Liliac și-a redus activitatea la un nivel minim, astfel încât să poată asigura crama funcțională, în contextul în care situația este dezastruoasă pentru industria de vin, care colaborează și se bazează foarte mult pe vânzările din hoteluri, restaurante și cafenele.

Din punct de vedere economic, situația este una dezastruoasă, dat fiind faptul că vinurile noastre sunt consumate în mare parte în industria HoReCa, iar partenerii noștri au fost nevoiți să își închidă locațiile, în contextul măsurilor necesare pentru siguranța națională”, a declarat Miron Radic.

Cramă boutique s-a focusat, încă de la început, pe industria HoReCA, iar vânzările online au fost în continuă creștere în ultimii ani, dar reprezintă doar o mică parte din vânzările efective.

„Scăderea vânzărilor este una extremă pentru noi, deoarece majoritatea partenerilor noștri și-au încetat complet activitatea, din cauza închiderii locațiilor HoReCa. Într-o zi obișnuită, am vinde aproximativ 1.000 de sticle în toată țara, acum, reușim să vindem numai câteva sticle în magazinul online sau prin shop-urile online ale partenerilor noștri. Ne așteptăm la o scădere a vânzărilor pentru această perioadă de aproximatv 90% sau poate chiar mai mult”, a explicat Radic.

Citeste si:
Producatorul vinurilor Liliac: "Pana acum 2015 este un an perfect''
Producatorul vinurilor...

Liliac va înceti procesul de extindere al cramei și va amâna lansarea producției anului 2019.

Angajații Liliac

În prezent, angajații Liliac din București lucrează de acasă. Crama și depozitele sunt administrate de câte o singură persoană pe fiecare punct de lucru, iar în vie lucrările sunt realizate cu un număr mult mai restrâns de persoane, care lucrează la distanță mare unii față de ceilalți.

În prezent, crama are 35 de angajați, dintre care 25 lucrează de acasă, din comuna Batoș, județul Mureș și 10 la București și în alte orașe din țară.

„În acest moment, suntem în jur de 10 persoane care lucrăm cu program normal, în cramă, în vie, în depozite și la sediul central. Câte o persoană lucrează în fiecare spațiu menționat. Ceilalți își desfășoară activitatea via e-mail, telefon și teleconferințe sau, pur și simplu, odihnindu-se acasă. Până acum, nu am redus programul de lucru, dar vom vedea ce măsuri vor trebui luate în viitor”, a explicat Radic.

Citeste si:
Producatorul vinurilor Liliac si-a dublat cifra de afaceri
Producatorul vinurilor Liliac...

În 2018, amb Wine Company, compania care operează businessul Cramei Liliac, a raportat o cifră de afaceri de aproape 7 milioane de lei și o pierdere de 4,5 milioane de lei.

Sursa foto: Crama Liliac