Anul trecut, Intersport bifa afaceri de 39 milioane de euro, in crestere cu 12% fata de anul anterior. Planurile retailerului pentru acest an includ o majorare a cifrei de afaceri de pana in doi digiti, in acest moment cresterea Intersport fiind de 6% fata de anul trecut.

„Primele luni ale anului au fost destul de atipice, businessul nostru este dependent de vreme si faptul ca vremea a fost calda in ianuarie si februarie a impactat businessul pe zona de echipamente de sport de iarna, iar cresterea nu a mai fost similara cu cea inregistrata in anul anterior. Dar ne-am revenit incepand cu luna aprilie astfel incat in momentul de fata suntem la 6% crestere. Ritmul de crestere nu mai este insa cel din anii anteriori, de 2 digiti, cred ca este o constanta la majoritatea operatorilor de articole sportive”, a declarat Antoniu Nituleasa.

Principala cauza, sustine directorul Intersport, este o diminuare a ratei de crestere a consumului. Are insa de-a face si cu obiceiurile romanilor de a practica sport? „Conform studiilor, suntem aproximativ 50% cei care practicam sport si nu cred ca asta este o problema. Cred ca nu e un procentaj mic. Consumul de sport este in crestere in continuare, dar nu as spune ca romanii nu fac sport”, spune Antoniu Nituleasa.

O alta posibila cauza ar fi impartirea pietei de articole si echipamente sportive intre tot mai multi jucatori. „Majoritatea competitorilor nostri sunt intr-un proces amplu de expansiune si e clar ca piata se imparte. Acum 5 ani vorbeam de 3 operatori de sport - noi, Decathlon, Hervis - intre timp au mai aparut inca 2 operatori internationali de formate multibrand activity si e clar ca piata se imparte. Dar consumul de articole sportive este in crestere, nu neaparat pentru ca se practica sport, ci pentru ca exista o categorie de clienti, pe care ne luptam cu totii, cei care se imbraca sport in viata de zi de zi”, spune Nituleasa.

Consumul de articole sportive din partea celor care nu practica neaparat sportul se reflecta in vanzarile Intersport: incaltamintea detine cea mai mare pondere, urmata de textile si produsele hardwear. De asemenea, running-ul ca activitate inregistreaza cele mai mari incasari in magazinele Intersport.

„Foarte multe produse de running, in special incaltamintea de running, nu este cumparata de alergatori, ci de cei care o poarta zi de zi la birou, la munca, nu neaparat ca trebuie sa alerge la maraton. Foarte multi tineri, de exemplu, se incalta cu pantofi de basket, dar nu neaparat pentru ca joaca basket, ci pentru ca sunt branduri celebre, promovate in media si pe care aleg sa le poarte zilnic. E un lucru bun pentru business pentru ca atragi o noua categorie de clienti”, spune Antoniu Nituleasa.

Un nou concept de magazin si 2 noi unitati Intersport pana la finalul anului

Retailerul sportiv a investit recent 600.000 de euro intr-o remodelare a magazinului din Afi Cotroceni, deschis inca din 2009. Noul concept Intersport 2.0 presupune o delimitare mult mai clara intre genuri: daca pana acum magazinul era impartit pe activitati, acum principala directie este barbati-femei-copii, iar activitatile sportive trec pe plan secund.

„Consumatorul este cel care te impinge sa cauti noi variante, noi consideram ca asta este ceea ce cauta acum consumatorul nostru. Publicul feminin consuma din ce in ce mai mult sport si atunci el trebuie adus in fata, pentru el trebuie sa marim gama, femeile sunt consumatoarele viitorului”, spune Nituleasa, care adauga ca aceasta tendinta este de cativa ani in piata echipamentelor sportive.

Noul concept a fost implementat doar in magazinul din AFI Cotroceni, urmand ca in fiecare an un alt magazin Intersport sa fie remodelat.

Planurile retailerului pentru acest an includ doua noi deschideri de magazine, in Sibiu si Satu Mare, dupa ce un alt magazin a fost inaugurat zilele trecute in Iasi. Intersport va ajunge astfel la o retea de 31 de magazine, dupa ce un alt magazin din Iasi urmeaza sa fie inchis.

Investitia intr-un nou magazin Intersport se ridica la 300.000 de euro, jumatate din bugetul atribuit noului concept. Pentru 2019, Intersport vizeaza alte trei noi magazine.

Intersport, focus pe eCommerce

Din vanzarile generate anul trecut, doar 1% au provenit din mediul online din cauza faptului ca retailerul nu si-a concentrat atentia pe mediul online. Pe viitor insa, retailerul intentioneaza sa lanseaze o noua platforma si sa majoreze vanzarile online.

Targetul pentru 2019 este ca 4% din vanzari sa provina din mediul online, iar in 2020 procentul sa ajunga la 10%. „Online-ul e o parte pe care trebuie sa o ai. Clientul isi doreste o multiexperienta si trebuie sa ii dai toate canalele: brick and morter, click and colect, online, trebuie sa fii acolo unde e el, sa ai un concept multiretailling. Acum 3-4 ani toata lumea vorbea de online, ca renuntam la brick and mortar, se dovedeste ca cel mai mare retailer online vine in mediul fizic pentru ca are nevoie de experienta asta, iar in industria noastra nu poate sa existe doar online-ul. Noi lucram in directia asta si vrem sa oferim clientului cat mai multe posibilitati de cumparare”, incheie Antoniu Nituleasa.

Intersport Romania este o companie membra a Grupului Fourlis, care are 140 magazine in Grecia, Cipru, Bulgaria, Turcia si Romania. La nivel mondial, INTERSPORT International detine pozitia de lider pe piata de retail de articole si echipamente sportive, fiind prezent in 45 de tari, cu o retea de 5.400 magazine. In Romania, Intersport este prezent din 2004 si detine 31 de magazine, in orase precum: Bucuresti, Constanta, Cluj-Napoca, Ploiesti, Brasov, Buzau, Bacau si Piatra Neamt.

Intersport comercializeaza branduri consacrate pe piata de profil, precum Nike, Adidas, Puma, precum si marci exclusive, in colectiile McKinley, Firefly, Tecnopro, Etirel, Energetics, Pro Touch si Nakamura.