Google este locul unde oamenii din întreaga lume caută informații despre ce să facă, unde să meargă sau ce să cumpere. Anunțul tău poate apărea pe Google atunci când un utilizator caută produse sau servicii similare cu cele pe care le oferă afacerea ta. Un anunț afișat la momentul potrivit pe un computer sau telefon poate transforma orice utilizator într-un client valoros.

Pentru toți antreprenorii prezenți în mediul online, vizibilitatea este esențială. Google oferă un program de publicitate foarte eficient numit Google Ads, care va afișa reclamele tale atât în ​​rezultatele căutării Google, cât și pe site-urile partenere. Tot ce trebuie să faci este să deschizi un cont Google Ads, să creezi o campanie, să alegi cuvintele cheie potrivite pentru afacerea ta și să decizi bugetul pentru publicitatea ta zilnică. Primii pași pe care orice antreprenor trebuie să îi urmeze sunt legați de minicursul gratuit care oferă informații de bază despre promovarea online a afacerii și este disponibil pe site-ul https://cutaru.ro/ . Datorită acestui curs, vei învăța cum să promovezi un produs sau un serviciu și cum să îți crești vânzările până la niște sume care și ție ți se vor părea incredibile.

Cum să scrii publicitate eficientă pe internet de la Google?

Google Ads oferă posibilitatea de a crea reclame text și imagine, precum și reclame pentru dispozitive mobile. Dacă ești novice în utilizarea Google Ads, începe cu elementele de bază și cu acel minicurs gratuit oferit de tânărul antreprenor Alexandru Cuțaru. Interesant în acest minicurs gratuit, dar și în cursul Dare2Sell, creat special pentru toți antreprenorii care nu au folosit până în acel moment reclama Google Ads sau cei care au încercat, dar au avut rezultate nesatisfăcătoare, este faptul că totul vine din perspectiva unui antreprenor care a încercat totul pe propria piele și afacere.

Alexandru Cuțaru ne spune că este foarte important să știi cum să creezi aceste reclame gândindu-te tot timpul la clientul tău, căruia trebuie să îi ușurezi cât mai mult munca în găsirea produsului sau serviciului căutat.

"Oricine poate învăța acum să creeze reclame care vând iar antreprenorul va cheltui bugetul dorit, doar în acele campanii care vor aduce vânzări."

Pentru a facilita crearea unui mesaj care să răspundă nevoilor clienților tăi, gândește-te care sunt aceste nevoi. Când și de ce pot căuta utilizatorii produsul sau serviciul tău? Cine este principalul tău grup țintă? Ce vor să câștige clienții prin contactarea companiei tale? Ce au obținut deja clienții existenți de la compania ta sau de ce le place? Ce poți face tu, ca antreprenor, pentru a le oferi o experiență plăcută legat de ceea ce tu oferi?

Răspunzând la aceste întrebări, poți rafina mesajul pe care îl vei folosi în anunț și îl poți limita la produsele, serviciile sau ofertele specifice pe care dorești să le evidențiezi. Încearcă să te gândești la adjectivele care descriu cel mai bine afacerea sau produsele tale.

Poți să te uiți la reclame pentru companii similare cu a ta, pentru a-ți face o idee despre modul în care concurenții din industrie vizează clienții potențiali. Acesta este un mod excelent de a afla ce mesaje sau strategii funcționează, dar și cum să creezi un anunț Google Ads care să iasă din mulțime. Este foarte important să nu copiezi soluțiile concurenței. Afacerea ta este unică și modul în care te adresezi clienților tăi ar trebui să fie, de asemenea, unic.

Ce oferi în plus față de concurență?

O tactică bună este să folosești publicitatea pentru a evidenția „valoarea remarcabilă”, mai exact, care sunt aspectele produselor sau serviciilor tale care te ajută să te distingi de mulțime. Ce beneficii suplimentare oferi clienților tăi? Livrare gratuită? Opiniile experților despre produse sau tehnologii inovatoare? Mulți ani de angajament față de comunitatea locală? Dacă scrii un anunț pentru o promoție specială, indică acest lucru în textul publicitar. De exemplu, poți spune clienților potențiali că vor „economisi 50%” sau că au posibilitatea de a profita de „vânzare”.

