Comentarii pe articolul Dilema studentilor: Sa lucreze sau nu in timpul facultatii?


Studiul e mai important

Dorin A. la 1 Februarie 2011, ora 13:21
Consider ca in 3 ani de studii este important ca un tanar sa nu ignore scoala. De asemenea, voluntariatul ar trebui sa fie obligatoriu pentru studenti.

Dar cati studenti mai merg astazi la biblioteca?
Cotea Ligia la 1 Februarie 2011, ora 13:49
Eu am terminat Stiinte Economice si am considerat necesar sa lucrez pentru a-mi completa studiile. Intr-adevar a fost foarte greu insa stiam ca dupa terminarea scolii nu vreau un salar de 500 lei. Eu consider ca problema angajarii pe perioada facultatii depinde de facultate, de exemplu nu sunt de acord ca o persoana de la medicina si sa lucreze in timpul facultatii insa un student de stiinte economice are nevoie si de partea practica care merge mana in mana cu partea teoretica.
Carmen la 1 Februarie 2011, ora 14:17
Da, se vede cum un absolvent de ASE a trecut prin scoala precum gasca prin apa. Unii chiar merita sa primeasca un "salar" de 500 lei.
Pentru ceilalti, competenti cu adevarat, le-as recomanda sa plece la studii in afara tarii, unde sunt respectati si pot trai decent. Romania nu ne ofera nimic.
Maria Ana la 1 Februarie 2011, ora 14:19
Inca de la inceputul facultatii am fost "obligata" de circumstante sa muncesc
.Am inceput cu operator de interviu, apoi secretara, agent de vanzari, toate part time. Am fost si la facultate, am abslovit cu nota ok. Acum sunt la master si lucrez full time. Este f.greu, ca dupa munca de 8 ore, cursuri la master sa mai ai timp sa si citesti pentru master. Ceea ce ma scoate pe mine din minti este ca, profesorii pun accent pe teorie, pe nu stiu cate mii de teorii care acum nu sunt de folos nimanui.Adica, in loc sa inveti ceva folositor, o teorie care e noua si ok, inveti tot felul de teorii care sunt absurde. A avea un job si a face si o facultate necesita practic un efort suplimentar din partea studentului. Cu toate acestea, ii indrum pe studentii care o situatie financiara cat de cat ok, sa se axeze pe studii, pe practica, voluntariat.Iar cei care muncesc, sa termine fcaultatea si sa faca si un master pentru ca, angajatorii cauta oameni care si au cunostinte despre respectivul domeniu, nu doar abilitati.
Ciornei Anca la 1 Februarie 2011, ora 14:28
@Maria Ana: Profesorii care te obliga sa inveti "teorii invechite" te obliga de fapt sa gindesti! Altfel, te-as intreba eu: de unde stii ca nu iti sint de folos teoriile alea? De unde graba asta a generatiei voastre de a arunca la gunoi tot ceea ce s-a facut inainte de a face voi scoala? Si imi pare rau, dar si eu cred ca student fiind, trebuie sa te concentrezi pe invatatura, nu pe facut bani.
Ilyes Ibolya la 1 Februarie 2011, ora 18:43
Fiul meu este student la ASE in anul II.Daca nu se angaja din octombrie, dupa 23 de ani de munca in invatamant, nu l-as fi putut intretine in facultate...Ca mama, ma doare sufletul.Are salariul cat nu l-am avut eu inainte de taierile veniturilor bugetarilor.La cursuri nu are timp fizic sa ajunga .La locul de munca...e greu.Profesorii il pedepsesc picandu-l pentru neprezentare.Ca profesor, ii inteleg.
Are cineva o solutie optima pentru aceasta situatie(care nu e singulara...)? L-as ruga (as ruga-o) sa mi-o spuna si mie.
Enache Cristina la 1 Februarie 2011, ora 21:21
Si eu dc am terminat la zi si fac si masterul...cu ce m-am ales?Mi-am cautat de lucrul dupa ce am terminat fac si degeaba..si intre tiomp am term si masterul.Am invatat..si acum nimeni nu-mi acorda nici macar o sansa si pe langa asta mi se pune intrebarea de ce nu am muncit in timpul facultatii...Dc as da timpul inapoi as munci din primul an...Pacat..ptr ca traim in ROMANIA..TRIST!
