150.000 euro din pachete verzi, VIP si tabere de copii

Istoria EcoXtrem, ca grup, incepe in anul 2000, odata cu infiintarea Asociatiei pentru Ecologie si Turism Montan cu acelasi nume – un ONG care se ocupa cu educatia montana a tinerilor. Acest grup a demarat incepand cu 2008 si alte noi proiecte - EcoXtrem Travel, agentie de turism corporate, EcoXtrem Training, care ofera cursuri specializate, EcoXtrem Events, ce se ocupa cu organizarea de evenimente corporate (conferinte, seminarii, workshopuri, lansari de produse si companii, etc) si EcoXtrem Trekking – pachete inedite, „verzi”si autentice, de la tabere de copii la pachete VIP.

Oamenii cu care s-a inceput aceasta afacere sunt traineri, alpinisti, agenti si ghizi nationali autorizati.

In ciuda faptului ca nu a existat o investitie initiala in proiectul de teambuilding si ca toate investitiile materiale s-au facut treptat, pe masura ce anumite activitati, dotari sau evenimente au solicitat acest lucru, permanent s-a investit in oameni, in idei si concepte noi, in creatie si dezvoltare, explica Dragos Saioc, Team Leader EcoXtrem.

Drept urmare, in primul an de la lansare, compania a avut afaceri de 60.000 euro, iar anul trecut, cifra de afaceri obtinuta strict din proiectul de teambuilding a depasit 150.000 euro. Iar Saioc estimeaza, pentru 2009, afaceri in crestere cu 20% fata de anul precedent, prognoza care este realista in acest moment.

„Ne asteptam ca in a doua jumatate a anului estimarile noastre sa se adevereasca, printr-o evolutie pozitiva a cererii, care sa se sincronizeze cu iesirea din criza”, afirma el.

Marjele de profit vor scadea in acest an, tocmai pentru ca in aceste momente clientii sunt mult mai targetati si solicita cuantificari mult mai clare ale eficientei acestor tipuri de evenimente, adauga acesta.

„Un alt factor al scaderii marjei de profit este reprezentat de starea de expectativa existenta pe piata evenimentelor de teambuilding. Oamenii sunt nesiguri in privinta evolutiei economiei si pastreaza aceste bugete ca o plasa de siguranta. Totusi, abordarea lor ar trebui sa fie proactiva si sa investeasca acesti bani in oameni si in dezvoltarea lor, pentru ca doar asa vor genera productivitate si vor depasi aceasta stare”, explica Saioc.

Piata mare, provocari variate

Piata mare, provocari variatePiata de profil din Romania este inca una destul de mare din punct de vedere al cererii, iar ideea de teambuilding este inca in formare la multe dintre companiile romanesti, sustine Team Leader-ul EcoXtrem. Mai mult, spune el, exista pe piata locala o cerere nespecializata si nepretentioasa in materie de teambuilding-uri.

Astfel, concurenta EcoXtrem este acerba cat sa faca jocul mai interesant, sustine reprezentantul companiei.

Iar provocarile in acest domeniu, sunt extrem de variate. Ele tin de clienti, de activitati, de industria hoteliera din Romania si, in primul rand, de cei care activeaza in acest domeniu, spune Dragos Saioc.

In prezent, una din cele mai mari provocari o constituie criza economica. La fel ca in toate sectoarele economiei, si acest gen de servicii corporate au fost afectate de criza.

Dupa criza, raman doar jucatori competitivi in piata

Majoritatea companiilor au operat mari reduceri bugetare pentru cheltuieli, pe care ei le considera ne-necesare. „Totusi, parerea noastra este ca tocmai in aceste momente de criza ar trebui ca o companie sa fie o echipa mai unita, mai hotarata si mai bine pregatita. Angajatii trebuie sa simta in continuare ca se investeste in ei, ca se doreste ca echipele din care fac parte sa faca performanta si ca fac parte din companii care, si in circumstantele actuale, isi doresc sa lupte pentru primul loc”, arata Saioc.

Insa, dupa cum declara reprezentantul companiei EcoXtrem, dupa aceasta criza vor mai exista pe piata doar jucatorii cu adevarat competivi.

O mare parte dintre clientii EcoXtrem Teambuilding sunt clienti fideli, recurenti. Printre acestia se numara Renault, Vodafone, ING, Avira, Romtelecom, Antena 1, Auchan, Raiffeisen Bank etc.

Un alt segment al clientilor EcoXtrem provine din recomandari, lucru ce constituie un avantaj, mai ales pe timp de criza.

„In conditiile crizei economice, tintim si catre atragerea de clienti noi. Pentru acestia avem mereu oferte noi, reduceri”, spune Team Leader-ul.

Compania are in prezent 8 angajati, mare parte din acestia fiind cooptati inca de la inceput.

Un eveniment de weekend costa intre 150 si 450 lei/persoana

Un eveniment de weekend costa intre 150 si 450 lei/persoanaPreturile unui program de teambuilding difera destul de mult.

„In primul rand, sunt costurile pentru serviciile noastre. Ceea ce difera in functie de alegerea fiecarui client si de modul in care el doreste sa adaptam anumite activitati”, arata Dragos Saioc.

Din acest punct de vedere, preturile pentru un eveniment de un weekend pot varia intre 150 si 450 de lei de persoana.

La aceste preturi se adauga costul cazarii si cel al mesei, cost care depinde in totalitate de dorinta clientului. Pentru a veni in intampinarea companiilor cu bugete reduse, EcoXtrem dezvolta si concepte noi, cum ar fi cel supranumit Teambuilding On The Spot, prin care realizeaza evenimente mai aproape de client, la sediul lui sau in aceeasi localitate, tocmai pentru a reduce costurile de cazare si transport.

EcoXtrem organizeaza evenimente aproape in fiecare weekend sau saptamana din an, uneori chiar dubland anumite evenimente, spune reprezentantul companiei, desi aceasta activitate presupune o anumita sezonalitate. Singura luna in care compania nu este tocmai activa este ianuarie.