Oamenii de afaceri nu au renuntat sa evadeze

Oamenii de afaceri nu au renuntat sa evadezeIn perioada crizei, oamenii de afaceri - targetul companiei - au avut active si de cele mai multe ori, in calatoriile lor de afaceri, au imbinat utilul cu placutul, observa Anca Nichifor (foto), proprietara companiei de servicii personalizate de turism, Jet Set Planner

“Ei nu au renuntat sa evadeze, insa si-au scurtat timpul alocat relaxarii”, adauga Nichifor.

In ceea ce priveste strategiile adoptate pentru diminuarea efectelor crizei, proprietara Jet Set Planner este de parere ca, pentru un business de acest tip este foarte important sa fidelizeze clientii existenti cat de mult posibil, si asta nu doar in contextul economic actual.

“Noi nu putem diminua efectele crizei economice, in schimb putem sa ne pastram acelasi nivel calitativ al serviciilor, la preturi rezonabile. Legat de planurile pentru 2010, ne dorim sa promovam acest concept de „personal travel planner” si sa il facem cat mai cunoscut in Romania”, spune Nichifor.

In plus, in ceea ce priveste masurile luate de Guvern cu privire la scaderea salariilor si a pensiilor, proprietara Jet Set spune ca acestea nu au influentat pana acum activitatea pe care o desfasoara, insa considera ca nu se poate pronunta pentru viitor, intrucat “masurile luate de Guvern, indiferent de natura lor, ne influenteaza intr-un fel sau altul pe fiecare dintre noi”.

Concept dificil de acceptat in Romania

Concept dificil de acceptat in Romania“Povestea este simpla: de-a lungul timpului, in toate companiile in care am lucrat, am avut legatura cu partea de turism si calatorii si, in special, cu organizarea acestora pentru alte persoane. Pentru unele dintre ele, organizarea era destul de solicitanta, neprevazutul era cuvantul de ordine si astfel se transformau intr-un adevarat eveniment”, isi aminteste Anca Nichifor.

Asa a observat ca exista o nisa de clienti in Romania, pentru care un „personal travel planner” poate fi de mare ajutor. Cu toate acestea, considera ca acest concept este destul de greu acceptat in Romania, pentru ca noi nu am fost invatati cu un asemenea tip de servicii si cu faptul ca un „personal travel planner” poate sa faca, cumulat, ceea ce face o asistenta personala, un agent de turism clasic, un concierge si chiar internetul.

Jet Set Planner si-a inceput activitatea la sfarsitul anului 2007, initial ca organizator de evenimente, introducand pe piata conceptul de „personal event planner”. Pe parcursul anului 2008 au dezvoltat si partea de calatorii personalizate pentru ca, intr-un final, sa ajunga sa lucreze si pentru segmentul turismului de lux.

Costurile initiale nu a fost foarte mari, insa, ulterior, dupa investitia pe care am facut-o pentru noul sediu, acestea au ajuns la aproximativ 200.000 euro”, declara Anca Nichifor.

Paleta de servicii oferite cuprinde atat partea de calatorie efectiv (transport, cazare), cat si segmentul de concierge daca este solicitat (rezervari restaurante, spectacole, bilete pentru diferite evenimente).

Pentru unii dintre clienti se pregatesc adevarate „dosare de calatorie” inaintea plecarii, cu toate informatiile de care ar putea avea nevoie la destinatie, cu recomandari pentru restaurante, cluburi sau magazine.

Odata ce incepem sa relationam cu clientii companiei, devenim 100% disponibili. Pot sa ne gaseasca 24 de ore din 24, fie noapte, fie zi, sapte zile din sapte”, spune Anca Nichifor.

Doua segmente de clienti

Doua segmente de clientiAnca Nichifor spune ca business-ul sau vizeaza in principal doua categorii de clienti:

- persoane cu venituri foarte mari, care calatoresc destul de des in interes de afaceri si care au nevoie de servicii excelente, flexibilitate, rapiditate atunci cand isi planifica calatoria; in general, acesti clienti stiu exact ce vor, au nevoie doar de o persoana care sa puna in practica dorintele lor si care, in plus, sa fie extrem de discreta.

- persoane cu venituri mari care isi doresc un alt gen de vacante, mai exact, care isi doresc vacante personalizate; nu calatoresc de obicei cu curse charter, nu sunt fani pachete turistice sau hoteluri all inclusive; in general, acesti clienti au fost obisnuiti sa isi „construiasca” singuri vacantele cu ajutorul internetului, unii dintre ei fiind chiar pasionati de acest lucru; petrec ore bune in fata calculatorului incercand sa gaseasca cele mai bune oferte si cel mai bun raport calitate/pret; de obicei, ei se hotarasc destul de greu, dupa mult timp si au nevoie de o diversitate foarte mare in prezentarea ofertelor.

In ceea ce priveste cea mai inedita cerere pe care a primit-o pana acum, Nichifor este de parere ca fiecare calatorie este intr-o oarecare masura inedita, pentru ca, fiind complet personalizata, difera destul de mult de la o persoana la alta.

“De exemplu, unul dintre clientii nostri care calatoreste destul de mult in interes de afaceri, in special in tari indepartate, prefera sa combine utilul cu placutul si de fiecare data isi rezerva cateva zile in plus pentru partea de leisure. Astfel, fiecare calatorie reprezinta o provocare pentru noi, pentru ca ii place sa incerce cele mai interesante activitati din zona respectiva (o croaziera pe Amazon, o partida de vanatoare in Rusia, sky-diving in Norvegia, etc)”, adauga Anca Nichifor.

In acest context, Anca Nichifor estimeaza pentru sfarsitul anului 2010 o cifra de afaceri cel putin egala cu cea din 2009.