Vasile Razvan la 1 Februarie 2011, ora 21:42
da sunt de acord cu acest lucru , dar fara experinta si la modul in care se preda la noi in universitati..multa materie iar cand termini ai o foie fara experinta , si esti toba de carte ...dar de pomana.
nu se uita nimeni la tine daca nu ai experinta , in plus scoala nu te invata meserie meseria se invata facand ceva practic nu doar multa teorie.
Eugen la 2 Februarie 2011, ora 08:49
Desi nu sunt de acord cu munca in timpul facultatii, ea este necesara atat din punct de vedere material cat si ca si experienta.Mai nou angajatorii cer experianta si aceasta se dobandeste muncind, deoarece cand termini facultatea toata lumea stie ca teoretic stii sa faci de toate, dar practic nimic.
Eu personal am fost pus in aceasta situatie angajandu-ma ca Ing Zootehnist,(dupa absolvire : stiam teoretic totul, dar practic nu dadea nimic, desi faceam ca la carte.Am invatat din mers si totul s-a rezolvat.
Precizez ca practica am efectuat-o in totalitate in Germania....DAR...din pacate in Romania nu se poate face ca acolo.....asa ca, am improvizat.
MULTA BAFTA TUTUROR!!
Nicolae la 2 Februarie 2011, ora 09:13
Studiul este mult mai important pt un student la o facultate de stat unde se invata mult;
Pt studentii la facultatile particulare consider ca se pot si angaja.
Ghivnici Marius Catalin la 2 Februarie 2011, ora 09:23
Va voi spune povestea mea caz real nu eu am ales scolile pe care sa le fac ci ele mau ales ele pe mine dupa scoala primara am incercat sa ma inscriu la o profesionala care la absolvire iti garanta un loc de munca nu am reusit deoarece nu am invatat decat acele subiecte care i-mi placeau mie (chiar daca la acea data aveam citite sute de carti de tot felul si un vocabular bogat si o imaginatie bogata), nu ma consiliat nimeni in alegerea scolii , carierei asa ca din start am pornit gresit, am reusit in cele din urma in toamna sa ma inscriu la o scoala complementara din orasul meu unde faceam specializarea parchetar (o scoala pe care nu o recomand nimanui deorece nu am invatat nimic practic din cauza lipsei de interes a profesorilor ce se ocupau cu partea de practica ceilalti fiind la fel de neinteresati cu cateva exceptii deoarece ne considerau niste nulitati fara viitor) unde de multe ori chiuleam de la ore cu aprobarea sau fara aprobarea profesorilor, dupa cei doi ani de scoala m-am ales cu o diploma cu nota mare si cu un bagaj minim de cunostinte, asa ca am dat diferenta la aceeasi scoala specializarea lacatuserie mecanica si am reusit doar pentru ca profesorii de la aceea scoala aveau nevoie de elevi pentru ca scoala respectiva sa nu se desfiinteze iar ei sa-si piarda locurile de munca, am continuat scoala dar evoluam doar la materiile unde aveam cunostinte (acolo unde profesorii si-au dat interesul si unde imi placea si unde citisem mult, istorie geografie, limba romana, economie, psihologie, franceza), la materiile care tineau strict de specializare nu am acumulat cunostinte din lipsa mea de interes , din lipsa interesului profesorilor, a chiulurilor programate in grup, dar mai ales din lipsa celor mai elementare cunostinte de pedagogie a profesorilor, de trecut clasa treceam toti nu pentru ca eram capabili ci pentru ca era nevoie de noi ca justificare pentru locurile lor de munca. In final am absolvit cu o nota medie la fel si cu bacul pe care l-am luat