Poți chiar observa că apelurile la acțiune îi spun utilizatorului exact ce pas trebuie să facă pentru a continua. De asemenea, utilizarea cuvintelor precum „acum” sau „astăzi” indică necesitatea de a acționa rapid. O informație importantă poate fi transmiterea către client a unei sugestii că o propunere dată este limitată în timp, ceea ce îl poate determina să acționeze mai repede. De exemplu, poți descrie oferta cu cuvintele „Numai în această săptămână”, „Ofertă valabilă până la data de...” etc. Este, de asemenea, important să urmezi tendințele actuale și anotimpurile de cumpărare. Dacă vinzi costume și decorațiuni, scrie un anunț și lansează campania cu câteva săptămâni înainte de Halloween. Dacă ai oferte de Crăciun, anunță promoții speciale pentru această ocazie încă din noiembrie.

Cum trebuie să arate o reclamă Google Ads reușită?

Anunțul tău trebuie să fie transparent și să informeze în mod clar clientul ce va găsi pe site-ul tău. Prima pagină pe care utilizatorul o vede după ce face clic se numește „pagina de destinație”. Conținutul său trebuie să corespundă strict informațiilor conținute în reclama unde utilizatorii dau click.

Amintește-ți că anunțurile text Google Ads sunt relativ scurte. S-ar putea să ai idei grozave pentru propoziții înflorite și sofisticate, dar probabil că nu va fi loc pentru ele în reclama ta. Prin urmare, concentrează-te pe principalele avantaje ale ofertei tale, apoi include informații concise despre aceasta în reclama ta. Datorită acestui fapt, clienții vor ști că vor găsi ceea ce caută- un anumit produs, informații etc.

Dacă ai un cont Google Ads, știi deja ce cuvinte cheie și expresii tastează un utilizator atunci când caută un anumit produs sau serviciu. Prin includerea lor în textul publicitar, Google va afișa anunțul tău atunci când cineva introduce un cuvânt cheie într-un motor de căutare. Prin urmare, utilizarea cuvintelor cheie la alegere în textul publicitar este o modalitate bună de a ajuta clienții potențiali să ajungă la afacerea ta.

Utilizează ortografia corectă, gramatica și formatarea corectă a textului în anunțurile tale. Dacă textul publicitar conține majuscule, spații sau alte caractere care nu respectă regulile, nu numai că riști ca utilizatorii să nu îți ia în serios afacerea, dar nici nu vor înțelege anunțul.

Reclama ar trebui, de asemenea, să respecte principiile Google Ads, care au fost create astfel încât utilizatorii să aibă cea mai bună experiență în timp ce utilizează motorul de căutare Google. Dacă nu respecți aceste reguli, este posibil ca anunțurile tale să nu poată fi difuzate și contul tău să fie blocat. Și atunci, tot bugetul folosit pentru a crea reclame Google Ads vor fi ca și aruncați pe fereastră. De aceea, este important, ca antreprenor, să înveți să te promovezi iar antreprenorul Alexandru Cuțaru îți oferă această șansă, învățându-te pas cu pas tot ceea ce trebuie să afli, pentru a te bucura de rezultate cât mai rapid

Care este modul în care cuvintele tale cheie pot ajuta afacerea?

Există mai multe funcții importante care disting Google Ads de alte tipuri de activități publicitare.

În primul rând, nu este necesară o sumă minimă de cheltuieli. Tu decizi cât să cheltuiești lunar, iar costurile nu vor depăși niciodată suma convenită. În al doilea rând, anunțurile tale ajung la utilizatori atunci când introduc cuvinte sau fraze unice în motorul de căutare Google sau navighează pe site-uri web legate de afacerea ta.

