A380

A380Gigantica aeronava va efectua primul zbor de pasageri pe 25 octombrie, intre Singapore si Sydney. Primele doua bilete pentru zborul inaugural de la bordul uriasului avion conceput de francezi, s-au vandut pe eBay contra unor sume-record, cele doua bilete scoase la licitatie fiind cumparate cu peste 100.000 de dolari de catre australianul Julian Hayward. Goana dupa bilete continua insa, caci mai sunt locuri de adjudecat atat la clasa business, cat si la economic.

A380

A380Reprezentantii Singapore Airlines sustin ca valoarea medie licitata pentru un bilet la clasa business este de aproximativ 8.000 de dolari (pret de pornire 380 dolari), iar pentru unul la clasa economic este de circa 1.000 de dolari (pret de pornire 3,80 dolari).

Primul zbor comercial al mediatizatului A380, va avea loc pe 25 octombrie, si va fi operat de Singapore Airlines, pe ruta Singapore – Sidney.

A380

A380Cel mai mare avion de pasageri din lume, Airbus A380, si-a facut intrarea pe piata americana intr-o demonstratie de forta menita sa seduca potentialii clientii din Statele Unite. Lufthansa a operat un zbor test pe ruta Frankfurt-New York, in luna martie a acestui an, sosirea giganticei aeronave in Big Apple fiind asteptata de sute de ziaristi si curiosi dornici sa inspecteze interiorul luxos si aparatura ultra-performanta.

A380

A380Puterea celor patru motoare Rolls-Royce este echivalenta cu cea a 1.000 de Hummer-e sau cu cea a 3.500 de autoturisme, sustin constructorii, care se mai mandresc cu un consum redus de combustibil, cu diminuarea nivelului de zgomot si cu reducerea emisiilor de noxe.

Dotarile interioare ale gigantului A380 sunt si ele unele de exceptie, motiv pentru care a mai fost supranumit si “Ritz-ul aerului", printre facilitatile de lux puse la dispozitia pasagerilor sai numarandu-se: sali de conferinte, baruri si restaurante, cafenele, sali de gimnastica, mese de bilirad, dusuri, magazine si biblioteci.

A380

A380A380 a trezit, inca de la inceput, interesele multor companii aeriene care vedeau in noua aeronava, cu numar dublu de locuri (poate transporta pana la aprox. 850 de persoane), solutia perfecta numarul ridicat de pasageri de pe rutele lungi internationale. Pana in prezent, 14 linii aeriene s-au inscris pe lista de asteptare, Airbus inregistrand nu mai putin de 173 de comenzi, in conditiile in care pretul de catalog variaza intre 296 si 316 milioane de dolari, in functie de echipamentele din dotare.

A380

A380Analistii din industrie estimeaza ca pana in 2025 vor fi vandute intre 400 si 880 de aeronave Airbus A380, in condititiile in care in urmatorii 30-40 de ani Superjumbo va fi greu de depasit din punct de vedere tehnologic.

Datorita dimensiunilor sale iesite din comun, majoritatea aeroporturilor pe care le va deservi vor avea nevoie de modificari ale pistelor de decolare. Din pacate A380 nu va ateriza prea curand in Romania sau in estul Europei, din motive lesne de inteles: lipsa unui aeroport performant si a unei infrastructuri adecvate.

A380 in cifre

A380 in cifreLungime: 73 m
Inaltime: 24,1 m
Diametrul fuselajului: 7,41 m
Lungimea Cabinei: 50,68 m
Latime Maxima a Cabinei (primul nivel): 6,58m
Latime Maxima a Cabinei (nivel superior): 5,92 m
Distanta dintre roti: 30,4 m
Dimensiunea Aripilor: 79,8 m

A380 in cifre

A380 in cifreNumar de pasageri: 525 (in configuratia standard de 3 clase) si pana la 853 (in configuratia cu o singura clasa - economic)
Spatiu: mai mare cu 49% fata de Boeing 747 si 35% mai multe locuri
Greutate max. la decolare: 560 t
Greutate max. la aterizare: 386 t
Greutate max. fara combustibil: 361 t
Generatoare Electrice: 4 produse de Rolls Royce Trent 900 sau Engine Alliance (General Electric-Pratt Whitney) GP-7200

A380 in cifre

A380 in cifreConsum: 4 litri de combustibil/130 km pentru fiecare pasager, cu 17% mai putin decat un 747
Nivelul de zgomot: la jumatate fata de un 747
Viteza de croaziera: 900km/h
Altitudinea maxima: 15.000 km
Geamuri: 220, inclusiv in toalete
Membri echipaj: 23, cu 7 mai multi decat un 747
Suprafata (celor 2 punti): echivalenta cu trei terenuri de tenis
Volumul (celor 3 punti, incluzand si cala): 24.644 metri cubi, echivalentul a 35 de milioane de mingi de ping-pong

A380 in cifre

A380 in cifreComponente individuale: 4 milioane, produse de 1.500 de companii din 30 de tari
Suruburi (folosite la fixarea celor trei parti principale in interiorul fuselajului): 10.000
Suruburi (folosite la fixarea fiecarei aripi): 8.000
Cabluri electrice: 498 km
Ingineri si tehnicieni care au lucrat la dezvoltarea proiectului: 6.000
Data de lansare: decembrie 2000, la 40 de ani dupa rivalul Boeing 747