„Am observat ca in ultimul timp incep si autoritatile sa fie active pe partea de GDPR. Daca incercam sa avem o perspectiva la nivelul Romaniei, care sunt principalele motive pentru care s-au dat amenzi sau sanctiuni, in principal acestea s-au referit la neimplementarea masurilor tehnice, adica a cerintelor de asigurare a securitatii datelor, care a dus la pierderea neautorizata a datelor. Au mai fost sanctiuni care vin din interactiunea cu consumatorii, reclamatii, consumatori care s-au dezabonat, spre exemplu, de la mesaje de marketing si le primeau in continuare. Daca ne uitam si la nivel european, autoritatile s-au uitat si la lucruri de genul: care este temeiul legal al prelucrarii”, a declarat Raluca Puscas la retailArena 2019.

Reprezentantul casei de avocatura a declarat ca regulamentul european care va fi aplicat din iulie 2020 aduce mai multe modificari pentru companii, in special pentru platformele online si motoarele de cautare.

Regulamentul european, care este deja publicat, se va aplica din iulie 2020 si se refera la furnizorii de servicii de intermediere online, adica platformele online si motoarele de cautare. Regulamentul acesta prevede anumite cerinte care trebuie incorporate in termenii si conditiile pe care platformele online le incheie cu comerciantii care comercializeaza produse la ei pe platforma, un mecanism intern de solutionare a reclamatiilor si un mecanism de mediere inainte de a ajunge la litigii in instanta. Mai sunt alte cerinte care vizeaza faptul ca platformele de intermediere si motoarele de cautare online trebuie sa comunice consumatorilor si comerciantilor modul in care fac ierarhizarea site-urilor la ei pe platforma sau a societatilor care vand produse - Raluca Puscas, Filip & Company

retailArena 2019 este un eveniment sustinut de: Carrefour Romania, eMag, VTEX, Fan Courier, Mastercard, CustomSoft, Iulius Town, Metro, Answear.ro, Enterprise Concept, Filip & Company, La doi Pasi, Hervis, Leverage, ING, SAP, Colliers, JYSK, Danone, Cushman & Wakefield Echinox, Quik, Cris-Tim, Mondelez, Kik, Environ si Altex.

Sursa foto: Ovidiu Udrescu