Cuvintele cheie sunt cuvintele sau expresiile pe care le alegi, care declanșează afișarea anunțurilor tale pe motorul de căutare sau pe alte site-uri. Pentru ca reclama ta să fie afișată utilizatorilor care sunt în căutarea unor produse sau servicii, precum cele oferite de tine, utilizează cuvinte cheie specifice, nu generale. De exemplu, dacă ai un salon de coafură numai pentru femei, utilizează sintagma „coafor pentru femei” în loc de pur și simplu „coafor”. Astfel, vei putea îmbunătăți eficiența reclamei și vei putea gestiona mai bine bugetul disponibil.

Ce trebuie să știi despre reclamele de pe alte site-uri?

Cuvintele cheie pot declanșa apariția anunțurilor în rezultatele căutării Google, dar și pe alte site-uri de căutare, cum ar fi serviciile Google, cum ar fi YouTube sau alte site-urile partenere. Acestea sunt așa-numitele destinații de plasare care fac parte din rețeaua publicitară.

Google poate selecta automat destinații de plasare pentru anunțurile tale, potrivind cuvintele cheie cu conținutul site-urilor. De asemenea, le poți alege tu, pentru a avea mai mult control asupra locului în care apar anunțurile și reclamele companiei tale. Dacă gestionezi un salon de coafură( așa cum a fost menționat mai sus), trebuie ca reclamele tale să apară numai pe site-urile dedicate coafurii, îngrijirii părului etc.

Ce trebuie să știi despre poziția reclamei tale Google Ads?

Există, așa cum este și normal, situația când mai mulți antreprenori ajung să folosească aceleași cuvinte cheie pentru anunțurile sau reclamele Google și doresc să apară pe aceleași site-uri precum cele preferate de tine.

În această situație, trebuie să afli că Google este cel care va decide cum vor fi clasate anunțurile și în ce ordine vor apărea acestea, dar totuși, poziționarea reclamelor depinde de anumiți factori, precum:

  • rata , mai exact, ce sumă dorești să investești în reclame Google Ads,
  • calitatea anunțurilor și a site-ului tău web,
  • impactul anticipat al extensiilor de reclame.

Modul în care funcționează sumele licitate și modul în care este calculată calitatea anunțurilor poate varia ușor între tipurile de campanii. Astfel:

  • în ceea ce privește calitatea unei reclame, se ține cont de rata de click, relevanța și calitatea paginii unde utilizatorii sunt redirecționați
  • privind cuvintele cheie, suma licitată este legată de costurile pe click, mai exact, este valoarea maximă pe care o poți plăti pentru fiecare click pe reclamă.

Unul dintre avantajele Google Ads este că poți verifica oricând rezultatele și eficiența anunțurilor tale, precum și să le faci modificări sau să le schimbi complet. Aceasta înseamnă că poți încerca diferite versiuni ale aceluiași text pentru a vedea care este reclama pe care utilizatorii dau cel mai des clic. Modifică titlurile, folosește cuvinte cheie în diferite configurații, oferă o varietate de promoții - vezi ce atrage atenția clienților tăi. Nu trebuie să modifici întregul anunț imediat sau să faci modificări radicale. Este înțelept să creezi mai multe variante ale aceluiași anunț care diferă doar prin detalii minore. Datorită acestui fapt, vei vedea care versiune are succes și dacă modificările au îmbunătățit sau au scăzut eficacitatea.

La final, este important de menționat faptul că antreprenorul Alexandru Cuțaru a lucrat timp de un an de zile pentru a definitiva un curs detaliat despre Google Search Ads, iar experiența de peste 10 ani l-a ajutat să compacteze toate informațiile și secretele acestei metode, astfel încât, în doar 4 săptămâni, orice antreprenor să se bucure de rezultatele dorite în vânzări, fără a cheltui bugetul în mod haotic.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea eCommerce »


Setari Cookie-uri