pe cinstite pentru ca am invatat (am stat o luna inchis incasa si invatam 16 ore pe zi) sa recuperezi 5 ani de scoala intr-o luna e ceva asa ca m-am gandit mai departe sa merg in armata pentru ca de facultate nu erau bani, acolo m-am inbolnavit de hepatita A si am fost trimis acasa fara sa termin (am fost clasat pe caz de boala cu revenire) asa ca acasa am incercat sa ma angajez am reusit la un magazin alimentar dar cand a venit masina cu carcase de porc si am fost pus sa le descarc a fost prea mult pentru mine si am renuntat, am intrat in somaj l-am terminat si tot nu mi-am gasit de lucru in oraselul ala mic pentru ca pur si simplu toate fabricile falimentau, fabrica la care facea mama mea servici a facut disponibilizari si au dat-o afara dupa 25 de ani de munca cu 12 salarii compensatorii bani care sau terminat repede asa ca am fosti pusi in situatia de a pleca din tara spre o viata mai buna , mama mea a ales sa plece ea avand mai multa experienta ca mine in cadrul munci desi munci de tot felul prestam si eu de pe la vreo 14 ani (constructii in general) a fost o ocazie pentru mine de a merge mai departe la facultate nu la facultatea unde vroiam eu si unde nu am intrat pe baza de test desi invatasem (spre deosebire de o fatuca care stia dinainte raspunsurile la intrebari de la un profesor binevoitor si desigur contra unei sume de bani) asa ca in toamna am dat unde am avut cele mai mari sanse de succes si anume la mecanica specializarea ingineria materialelor (acolo se intra pe baza notelor obtinute la bac) acolo au intrat si cei care aveau minim 5 nota la bac, m-am descurcat o vreme dar lacunele din cunostintele mele m-au impiedicat sa iau o bursa note avea de toate depinde de discipline cat despre profesori parca ma intorsesem in liceu (cu mici exceptii trageti voi concluziile aceasi goana dupa elevi ca sa nu se desfiinteze catedra) dupa doar doi ani de facultate unde am invatat totusi multe am mai ramas in cursa la respectiva specializare 4 studenti asa ca am fost transferati fara acordul nostru la tcm tehnologia constructoare de masini a trebuit sa dam diferente si am mai ramas 3 dintr-o grupa de peste 30 de oameni, tot in aceasta perioada mi-am pierdut sursa de finantare (mama mea a venit acasa pentru ca nu mai rezista fara sa fie langa familia ei) asa ca a trebuit sa ma angajez si de aici totul a degenerat, castigam bani si multi da nu mai aveam timp de studiu si aveam diferente de dat dincauza lipsei la laboratoare si seminarii aveam de platit mult la scoala ca sa le recuperez si timpul de odihna s-a redus am ajuns sa dorm doar 4 ore pe zi, si intr-un timp foarte scurt nu am mai avut de ales, fara finantare nu mi-as fi putut continua slujba deci renuntarea la sujba nu era o optiune, cat despre facultate mi-am spus ca voi face una mai tarziu cand voi avea destui bani asa ca am cedat si am renuntat la facultate, mai tarziu m-am casatorit cu o colega de servici si am incercat sa promovez pe o functie superioara in cadrul companiei dar din lipsa studiilor superioare lucrul acesta a devenit imposibil. In continuare perpectivele sunt sumbre dar nu am renuntat niciodata la visul de a face o facultate dar de aceasta data voi cere sfatul unui consilier care sa ma indrume spre domeniul in care sunt capabil eu sa-mi fac o cariera (consiliere pe baza cunostintelor mele , a experientei de munca si de viata acumulate) si desi am uitat multe din scoala voi reusi mai devreme sau mai tarziu, ded ce voi reusi pentru ca vreau pentru ca este visul meu.
Zyrex la 2 Februarie 2011, ora 09:30
