„In ultimii doi ani s-a schimbat practic comportamentul de achizitie. Daca pana acum cosul clientilor continea, in general, aceleasi tip de produse, in ultimii ani acesta s-a diversificat, clientii incearca produse noi, in special pe segmentul Alimente Bio, unde am observat o dezvoltare semnificativa. Un pas important pe care noi l-am facut in acest sens a fost investitia in dezvoltarea departamentului de Customer Care si documentarea completa a produselor. Pe de alta parte, am atras un public nou prin avantaje competitive precum lansarea programului de fidelizare, livrarea internationala in cateva zile si nationala in 24h-48h”, declara Mihai Bucuroiu, Fondator si Director Dezvoltare Vegis.ro.

Comenzile plasate de pe dispozitive mobile au inregistrat o crestere de 40% in comparatie cu anul 2016 si au ajuns sa reprezinte aprox. 38% din total. Comanda medie s-a mentinut la 150 lei, la fel si topul judetelor din care se comanda cel mai mult –Bucuresti, Brasov, Cluj, Timisoara, Iasi si Constanta.

In topul celor mai vandute produse naturiste pe Vegis.ro in 2017 se afla uleiul de cocos, mierea de Manuka Raw, Scortisoara Bio, Uleiul de canepa, Bicarbonat de sodiu fara aluminiu si Antioxivita.

Focus in 2018: produse alimentare gourmet, suplimente si cosmetice bio

Produsele alimentare gourmet, suplimentele bio si cosmeticele bio sunt gamele de produse pe care Vegis.ro le dezvolta cu precadere anul acesta.
„Momentan avem aproape 2000 de produse in categoria Alimente, listate pe site si aflate in stoc permanent in depozitul nostru din Brasov. Categoria Alimente a inregistrat cele mai mari cresteri in 2017, de aproape 40% y-o-y, iar anul acesta vom include in portofoliu si mai multe produse gourmet. Simtim ca exista un potential mare pe aceasta nisa, deoarece comportamentul clientilor ne arata ca sunt dispusi sa investeasca in produsele sanatoase, certificate si chiar exclusiviste.” spune Mihai Bucuroiu.

Gama de cosmetice bio aduce cca. 15% din vanzarile Vegis.ro, in timp ce suplimentele reprezinta cca. 50%.

Piata online de produse naturiste, bio si vegane, crestere de cca. 20% in 2017

Valoarea pietei online de produse naturiste, bio si vegane este evaluata la cca. 35 milioane euro in 2017, dupa o crestere de aprox. 20% fata de anul anterior.

La nivel de piata, Vegis.ro estimeaza ca un procent de 65% dintre cumparatori sunt femei, cu varste intre 25 si 45 ani, cu putere de cumparare mare, din mediul urban, care beneficiaza de accesul la informatie si doresc sa adopte un stil de viata mai sanatos pentru ele insele sau pentru familie.

„Tot mai multi romani renunta la mancarurile procesate sau care contin aditivi chimici, in favoarea celor vegane sau bio, insa pentru a-i convinge sa cumpere este nevoie de mai mult decat sa listezi produsul pe site. Noi oferim descrierea completa a produselor, de la ingrediente, beneficii, calitati, pana la certificate de provenienta si informatii despre tara de origine a ingredientelor. De multe ori contactam producatorul pentru a oferi informatii conexe pentru clientii nostri. Conteaza enorm, mai ales pentru un client aflat la primele contacte cu varietatea produselor naturiste. Am reusit, in 2017, sa documentam toate produsele de pe site, cu un impact vizibil in cresterea ratei de conversie”, adauga Mihai Bucuroiu.