Pentru 70% dintre Millennials (18-37 ani) este important ca magazinele sa ofere servicii de realitate virtuala sau vizualizare digitala. Pentru aproximativ jumatate dintre consumatori este important ca retailerii si brandurile sa personalizeze e-mailurile si alte informatii de marketing bazate pe alegerile si achizitiile lor anterioare, arata un studiu TotalSoft.

TotalSoft, unul dintre cei mai importanti furnizori de sisteme informatice de business din Europa Centrala si de Sud-Est, si Architected Business Solutions (ABS), parte din Logo Group si membru al Ebeltoft Group, prezinta principalele trenduri in digitalizarea pietei de retail. Astfel, conform studiului international Global Consumer Report, 2019, tendintele care se fac remarcate in acest segment sunt: omni-experienta, cumparaturile inteligente, engagementul si activismul.

Omni-experienta

In prezent, consumatorii nu mai fac distinctie intre cumparaturile din magazin, online sau de pe smartphone. Din acest motiv, canalul de cumparare (channel) nu mai este relevant pentru industria de retail si astfel a fost inlocuit cu notiunea de omni-experienta. Strategia de omni-experienta (omnichannel) asigura consumatorului o experienta unitara cu brandul, pe toate canalele preferate de acesta, in toate punctele de vanzare.

Spre exemplu, procesul de vanzare poate fi accelerat prin intermediul unei infrastructuri IT care inglobeaza dispozitive digitale cu interfete touchscreen, etichete electronice sau cantare perfect integrate cu solutiile software folosite in depozite si in magazinele fizice sau online. Pentru a beneficia de aceste tehnologii, retailerii utilizeaza solutii software optimizate, cum ar fi Charisma Retail.

„Pentru a veni in intampinarea brandurilor si nevoilor acestora, TotalSoft investeste constant in dezvoltarea aplicatiilor sale pentru retail si ajuta companiile din aceasta industrie sa se alinieze trendurilor globale, respectiv sa inglobeze viziunea consumatorilor finali asupra procesului de achizitie. Solutiile Charisma Retail cresc eficienta activitatii tuturor proceselor implicate: vanzari, marketing, achizitii, logistica, relatii cu clientii, management financiar, resurse umane, productie, etc., pentru care transformarile digitale imbunatatesc zi de zi performanta echipelor”, a declarat Gorkem Tursucu, CEO TotalSoft.

Potrivit studiului mentionat:

  • Pentru 68% dintre consumatori este important ca magazinele online sa ofere posibilitatea de a ridica comenzile de la magazinul fizic sau de la o alta locatie convenabila;
  • Pentru 70% dintre Millennials (18-37 ani) este important ca magazinele sa ofere servicii de realitate virtuala sau vizualizare digitala.

Cumparaturile inteligente

Consumatorul doreste ca retailerul sa asigure un proces de cumparare usor, rapid si convenabil, alaturi de o experienta placuta. Astfel:

  • 72% dintre Millennials cer o experienta de time-saving de la magazinele pe care le frecventeaza;
  • Mai mult de jumatate dintre consumatori sunt interesati de serviciile self check-out in magazine.
  • 31% dintre consumatori par sa fie interesati sa-si faca cumparaturile printr-un dispozitiv controlat vocal (43% dintre Millennials).

Intrucat ultimii ani au fost marcati de revolutia serviciilor oferite prin abonamente (pentru produse alimentare, imbracaminte sau servicii de sanatate si infrumusetare), retailerii apeleaza din ce in ce mai des la aceasta metoda pentru a-si loializa clientii. In studiul mentionat se arata ca 40% dintre consumatori au achizitionat un abonament in ultimele 12 luni.

In acest sens, solutiile software dedicate, precum Charisma Retail, permit companiilor sa ofere o experienta rapida si personalizata clientilor lor, cu posibilitatea de a le oferi acestora raspunsuri rapide cu privire la disponibilitatea produselor si locatia unde se afla. Mai mult, administrarea documentelor de vanzare si a instrumentelor financiare care apar in relatia directa magazin - consumator final (facturi, oferte de pachete si produse promotionale, carduri de puncte bonus, promotii, discounturi si altele) se face foarte rapid si contribuie la fidelizarea clientilor.

Engagement

Unul dintre factorii care influenteaza semnificativ gradul de fidelizare a clientilor este oferirea de produse si continut relevant. Astfel:

  • Pentru aproximativ jumatate dintre consumatori este important ca retailerii si brandurile sa le personalizeze e-mailurile si alte informatii de marketing bazate pe alegerile si achizitiile lor anterioare;
  • Mai mult de jumatate dintre consumatori si peste 2 treimi dintre Millennials si-au exprimat interesul pentru personalizarea produselor pe care le cumpara (culoare, design);
  • Doua treimi dintre Millennials au indicat faptul ca sunt interesati de evenimente si activitati organizate de catre retaileri in magazine pentru ei.

Si in acest caz, solutiile software dedicate industriei de retail permit analiza unui volum mare de date pe baza carora retailerul poate sugera noi produse si oferte cumparatorului, tinand cont de istoricul achizitiilor si de preferintele acestuia. De asemenea, se pot previziona vanzarile, stocurile necesare, dar si scenarii sau probleme ascunse, cu posibilitatea de a automatiza procesul de aprovizionare si inventarierea rapida.

O imagine foarte clara asupra situatiei vanzarilor pe produse, pe regiuni sau pe orice alt criteriu, dublata de analize de tip „what-if” si rapoarte privind rotatia stocurilor si evolutia indicatorilor de performanta pe magazine sau pe vanzatori, aduce din nou un plus de valoare retailerilor si permite customizarea procesului de vanzare pentru a raspunde cat mai bine cerintelor clientilor.

Activism

In ultimii ani, s-a observat o crestere incredibila in ceea ce priveste constiinta consumatorului, iar consumul constient si durabil a devenit o tema principala care influenteaza atitudinile si comportamentul consumatorilor.

  • 81% dintre consumatorii intervievati considera ca este important ca retailerii si marcile sa se angajeze in initiative de responsabilitate sociala.
  • 84% considera ca este importanta sustenabilitatea, prin oferirea serviciilor de reciclare si reutilizare in magazine.
  • 40% dintre cei intervievati au ales, in ultimele 12 luni, sa cumpere un anumit brand datorita efortului pe care acel brand l-a depus in actiuni de sustenabilitate.

Astfel, o solutie software permite cresterea eficientei activitatii si reducerea pierderilor din procesul de retail (reducerea consumului de hartie, energie sau alte resurse naturale), ajutand la atingerea obiectivelor de sustenabilitate economice si de mediu.

Architected Business Solutions (ABS) este membru al Ebeltoft International Retail Consulting, o alianta globala de 22 de companii cu membrii in peste 20 de piete de retail mature si emergente. Ebeltoft Group monitorizeaza inovatiile brandurilor si magazinelor de peste zece ani, realizand rapoarte detaliate despre tendintele in retailul modern.

TotalSoft, companie romaneasca infiintata in 1994, este unul dintre cei mai importanti furnizori de sisteme informatice de business (ERP, HCM, CRM, DM si BI) din Europa Centrala. Compania are o echipa de peste 500 de specialisti si proiecte in 45 de tari, pe patru continente.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Andra Imbrea
Andra Imbrea s-a alaturat echipei Wall-Street in 2015. A studiat jurnalismul si economia, pe care incearca sa le imbine in cadrul materialelor sale despre industria de fashion, retail&FMCG si Media&Advertising. Iubitoare de pisici, carti si festivaluri de muzica.   

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Companii »


Setari Cookie-uri