Potrivit Zitec, companie de IT & digital marketing din România, cele mai importante tendințe tehnologice din industria de e-commerce în 2022 vor include sesiunile de live-shopping, modelul de vânzare direct către consumatorul final (D2C) și comerțul conversațional.

Potrivit datelor Zitec, cele mai multe solicitări înregistrate anul trecut pentru dezvoltarea de proiecte e-commerce au provenit din industria de fashion, urmată de cea de electro-IT și bricolaj. Pentru anul în curs, compania estimează că cele mai mari creșteri vor fi raportate de industrii precum retail & distribuție, logistică & transport, tehnologie, dar și sănătate.

De asemenea, cele mai frecvente solicitări venite din partea magazinelor online s-au axat pe migrarea către platforme de e-commerce competitive și pe îmbunătățirea experienței utilizatorilor, multe companii fiind nevoite să optimizeze interacțiunea digitală personalizată pe care o oferă datorită numărului crescut de consumatori în online.

În ceea ce privește tendințele care vor caracteriza industria de e-commerce în acest an, live shopping-ul - sau comerțul prin livestreaming - câștigă tot mai mult teren, formatul video fiind preferat de clienți. Live shopping-ul reprezintă o îmbinare între divertisment și comerț digital, ce aduce o experiență mult mai interesantă, interactivă și personalizată, în cadrul căreia cumpărătorii urmăresc live o prezentare a produsului, pun întrebările la care doresc să primească un răspuns și cumpără printr-un simplu click.

O altă tendință importantă este Direct-to-Consumer, care înseamnă vânzarea directă către consumatorul final. Până acum, adoptarea acestui segment de e-commerce nu a fost la fel de populară în România comparativ cu Europa, însă tot mai multe companii încep să înțeleagă oportunitățile D2C. Pe lângă noile surse de venit, concluziile obținute din datele generate de interacțiunile directe cu consumatorii pot fi folosite atât pentru optimizarea produselor, cât și pentru creșterea loialității față de brand.

Comerțul conversațional va continua să se dezvolte odată cu utilizarea accentuată a căutărilor vocale pentru cumpărături online, dar și datorită dezvoltării și creșterii gradului de adopție al dispozitivelor de asistență vocală.

Alte tendințe care merită urmărite în 2022 sunt diversificarea serviciilor de plată prin implementarea unor metode inovatoare precum soluții de open banking, sisteme Buy Now, Pay Later (BNPL) sau criptomonede. Revoluția livrărilor către clientul final va continua, va crește numărul de lockere și vor apărea noi metode de livrare ultrarapide. Iar pe fondul transformării digitale și a dinamicii încurajatoare, tendința de estompare a granițelor prin intermediul online-ului este tot mai evidentă, tot mai mulți retaileri devenind jucători la nivel internațional.

Sursa foto: Alexandru Lapusan/Total PR

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea eCommerce »


Setari Cookie-uri