Scoala e scoala si munca e munca. In cazul meu, am terminat o facultate la politehnica, pe parcusul anilor de studiu nu mi-am permis sa lucrez pentru ca numai ajungeam la scoala plateam laboratoare, seminarii etc, adica "ce iau pe mere dau pe pere" . M-am zbatut sa termin cu note cat mai mari si cunostinte cat mai multe dar am facut-o degeaba pentru ca angajatorii incepand cu cei de la HR iti dau cu "ciocanul" in cap la interviu, in cazult meu am terminat Mecanica - AR si te tine una de la HR de vorba legat despre ceea ce ai studiat si nici macar nu intelege ce zici sau cel putin sa noteze pe o foaie ceea ce zic eu , nu vad legatura intre un om care termina psihologia cu un inginer. Toti vor experienta, toti vorbesc...vor de toate si ofera extrem de putine.
Corina la 2 Februarie 2011, ora 15:34
Personal, consider aproape obligatoriu sa-ti gasesti un job, orice part time, ocazional, sau chiar full time(ce-i drept asta nu din anul 1), inca din timpul facultatii. E extrem de important sa ai ceva experienta pe un CV pe care va trebui dupa facultate sa-l prezinti angajatorului.Si oricum e foarte greu si asa sa-ti gasesti un loc de munca tanar absolvent fiind fra bani si relatii.
Si legat de stagiile de practica sau internship-urile de care vb domnul din articol ce era contra angajatului inca din timpul facultatii, as dori sa stiu si eu ce facultate tine asa ceva?Eu am terminat Sociologia la Univ de Vest Tim si nimeni nu ne-a pomenit de asa ceva desi noi am adus in discutii problema asta. Si sa fim seriosi ce facultate te pregateste cu adevarat pt un loc de munca?! PS. teoria ca teorie, da practica ne omoara!
Monica la 2 Februarie 2011, ora 21:52
Am absolvit facultatea in 2007, masterul in 2010, iar in prezent mai fac un master pe care il termin in 2012 (daca nu se termina lumea pana atunci). Lucrez din anul 2003, joburi fulltime, dupa facultate am avut intr-adevar un post de middle-management pana in anul 2010, cand, decat sa stau in tara tot pe 1500 de lei (cica eram sefa... cu diploma si experienta, pe deasupra) am plecat in America, apoi in Italia, acum tocmai ce am trecut de sesiunea la masterul in curs, fiindca plec iar. In cazul meu, pot sa spun ca intr-adevar mi-a folosit atat experienta cat si cunostintele teoretice dupa ce am plecat din tara. Stiu mai multe lucruri de cat stiu strainii sa faca (pe aceeasi specializare), am mai multa experienta decat ei, cand ar stii ei pe ce salarii si conditii de mizerie am stat in tara.... ar zice ca-i mint. Personal, consider ca am avut suficienta rabdare cu sistemul nostru si am pus suficient umarul la munca degeaba.

Sfatul meu este: Incercati sa prindeti burse in strainatate (Erasmus, orice), iar odata ajunsi acolo, cautati sa va finalizati studiile in cadrul facultatii partenere. Eu nu am avut aceasta sansa (nu poti avea note mari sa si lucrezi de dimineata pana seara..), dar consider ca este solutia optima pentru ceea ce se numeste "imbinati experienta cu scoala" si este si o modalitate de a te strecura in cadrul acelor facultati, dand "admitere" la noi.

P.S. Mai nou, trebuie sa fii atent la notele din liceu ca sa intri la o facultate... nu cumva sa-ti fie dosarul cu note mici fiindca nu mai ai sansa sa dai concurs de admitere si sa demonstrezi cine esti.

Mult succes!
Loredana Partan la 14 Februarie 2011, ora 19:04
in ziua de azi nu conteaza scoala conteaza neamurile si portofelul nu va mai agitati cu facultati

  Inapoi la articolul Dilema studentilor: Sa lucreze sau nu in timpul facultatii?

Setari Cookie-uri