SLR Roadster

SLR RoadsterAvand un pret de catalog de aproape 520.000 euro, supercarul propulsat de un motor de 5.5 litri V8 supralimentat, ce dezvolta 626 cai putere, este cea mai scumpa si rapida decapotabila scoasa pe portile fabricii de producatorul german. Viteza maxima de care este capabil acest bolid este de 332 km/h cu acoperisul ridicat, aceeasi valoarea ca si fratele sau cu plafon metalic. Cuplul de 780 Nm furnizat de motor la 3250 rpm, va da cu siguranta dureri lombare celor innebuniti de demarajele in tromba din fata cluburilor la moda.

SLR Roadster

SLR RoadsterAjutat de cutia automata AMG SpeedShift R cu cinci rapoarte Roadster-ul atinge suta in 3,8 secunde. Pentru ca jumatate de milion de euro sa nu se transforme intr-o gramada de fiare contorsionate, inginerii au optat pentru un sistem de franare electrohidraulic cu discuri din material compozit, rezistent la temperaturi mari.

SLR Roadster

SLR RoadsterCa si in cazul variantei coupe, se observa pedigree-ul monopstuluui de Formula 1. In afara de cadrul de montare al motorului, confectionat din aluminiu, fibra de carbon este omniprezenta, conferind bolidului o masa scazuta si o mai buna protectie a ocupantilor. De asemenea suspensia este rezultatul multor ore petrecute pe circuit si pe bancurile de probe, oferind o manevrabilitate demna de acest supercar.

SLR Roadster

SLR RoadsterPrintre dotarile Roadster-ului se numara scaunele sport de tip scoica din fibra de carbon acoperite de cea mai fina piele, sistemul de climarizare automat bi-zonal, sistemul audio BOSE pentru zilele ploioase in care nu te poti delecta cu superbul sunet scos de motor, volanul multifunctional dotat cu padele pentru schimbarea ultrarapida a treptelor.

SLR Roadster

SLR RoadsterPlierea acoperisului se face in mod semi-automat, fiind necesara desprinderea in mod manual de cadrul parbrizului, restul operatiei fiind facuta de un motoras electric. Intreg ritualul dureaza mai putin de 10 secunde. Dezavantajul acestui tip de acoperis este vizibilitatea deficitara la mersul inapoi, dar nu cred ca isi va dori cineva sa mearga cu spatele cand este atat de distractiv sa rulezi cu fata pe o sosea virajata in munti sau pe cheiul oceanului.