii companiei privitor la planurile pentru piata locala.

Topul primilor 10 linii aeriene este completat de americanii de la Delta Airlines care vor inaugura 11 noi zboruri in 2010. Romania nu se numara printe tarile vizate de cei de la Delta, care au renuntat, in septembrie, pentru a treia oara, la piata locala.

Desi isi propusese operarea in perioada 2 iunie-30 octombrie a singurei curse directe pe ruta Bucuresti-New York, Delta Airlines a renuntat, la inceputul lunii septembrie, la acest zbor din cauza tarifelor scazute care nu acopereau costurile de operare.

In ciuda acestor planuri de dezvoltare a companiilor aeriene, IATA (Asociatia Internationala de Transport Aerian) anunta un an extrem de dificil pentru industrie.

Astfel, pentru 2010 IATA estimeaza pierderi in valoare de 5,6 miliarde dolari.