Autoritatile din Romania au devenit tot mai active pe partea de GDPR, iar principalele motive pentru care s-au dat amenzi sau sanctiuni pana acum au legatura in principal cu neimplementarea masurilor tehnice, adica a cerintelor de asigurare a securitatii datelor, care au dus la pierderea neautorizata a datelor, a explicat Raluca Puscas, avocat partener specializat in GDPR in cadrul Filip & Company.

„Am observat ca in ultimul timp incep si autoritatile sa fie active pe partea de GDPR. Daca incercam sa avem o perspectiva la nivelul Romaniei, care sunt principalele motive pentru care s-au dat amenzi sau sanctiuni, in principal acestea s-au referit la neimplementarea masurilor tehnice, adica a cerintelor de asigurare a securitatii datelor, care a dus la pierderea neautorizata a datelor. Au mai fost sanctiuni care vin din interactiunea cu consumatorii, reclamatii, consumatori care s-au dezabonat, spre exemplu, de la mesaje de marketing si le primeau in continuare. Daca ne uitam si la nivel european, autoritatile s-au uitat si la lucruri de genul: care este temeiul legal al prelucrarii”, a declarat Raluca Puscas la retailArena 2019.

Reprezentantul casei de avocatura a declarat ca regulamentul european care va fi aplicat din iulie 2020 aduce mai multe modificari pentru companii, in special pentru platformele online si motoarele de cautare.

Regulamentul european, care este deja publicat, se va aplica din iulie 2020 si se refera la furnizorii de servicii de intermediere online, adica platformele online si motoarele de cautare. Regulamentul acesta prevede anumite cerinte care trebuie incorporate in termenii si conditiile pe care platformele online le incheie cu comerciantii care comercializeaza produse la ei pe platforma, un mecanism intern de solutionare a reclamatiilor si un mecanism de mediere inainte de a ajunge la litigii in instanta. Mai sunt alte cerinte care vizeaza faptul ca platformele de intermediere si motoarele de cautare online trebuie sa comunice consumatorilor si comerciantilor modul in care fac ierarhizarea site-urilor la ei pe platforma sau a societatilor care vand produse - Raluca Puscas, Filip & Company

retailArena 2019 este un eveniment sustinut de: Carrefour Romania, eMag, VTEX, Fan Courier, Mastercard, CustomSoft, Iulius Town, Metro, Answear.ro, Enterprise Concept, Filip & Company, La doi Pasi, Hervis, Leverage, ING, SAP, Colliers, JYSK, Danone, Cushman & Wakefield Echinox, Quik, Cris-Tim, Mondelez, Kik, Environ si Altex.

Sursa foto: Ovidiu Udrescu

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Finanțe - Bănci »


Setari Cookie-uri